Menu główne
Forum
Klubowicze
krisman |
Dodany dnia 29-05-2006 18:22 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
czesc, nie zdazylem jeszcze pojezdzic swoja 19stka, kupilem po okazyjnej cenie z peknietym blokiem silnika, kupilem drugi silnik, dla swietego spokoju odrazu wymienilem w nim pierscienie, panewki i rozrzad, jestem w stadium doprowadzania auta do porzadku, nigdy nie mialem do czynienia z tego typu silnikiem, moje pytanie brzmi: co jest odpowiedzialne za kat wyprzedzenia zaplonu? wiem tyle, ze jest ustawiany elektronicznie, co powinienem sprawdzic, gdyz jest ewidentnie zle, mianowicie: niska kultura pracy na wolnych obrotac(lekkie falowanie) straszliwie gryzace spaliny z wydechu, nierowne wkrecanie sie na obroty, ogolnie auto jest przymulone, wiec chyba wszystko wskazuje na nieodpowiedni kat wyprzedzenia zaplonu? swiece, kable, kopulka i palec sa w porzadku.
Edytowane przez krisman dnia 29-05-2006 19:16 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 29-05-2006 18:22 |
S16 |
Dodany dnia 29-05-2006 18:54 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Sprawdz sonde i inne czujniki napewno nie jest to wyprzedzenie bo niema jak tego regulowac w tym silniku.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
krisman |
Dodany dnia 29-05-2006 19:14 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
hmmm, OK, zgoda, nie ma jak regulowac, tyle wiem, ale komp musi skads brac dane, zeby to regulowac, gdzie jest czujnik polozenia walu korbowego i jak go sprawdzic? wspomniales o sondzie, dziurawy wydech moze byc przyczyna? nie wiem jak pozostale, ale koncowy nadaje sie tylko na zlom. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
czaja |
Dodany dnia 29-05-2006 19:22 |
Postów: 308 Data rejestracji: 14.03.2005 20:24 Skąd: - |
czujnik położenia wału jest zamontowany na górze skrzyni biegów nad kołem zamachowym, powinien mieć rezystancję 200 (+ -) 50 ,
odległość końcówki czujnika od wału powinna wynosić 1 (+ -) 0,5mm ale szczerze mówiąc tam jest tak ciasno że mie wiem jaksię tam wcisnąć ze szczelinomierzem Edytowane przez czaja dnia 29-05-2006 19:28 |
|
|
krisman |
Dodany dnia 29-05-2006 19:40 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
wlasnie bylem w garazu, obejrzalem sobie wydech, mam dziure w kacie i to dosyc pokaznych rozmiarow, moze to byc przyczyna? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
S16 |
Dodany dnia 29-05-2006 20:20 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Raczej nie. Wszystko co jest za sondą lambda nie wpływa na jej odczyt.
Ja bym raczej obstawiał jej defekt. Miałem tak jak kupiłem auto, tez była padnięta i rezultat był taki ze smierdziało spalinami, miłem nierówne obr. i ogólnie wysokie na jałowym. [small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
krisman |
Dodany dnia 29-05-2006 21:01 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
da rade samemu to ustrojstwo wymienic? duzo z tym zabawy? jak z dostepem? i mniej wiecej jaki koszt? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
S16 |
Dodany dnia 29-05-2006 21:12 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Koszt około 100zł A z wymianą moze byc cięzko bo sondy lubią sie zapiekać, a dojście jest kiepskie. Jest wkręcona w rure przed katem od góry. Ale moze dasz sobie rade.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
krisman |
Dodany dnia 29-05-2006 21:31 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
dzieki za informacje, moja ciekawosc zostala zaspokojona , skoro moga byc problemy, to zrobie to przy okazji remontu wydechu, dla tlumikarza pewnie to nic takiego Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
Kune |
Dodany dnia 29-05-2006 22:48 |
Postów: 1902 Data rejestracji: 21.03.2005 21:35 Skąd: - |
ja wymienialem sam, klucz chyba 21 czy cos takiego, delikatnie zeby nie ukrecic ale jednoczesnie zdecydowanie... to nie takie trudne
dojscie fakt, fatalne Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de
Pierwsze auto - R19 16v Chamade Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 30-05-2006 00:36 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Pozwól ze cie poprawie . Klucz 22 , najlepiej oczkowy(polecam klucze KUŹNIA).
Co do dziury w wydechu to niestety nieszczelnosci powoduja gorsza prace silnika a im blizej kolektora tym bardziej jest to odczuwalne. Swego czasu mając nieszczelnosc na polaczeniu kolektora z wydechem bylo tak ze cisnalem gaz a samochod nie chcial jechac . Po uszczelnieniu jak ręką odjął nie wspominajac o tym ze nie czulem pracy silnika na calej karoserii. Co do twojej nierownej pracy silnika to sprawdź rozrząd. Z twojego opisu wynikało by ze jeden z wałków mogł przeskoczyc a byc moze wał przeskoczyl o zab i rozrzad sie nie zgadza. Co do zaplonu to nie jest on regulowany. Czynnikami wpływajacymi na kat wyprzedzenia są : czujniki temperatur, czujnik podcisnienia, czujnik spalania stukowego, czujnik połozenia wału ktory zmienia kąt w zaleznosci od obrotów silnika. Edytowane przez Maciej_R21 dnia 30-05-2006 00:40 |
krisman |
Dodany dnia 31-05-2006 01:02 |
Postów: 160 Data rejestracji: 05.02.2006 14:03 Skąd: - |
rozrzad chyba jest spoko, na zimnym silniku jest ok, gladko wchodzi na obroty, bez zadnych "dziur" gorzej jak sie nagrzeje. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 30000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |