02 Maja 2024 11:05:02
Zdjęcia użytkowników
DANKO wolmen
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
[F] Jak zablokować samoregulator sprzęgła? 
maestro
#21 Drukuj posta
Dodany dnia 29-05-2010 15:13
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Witaj.

Opisz konkretnie co sie dzieje a przede wszystkim wypełnij profil auta.

Pedał stoi normalnie jak stał? Przy wciskaniu czujesz różnice? Nic nie strzeliło, nie przeskakiwało, nie trzeszczało, nie szorowało?

Pedał chodzi wyraźnie słabiej/wyraźnie ciężej? Da sie zmieniać biegi i jechać czy nie?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-05-2010 15:13
Awatar
naal
#22 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 14:18
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 10.05.2010 23:35
Skąd: -

Wcześniej podczas jazdy miałem efekt jak gdyby podczas zmiany biegów sprzęgło nie było wciśnięte do końca, ciężko wchodziły, chrupało coś podczas zmiany i podczas wrzucania jak samochód stał, nie działo się to przy wyłączonym silniku. Podczas ostatniej podróży poczułem, że pedał znacznie się zapadł i po prostu ma mniejszy próg skoku. Była to na całe szczęście ostatnia prosta i na tej trójce jakoś się dotoczył, ale po wciśnięciu sprzęgła w celu zatrzymania stracił obroty do tego stopnia, że zgasł. Nie było to aż tak gwałtowne jak bez sprzęgła, nie mniej jednak uniemożliwia to jazdę. Podczas jazdy czasem zdarzało się, że szorowało i trzeszczało (głównie przy redukcji do dwójki na zakrętach, gdy jechałem z nieco większą prędkością, piłowanie było tak bolesne, że musiałem nieco poczekać i zwolnić, przy mniejszej prędkości dwójka jakoś wskakiwała).

Teraz wyjąłem filtr powietrza, zdjąłem rurę od chłodnicy i linkę sprzęgła (bardzo luźno już wtedy siedziała na łapie, zeszła bardzo delikatnie). Łapa ma luz i nie wiem czy tak być powinno, nie mniej jednak nie wiem jak się dostać tam do środka, bo przecież nie będę rozkręcał całego mechanizmu na chybił trafił.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 167000km
 
maestro
#23 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 14:35
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Albo skończyła sie linka albo poszły zęby samoregulatora.
Ogólnie obstawiam i tak kończące sie sprzęgło bo linka sama z siebie raczej rzadko sie kończy.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
naal
#24 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 14:53
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 10.05.2010 23:35
Skąd: -

A tak zapytam: Łapa powinna chodzić tak luźno, że linkę tak łatwo zdjąć? Czy jej ruch nie powinien czasem coś zmieniać? Podczas gdy ruszam teraz tą łapą to w środku nic się nie rusza a z tego co rozumuję to tam zaraz jest docisk sprzęgła.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 167000km
 
maestro
#25 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 14:56
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Luz minimalny ale to minimum, wzdłuż osi wałka czyli lewo prawo (z łożyskiem chodzi "sierżant" czyli łapa). Linke wyjmuje sie dość łatwo ale na pewno ta łapa nie powinna luźno latać.

Edytowane przez maestro dnia 30-05-2010 14:56
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
WoZnY
#26 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 15:00
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Podczas gdy ruszam teraz tą łapą to w środku nic się nie rusza a z tego co rozumuję to tam zaraz jest docisk sprzęgła.


Po prostu masz za mało siły, albo kończy się ruch łapy sprzęgła. Ale stawiam, że nie masz po prostu tyle sił co trzeba. U mnie luz na łapie (piszę o sytuacji, gdy zdjęta jest linka) wynosi ok 4-5cm. Gdy jest założona ruch jałowy redukuje się prawie do minimum (kilka mm)

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
naal
#27 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2010 15:35
Awatar


Postów: 11

Data rejestracji: 10.05.2010 23:35
Skąd: -

Czyli może to być faktycznie coś z tą linką. Dzięki serdeczne za cenne informacje. Sprawdzę co i jak i na pewno się odezwę.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), sedan, 167000km
 
hawi
#28 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 11:19
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 28.03.2010 23:04
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Witam,
Zarejestrowałem się u was na forum ponieważ jestem posiadaczem Renault 5 z silnikiem F3N z tak zwanego SWAPA. Czyli ogólnie wszystko wymienione pod maską Smile I od samego początku mam problem z samoregulatorem i postanowiłem tutaj to opisać.

A więc nowe sprzęgło, docisk, łapa, bolec z kulką, nowa linka no i samoregulator Smile tylko sprężyna stara.

No i problem wygląda tak kombinowane na wszystkie sposoby ponieważ biegi na początku wchodzą jednak po chwili ( rozgrzanie) zaczynają ciężko wchodzić i sprzęgło bierze przy podłodze. Podkładka pod linkę założona bo inaczej to w ogóle by nie było biegów.

Kombinowałem z opaską jednak w pewnym momencie (1000 km) i odsunęły się zęby na pedale i był za mały ruch łapą. No to postanowiłem złapać spężynę tak aby był większy naciąg i było fajnie (250km) i znowu trochę za mało jest.

I tu pytanie co jest przyczyną. Linka zła, coś w skrzyni, czy może sprężyna strasznie wyrobiona. Jak sprężyna to gdzie mogę ją nabyć bo że cały pedał to wiem że można kupić ale po co wydawać niepotrzebnie pieniądze.

Pozdrawiam użytkowników R19 zawsze cabrio mi się podobało ale padło na R5 Smile i będę wdzięczny za pomoc bo ja już zielony jestem w tym temacie.

Moje auto: Renault 5 F3N 742, benzyna, 100000km
 
grzes70
#29 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 12:50
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@hawi: Była seria linek dłuższych niż powinny być,produkcji Lineksu ale firmowanych przez dystrybutorów-mnie się taką udało kupić.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
hawi
#30 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 13:23
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 28.03.2010 23:04
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Hmm ale dłuższa linka to w czym pomaga? Bo ogólnie linka moja stara jak i nowa była taka sama no może różniła się 1 cm.

Zastanawia mnie opcja że się rozciąga linka przy cieple. Czy wtedy nie powinien zadziałać samoregulator? Czy gdzieś ominąłem jakąś lekcję Smile

Moje auto: Renault 5 F3N 742, benzyna, 100000km
 
maestro
#31 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 21:24
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ten 1 cm jest OGROMNĄ różnicą.

Po za tym może teflon w skrzyni sie skończył?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
hawi
#32 Drukuj posta
Dodany dnia 09-08-2010 23:45
Awatar


Postów: 3

Data rejestracji: 28.03.2010 23:04
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Do informacji jeśli sprężyna słabo trzyma to najlepiej napinać linkę na ciepłym silniku Smile U mnie to sprawiło cuda Smile

Moje auto: Renault 5 F3N 742, benzyna, 100000km
 
Swierzak90
#33 Drukuj posta
Dodany dnia 02-09-2010 14:48
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

A panowie pierwszy raz przy tym dłubie i pytanie jest: Padło mi sprzęgło, ale linka cała pedał cały wciska sie to pomyślałem o tym samo regulatorze. Schyliłem się i patrze a od lewej strony pedału sprzęgła wystaje taki bolczyk z zawleczką, pierwsza myśl to to że się wysunął i go wcisnąłem, wszedł dość gładko bez oporów. Jednak okazało się że tarcza była walnięta. Teraz pytanie czy ten bolczyk nie miał żadnych powiązań z pracą pedału sprzęgła? Nic nie będe musiał regulować ani nic ? LIcze na szybką odpowiedź bo jutro jadę składać auto.


Treść dodana dnia 02-09-2010 16:37:

up

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
mati89tczew
#34 Drukuj posta
Dodany dnia 02-09-2010 18:50
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

nic tam nie regulujesz, tylko linkę tez musiałbyś mieć nową, najlepiej linex

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
maestro
#35 Drukuj posta
Dodany dnia 02-09-2010 19:47
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

jak Ci bolczyk chodzi od strony pedalu sprzęgła to nie masz takiej samej zawleczki za pedałem hamulca od strony pedału gazu!

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Swierzak90
#36 Drukuj posta
Dodany dnia 02-09-2010 21:31
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

O ile dobrze pamiętam to ten bolczyk tylko przechodził przez pedał sprzęgła i tam się kończył, Był na grubość pedału sprzęgła. Jest ładnie zaznaczony na rysunku w 1 poście widać taką zawleczkę na rysunku.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
maestro
#37 Drukuj posta
Dodany dnia 02-09-2010 21:33
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Ten bolczyk przechodzi przez pedał sprzegła i pedał hamulca. Z obu stron ma zawleczki i nie może sie przesuwać. Z Twojego opisu wynika że z prawej strony nie masz zawleczki skoro mogłeś go wcisnąć.

Edytowane przez maestro dnia 02-09-2010 21:34
Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
Swierzak90
#38 Drukuj posta
Dodany dnia 02-09-2010 22:31
Awatar


Postów: 619

Data rejestracji: 15.03.2009 15:46
Skąd: -

Jutro Wszystko bede wiedział, może masz racje bo go tak na dotyk wsadzilem i dobrze nie pamietam.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), sedan, 300000km
 
spinacz12345
#39 Drukuj posta
Dodany dnia 16-01-2011 13:23
Awatar


Postów: 774

Data rejestracji: 08.07.2007 15:01
Skąd: wielkopolskie
Czarnków

Mialem wymieniane sprzeglo kompletne "valeo" wraz z linka ze sprzeglem jest ok tylko taki problem ze raz jest ok a raz 1/2 bieg nie chca wejsc do konca jak by w polowie cos go blokowalo co moze byc przyczyna tego blokowania?

SmileJeśli nie masz po co żyć, żyj na złość innym Wink

>>tel.785211715<<

>>gg:8402499<<

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 220000km
 
maestro
#40 Drukuj posta
Dodany dnia 16-01-2011 13:31
Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

zgrzyta przy tym?

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: