Menu główne
Forum
Klubowicze
maestro |
Dodany dnia 29-05-2010 15:13 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Witaj.
Opisz konkretnie co sie dzieje a przede wszystkim wypełnij profil auta. Pedał stoi normalnie jak stał? Przy wciskaniu czujesz różnice? Nic nie strzeliło, nie przeskakiwało, nie trzeszczało, nie szorowało? Pedał chodzi wyraźnie słabiej/wyraźnie ciężej? Da sie zmieniać biegi i jechać czy nie? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | Dodany dnia 29-05-2010 15:13 |
naal |
Dodany dnia 30-05-2010 14:18 |
Postów: 11 Data rejestracji: 10.05.2010 23:35 Skąd: - |
Wcześniej podczas jazdy miałem efekt jak gdyby podczas zmiany biegów sprzęgło nie było wciśnięte do końca, ciężko wchodziły, chrupało coś podczas zmiany i podczas wrzucania jak samochód stał, nie działo się to przy wyłączonym silniku. Podczas ostatniej podróży poczułem, że pedał znacznie się zapadł i po prostu ma mniejszy próg skoku. Była to na całe szczęście ostatnia prosta i na tej trójce jakoś się dotoczył, ale po wciśnięciu sprzęgła w celu zatrzymania stracił obroty do tego stopnia, że zgasł. Nie było to aż tak gwałtowne jak bez sprzęgła, nie mniej jednak uniemożliwia to jazdę. Podczas jazdy czasem zdarzało się, że szorowało i trzeszczało (głównie przy redukcji do dwójki na zakrętach, gdy jechałem z nieco większą prędkością, piłowanie było tak bolesne, że musiałem nieco poczekać i zwolnić, przy mniejszej prędkości dwójka jakoś wskakiwała). Teraz wyjąłem filtr powietrza, zdjąłem rurę od chłodnicy i linkę sprzęgła (bardzo luźno już wtedy siedziała na łapie, zeszła bardzo delikatnie). Łapa ma luz i nie wiem czy tak być powinno, nie mniej jednak nie wiem jak się dostać tam do środka, bo przecież nie będę rozkręcał całego mechanizmu na chybił trafił. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 167000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 30-05-2010 14:35 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Albo skończyła sie linka albo poszły zęby samoregulatora.
Ogólnie obstawiam i tak kończące sie sprzęgło bo linka sama z siebie raczej rzadko sie kończy. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
naal |
Dodany dnia 30-05-2010 14:53 |
Postów: 11 Data rejestracji: 10.05.2010 23:35 Skąd: - |
A tak zapytam: Łapa powinna chodzić tak luźno, że linkę tak łatwo zdjąć? Czy jej ruch nie powinien czasem coś zmieniać? Podczas gdy ruszam teraz tą łapą to w środku nic się nie rusza a z tego co rozumuję to tam zaraz jest docisk sprzęgła. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 167000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 30-05-2010 14:56 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Luz minimalny ale to minimum, wzdłuż osi wałka czyli lewo prawo (z łożyskiem chodzi "sierżant" czyli łapa). Linke wyjmuje sie dość łatwo ale na pewno ta łapa nie powinna luźno latać.
Edytowane przez maestro dnia 30-05-2010 14:56 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
WoZnY |
Dodany dnia 30-05-2010 15:00 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Podczas gdy ruszam teraz tą łapą to w środku nic się nie rusza a z tego co rozumuję to tam zaraz jest docisk sprzęgła. Po prostu masz za mało siły, albo kończy się ruch łapy sprzęgła. Ale stawiam, że nie masz po prostu tyle sił co trzeba. U mnie luz na łapie (piszę o sytuacji, gdy zdjęta jest linka) wynosi ok 4-5cm. Gdy jest założona ruch jałowy redukuje się prawie do minimum (kilka mm) <<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
naal |
Dodany dnia 30-05-2010 15:35 |
Postów: 11 Data rejestracji: 10.05.2010 23:35 Skąd: - |
Czyli może to być faktycznie coś z tą linką. Dzięki serdeczne za cenne informacje. Sprawdzę co i jak i na pewno się odezwę. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 167000km
|
|
|
hawi |
Dodany dnia 09-08-2010 11:19 |
Postów: 3 Data rejestracji: 28.03.2010 23:04 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Witam, Zarejestrowałem się u was na forum ponieważ jestem posiadaczem Renault 5 z silnikiem F3N z tak zwanego SWAPA. Czyli ogólnie wszystko wymienione pod maską I od samego początku mam problem z samoregulatorem i postanowiłem tutaj to opisać. A więc nowe sprzęgło, docisk, łapa, bolec z kulką, nowa linka no i samoregulator tylko sprężyna stara. No i problem wygląda tak kombinowane na wszystkie sposoby ponieważ biegi na początku wchodzą jednak po chwili ( rozgrzanie) zaczynają ciężko wchodzić i sprzęgło bierze przy podłodze. Podkładka pod linkę założona bo inaczej to w ogóle by nie było biegów. Kombinowałem z opaską jednak w pewnym momencie (1000 km) i odsunęły się zęby na pedale i był za mały ruch łapą. No to postanowiłem złapać spężynę tak aby był większy naciąg i było fajnie (250km) i znowu trochę za mało jest. I tu pytanie co jest przyczyną. Linka zła, coś w skrzyni, czy może sprężyna strasznie wyrobiona. Jak sprężyna to gdzie mogę ją nabyć bo że cały pedał to wiem że można kupić ale po co wydawać niepotrzebnie pieniądze. Pozdrawiam użytkowników R19 zawsze cabrio mi się podobało ale padło na R5 i będę wdzięczny za pomoc bo ja już zielony jestem w tym temacie. Moje auto: Renault 5 F3N 742, benzyna, 100000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 09-08-2010 12:50 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
@hawi: Była seria linek dłuższych niż powinny być,produkcji Lineksu ale firmowanych przez dystrybutorów-mnie się taką udało kupić. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
hawi |
Dodany dnia 09-08-2010 13:23 |
Postów: 3 Data rejestracji: 28.03.2010 23:04 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Hmm ale dłuższa linka to w czym pomaga? Bo ogólnie linka moja stara jak i nowa była taka sama no może różniła się 1 cm. Zastanawia mnie opcja że się rozciąga linka przy cieple. Czy wtedy nie powinien zadziałać samoregulator Czy gdzieś ominąłem jakąś lekcję Moje auto: Renault 5 F3N 742, benzyna, 100000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 09-08-2010 21:24 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ten 1 cm jest OGROMNĄ różnicą.
Po za tym może teflon w skrzyni sie skończył? Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
hawi |
Dodany dnia 09-08-2010 23:45 |
Postów: 3 Data rejestracji: 28.03.2010 23:04 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Do informacji jeśli sprężyna słabo trzyma to najlepiej napinać linkę na ciepłym silniku U mnie to sprawiło cuda Moje auto: Renault 5 F3N 742, benzyna, 100000km
|
|
|
Swierzak90 |
Dodany dnia 02-09-2010 14:48 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
A panowie pierwszy raz przy tym dłubie i pytanie jest: Padło mi sprzęgło, ale linka cała pedał cały wciska sie to pomyślałem o tym samo regulatorze. Schyliłem się i patrze a od lewej strony pedału sprzęgła wystaje taki bolczyk z zawleczką, pierwsza myśl to to że się wysunął i go wcisnąłem, wszedł dość gładko bez oporów. Jednak okazało się że tarcza była walnięta. Teraz pytanie czy ten bolczyk nie miał żadnych powiązań z pracą pedału sprzęgła? Nic nie będe musiał regulować ani nic ? LIcze na szybką odpowiedź bo jutro jadę składać auto. Treść dodana dnia 02-09-2010 16:37: up Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 02-09-2010 18:50 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
nic tam nie regulujesz, tylko linkę tez musiałbyś mieć nową, najlepiej linex Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 02-09-2010 19:47 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
jak Ci bolczyk chodzi od strony pedalu sprzęgła to nie masz takiej samej zawleczki za pedałem hamulca od strony pedału gazu!
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Swierzak90 |
Dodany dnia 02-09-2010 21:31 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
O ile dobrze pamiętam to ten bolczyk tylko przechodził przez pedał sprzęgła i tam się kończył, Był na grubość pedału sprzęgła. Jest ładnie zaznaczony na rysunku w 1 poście widać taką zawleczkę na rysunku. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
maestro |
Dodany dnia 02-09-2010 21:33 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Ten bolczyk przechodzi przez pedał sprzegła i pedał hamulca. Z obu stron ma zawleczki i nie może sie przesuwać. Z Twojego opisu wynika że z prawej strony nie masz zawleczki skoro mogłeś go wcisnąć.
Edytowane przez maestro dnia 02-09-2010 21:34 Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
Swierzak90 |
Dodany dnia 02-09-2010 22:31 |
Postów: 619 Data rejestracji: 15.03.2009 15:46 Skąd: - |
Jutro Wszystko bede wiedział, może masz racje bo go tak na dotyk wsadzilem i dobrze nie pamietam. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
|
spinacz12345 |
Dodany dnia 16-01-2011 13:23 |
Postów: 774 Data rejestracji: 08.07.2007 15:01 Skąd: wielkopolskie Czarnków |
Mialem wymieniane sprzeglo kompletne "valeo" wraz z linka ze sprzeglem jest ok tylko taki problem ze raz jest ok a raz 1/2 bieg nie chca wejsc do konca jak by w polowie cos go blokowalo co moze byc przyczyna tego blokowania?
Jeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym >>tel.785211715<< >>gg:8402499<< Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
|
maestro |
Dodany dnia 16-01-2011 13:31 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
zgrzyta przy tym?
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |