Menu główne
Forum
Klubowicze
rowerb |
Dodany dnia 22-05-2006 13:16 |
Postów: 255 Data rejestracji: 11.11.2005 10:07 Skąd: - |
Na niemieckiej stronie klubu r19 z działu "katalog stron" znalazłem artykuł jak mniemam traktujacy o poprawie dolotu w silniku 1,7 F3N L740.
Jako że kiepsko szprecham zapodam pytanie tutaj. Jest tam zdjęcie, które widać poniżej. Na zdjęciu widoczne są dwie srebrnego koloru rury dochodzące w stronę filtra - jedna od boku a druga od dołu. Na zdjęciu widać skąd wychodzą i dokąd biegną ale ... No ale u mnie w aucie jest tak, że ta rura dochodząca do boku biegnie nie od chłodnicy tylko od "łapacza powietrza" a ta co dochodzi pod spód biegnie zza silnika a nie od "łapacza powietrza". Jeśli poprowadzi się rury tak jak widać na zdjęciu to co zrobić z tym miejscem, z którego fabrycznie wychodzi rura biegnąca w stronę filtra od dołu i z czym to się wiąże? Najlepszy informatyk w mieście: umiem wcisnąć "anuluj" i "akceptuj" jednocześnie |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 22-05-2006 13:16 |
Wera |
Dodany dnia 22-05-2006 13:21 |
Postów: 1347 Data rejestracji: 27.08.2005 22:07 Skąd: wielkopolskie Śmigiel |
daj mi tu link albo tekst to 15 minut i Ci napiszę ocokaman
S P O T O M A N I A C Z K A Tyle, że aktualnie niepraktykująca Moje auto: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, benzyna
|
|
|
rowerb |
Dodany dnia 22-05-2006 13:33 |
Postów: 255 Data rejestracji: 11.11.2005 10:07 Skąd: - |
nie da sie zalinkować a tekstu trochę jest to moze Ci powiem jak tam dojść:
katalog stron -> kluby -> renault 19.de (niemcy) -> [jak już się otworzy stronka to tuning -> triebwerk -> punkt 1.c "HowTo: modifizierte Luftansaugöffnung" tekstu jest sporo a mi się nie spieszy także nei chcę Ci zajmować czasu - jak bedziesz miała wolną chwilkę na przetłumaczenie to będę dźwieczny bardzo (może być na maila: ) ale podejżeważ że inni też byliby chętni na ten tekst Najlepszy informatyk w mieście: umiem wcisnąć "anuluj" i "akceptuj" jednocześnie |
|
|
Wera |
Dodany dnia 22-05-2006 14:08 |
Postów: 1347 Data rejestracji: 27.08.2005 22:07 Skąd: wielkopolskie Śmigiel |
1.c zmodyfikowany dolot powietrza
potrzebne: - 250 cm elatycznego węża aluminiowego (średnica 100mm) ze sklepu ogólnobudowlanego - 2 obejmy (można użyć tych, które się wymontowywuje) - 2 opaski ślimakowe 1. Najpierw należy wyciągnąć obudowę filtra powietrza i opróżniamy wlot, tzn. zdejmujemy pokrywę i czujnik temperatury. Wlot powinien wyglądać jak na rys (rys. 1 i 2) 2. Następnie nalezy ponownie zmontować obudowę filtra powietrza i usuwa się wszelkie rury dolotu powietreza. Wystarczy poluźnić wszystkie miejsca łączeniowe węży i po prostu zdjac węże. 3. Przed montażem nowych węży zaleca sie zrobić trochę miejsca pod wlotem powietrza do filtra. Znajduje się tam bowiem kilka zawadzających kabli, które można łątwo przesunąć lub zdjąć z nich opaskę plastikową, aby uzyskać dostateczną ilość miejsca. 4. Teraz należy dopasować wąż, ktory prawdopodobnie jest jeszcze złożony. Najlepiej na początek zająć się wężem, który łączy się z poprzednim dolotem ciepłego powietrza (dolny). Należy rozciągnąć kawałek węża, tak aby rociągnięty kawałek miał długość ok. 50 cm. Następnie należy nałożyć rozciągnięty koniec wężą na końcówkę wlotu. Ponieważ koniec jest trochę za duży, należy zagiąć kawałek węża dookoła końcówki wlotu, tak aby pasowało. Następnie prowadzimy wąż poprzez ostrożne dopasowywanie i wyginanie do żądanego miejsca i obcinamy go (ale dopiero gdy mamy pewność, że wąż jest w tym miejscu, gdzie ma być). Należy zwrocić uwagę, aby wąż był maksymalnie rozciągnięty. Wąż w żadnym miejscu nie może dotykach ruchomych części! 5. To samo robimy teraz z drugim wężem albo ewentualnie z pozostała częśćią węża. Nalezy podłączyć go do wlotu zimnego powietrza i dopasować i rozłożyć tak samo jak w punkcie 4. 6. Następnie należy przymocować węże do wlotów za pomocą obejm. Jak, i czy wogóle będziemy mocowali końce węży, zostaje do ustalenia we własnym zakresie. W tym przypadku po prostu zrobiono dwie małe dziurki (odstęp ok. 1,5 cm) w wężu, przeciągnięto opaski slimakowe i przymocowano do czegoś, co akurat było w pobliżu. 7. Jesli ktoś chce, to moze owinąć węże czarną taśmą izolacyjną etc., wtedy całość wygląda oryginalnie a "niebiescy" nie mająsię do czego przyczepić. a tak powinna wyglądać całość (rys. 3 i 4) ____________ btw. już kilka rzeczy z renault19world.de tłumaczyłam, mozna by to wrzucić gdzieś w jedno miejsce... ale to admini S P O T O M A N I A C Z K A Tyle, że aktualnie niepraktykująca Moje auto: Jeep Grand Cherokee 5.2 V8, benzyna
|
|
|
rowerb |
Dodany dnia 22-05-2006 14:20 |
Postów: 255 Data rejestracji: 11.11.2005 10:07 Skąd: - |
czy ci niemcy nie mogą jaśniej pisać? musiałem to ze 3 razy czytać i tak do końca nie kumam co i jak
Najlepszy informatyk w mieście: umiem wcisnąć "anuluj" i "akceptuj" jednocześnie |
|
|
rowerb |
Dodany dnia 22-05-2006 18:34 |
Postów: 255 Data rejestracji: 11.11.2005 10:07 Skąd: - |
Wera napisał/a: zdejmujesz szlauchy, wkladasz nowe <> a moze tylko ja rozumiem? czyżby aż tak mnie przez te lata zgermanili? to ja może pokaże to na obrazku żeby było jaśniej ocomikaman na niebiesko i czerwono zaznaczyłem rury dochodzące do dolotu - po lewej tak jak u mnie jest a po prawej jak na zdjeciu z tej strony niemieckiej moje pytanie brzmiało co zrobić z miescem z którego fabrycznie wychodziła rura z silnika (podejżewam, że stamtąd się brało ciepłe powietrze żeby silnik się szybciej nagrzał ale ja tylko lajkonikiem jestem więc się mogę mylić)
rowerb dodał/a następującą grafikę:
Edytowane przez rowerb dnia 22-05-2006 18:37 Najlepszy informatyk w mieście: umiem wcisnąć "anuluj" i "akceptuj" jednocześnie |
|
|
Jasiek |
Dodany dnia 22-05-2006 18:39 |
Postów: 48 Data rejestracji: 10.01.2006 21:06 Skąd: - |
Jestem ciekaw jakie ma zastosowanie taka zmiana? |
|
|
rowerb |
Dodany dnia 22-05-2006 18:48 |
Postów: 255 Data rejestracji: 11.11.2005 10:07 Skąd: - |
no właśnie sam bym sie chciał dowiedzieć bo zmiana jest w stosunku do stanu fabrycznego dość znaczna
domyślam się, że chodzi o to żeby silnik dostawał tylko i wyłącznie ZIMNE powietrze (gdzieś w jakimś fachowym piśmie coś kiedyś czytałem, nie pamiętam co ale ogólna myśl była taka że lepsze jest zimne powietrz niż ciepłe), dlatego do kolektora ze zdjecia doprowadzone są węże jedynie łapiące zimne powietrze. ale jeszcze raz powtarzam - sam bym się chciał dokładnie dowiedzieć ocokaman bo ja tylko laikiem jestem Najlepszy informatyk w mieście: umiem wcisnąć "anuluj" i "akceptuj" jednocześnie |
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 23-05-2006 01:46 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Wyglada to troche inaczej. Chodzi o to zeby powietrze było "tłoczone" do dolotu pod wpływem poruszajacego sie samochodu. Przeróbka jest jednak czysto "amatorska" i w zasadzie nie wiadomo po co. W klasycznym układzie cieple powietrze pobierane jest znad kolektora wydechowego. W tym momencie klapka termostatu w obudowie filtra, zamyka dolot zimnego powietrza i silnik ciagnie tylko cieple powietrze znad kolektora. Po rozgrzaniu silnika klapka w filtrze ustawia sie tak zeby mniej wiecej do silnka dolatywalo powietrze o tej samej temperaturze ( miesza zimne z cieplym). Przeróbka wg. opisu nic nie daje. Pisza oni o wywaleniu klapki termostatu oraz samego termostatu. O doprowadzeniu rury za chlodnice. Oba kanaly powietrzne beda otwarte. Silnik bedzie gorzej sie rozgrzewał. Bedzie zasysał powietrze z komory silnika za chlodnica a to oznacza ze bedzie brał gorące powietrze. W czasie jazdy moze nie bo wowczas przez chlodnice przeplywa zimne powietrze jednak jest ono przez nia ogrzewane wiec i tak do silnika doleci cieple. Przewody doprowadzajace powietrze do silnika powinny byc z materialu jak najmniej absorbujacego ciepło oraz nie wpadjacego w wibracje, co przy aluminiowych kanalach nie zda egazminu i przy pewnych obrotach silnika wpadna one w rezonans robiac BUUUUUU. Inna sprawa jest przy LPG ale wowczas blokuje sie /wywala termostat z filtra z dolny otwor zaslepia tak zeby silnik pobierał tylko zimne powietrze .Oczywiscie jest to tez kosztem gorszego nagrzewania sie silnika ale dobrze wplywa na osiagi i dynamike na LPG. Być moze chodzilo o nadcisnenie w czasie jazdy ktore wytworzy pedzace do rury za chlodnica powietrze, ale zglebiajac niegdys ten temat okazalo sie ze trzeba by sie poruszac z predkoscia ok. 300km/h zeby cos z tego wyszlo . Poza tym trzeba by miec odpowiedni dyfuzor ktory by to powietrze lapał. To by było na tyle. Ot niemieckie przeróbki a jak spieprza auto kompletnie to odpicuja i sprzedadzą do polski . |
Jasiek |
Dodany dnia 23-05-2006 20:17 |
Postów: 48 Data rejestracji: 10.01.2006 21:06 Skąd: - |
Maciej a czy wyjęcie rury od ciepłego powietrza z nad kolektora (autko na gaz) ma wpływ na większe spalanie benzyny? |
|
|
kajzer |
Dodany dnia 23-05-2006 20:47 |
Postów: 217 Data rejestracji: 04.03.2005 20:31 Skąd: - |
Jasiek czytaj uważniej to co pisał Maciej dolot ciepłego powietrza może mieć wpływ na większe spalanie ale tylko zimą ponieważ silnik będzie się dłużej nagrzewał więc i ssanie będzie dłużej pracowało,natomiast latem można śmiało zdjąć dolot ciepłego powietrza . Co do przeróbek dolotu Niemca to można sobie zadać pytanie '' No dobrze ale po co ?'' |
Jasiek |
Dodany dnia 23-05-2006 22:35 |
Postów: 48 Data rejestracji: 10.01.2006 21:06 Skąd: - |
Oki dzięki kajzer |
|
|
piotreek |
Dodany dnia 23-05-2006 22:58 |
Postów: 489 Data rejestracji: 30.05.2005 22:50 Skąd: podkarpackie Oleszyce |
R19 CABRIO F3P
Trzeba to czuć! Nie wystarczy dostrzegać... |
rowerb |
Dodany dnia 23-05-2006 23:30 |
Postów: 255 Data rejestracji: 11.11.2005 10:07 Skąd: - |
dobra stronka
ciekawy jestem jak można zrobić lub gdzie zdobyć taka strumiennicę dolotu Edytowane przez rowerb dnia 23-05-2006 23:38 Najlepszy informatyk w mieście: umiem wcisnąć "anuluj" i "akceptuj" jednocześnie |
|
|
Jasiek |
Dodany dnia 23-05-2006 23:37 |
Postów: 48 Data rejestracji: 10.01.2006 21:06 Skąd: - |
brawo piotreek ciekawe informacje |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |