28 Marca 2024 22:36:50
Zdjęcia użytkowników
dj_mafiozo kogar
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
fakty i mity doczące LPG 
boomer
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 10:43
Awatar


Postów: 335

Data rejestracji: 23.08.2005 21:07
Skąd: -

witam ostatnio spotkałem sie z twierdzeniem ze po przejechaniu ok. 15-20tys km na gazie "puszcza" uszczelka pod głowicą, nie mam az takiego doswiadczenia co do LPG wiec pytam czy jest to prawda, jest to mozliwe, czy jest to poprostu jeden z wielu mitów dotyczacych LPG
pozdrawiam

/zmieniłem temat, i podwieszę go, bo tego typu pytaniom, nie będzie konca... (MonteR)

Edytowane przez MonteR dnia 30-05-2006 11:21
R19 1994 3d 1.7 F3N L740, inst. gazowa LOVATO
DAF XF95 430 + KRONE moje obecne "żelazo"...
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 30-05-2006 10:43
Awatar
MonteR
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 11:22
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

mit, bezsens i w ogóle, jeśli dbasz o auto to niema prawa mieć miejsca takie coś...

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
ZaMi
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 11:47
Awatar


Postów: 381

Data rejestracji: 30.01.2006 17:54
Skąd: -

Instalacja LPG zalozona 2,5 roku temu przy 170tys teraz 230tys i jeszcze jeżdziGrinsam sie dziwieCool
Odpowiedz sobie samSmile

images.spritmonitor.de/171051_4.png-spalanie LPG aż miło popatrzećSmile
 
lukas_3city
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 12:00
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

Gaz niszczy silnik? Bzdura! Po prostu nie wszystkie silniki mogą być przystosowane do zasilania tym paliwem a za ewentualne szkody związane użytkowaniem tego paliwa odpowiadają "fachowcy gazownicy" nie potrafiący dobrać instalacji i poprawnie zamontować w konkretnym modelu samochodu.

Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
Kune
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 13:52
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

nie niszczy? a wyzsza temperatura spalania myslisz ze nie ma tu zadnego znaczenia?

a tlumki?

a to ze gaz jest suchy?

a glupowate zwezki w dolocie?

pomijam jakosc naszego gazu.
wiec pomysl troszke

Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
MonteR
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 13:58
Awatar


Postów: 1383

Data rejestracji: 13.01.2005 08:31
Skąd: kujawsko-pomorskie
Toruń

Kune, gdyby gaz był tak bardzo szkodliwy, to BMW by nie produkowało aut napędzanych gazem i w ogóle producenci by powiedzieli jednym głosem NIE

Jest: Opel Manta A '73. VW Santana GL5 1.9@2.2T '82, A4 B5 1.9 TDI 159KM
Było: Renault 19 TXE '91, Opel Kadett C1 '76, VW Golf 1.5D '77, VW Golf 1.6TD ROST '83

Moje auto: Audi A4 B5 1.9 TDI 159KM na sprzedaż, diesel, 228000km
 
Przemek19
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 14:17
Awatar


Postów: 27

Data rejestracji: 09.05.2006 20:19
Skąd: -

Teraz tez KIA produkuje samochody z instalacja gazowa
 
lukas_3city
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 14:30
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

Kune napisał/a:
nie niszczy? a wyzsza temperatura spalania myslisz ze nie ma tu zadnego znaczenia?

a tlumki?

a to ze gaz jest suchy?

a glupowate zwezki w dolocie?

pomijam jakosc naszego gazu.
wiec pomysl troszke


Kune ty mówisz o patologii - dobra instalacja, dobrze wyregulowana NIE MA PRAWA szkodzić silnikowi. A nieco wyższa temperatura nie jest szkodliwa dla sprawnego silnika z resztą każdy silnik ma jakąś tolerancje na przeciążenia i temperaturę.
Twoja opinia wynika pewnie ze złych doświadczeń związanych z gazem - pewnie zakładałeś u jakichś magików

Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
emgie
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 15:05
Awatar


Postów: 328

Data rejestracji: 24.04.2005 12:40
Skąd: łódzkie
Łódź

Przemek19 napisał/a:
Teraz tez KIA produkuje samochody z instalacja gazowa


KIA nie produkuje takich samochodów tylko ma je w ofercie a to róznica. Do seryjnego samochodu dealer montuje instalację - w przypadku KIA jet to chyba BRC ( nie wiem - było ostatnio o tym w Auto Świecie ) i jest KIA z instalacją. Dealer daje gwarancję - chociaż zastanawiam się czy ta gwarancja jest potwierdzona przez KIA MOTOR POLAND - oby nikt sie nie przekonał.

Podobnie SEAT, SKODA itp.
Dealer SEATA w Łodzi przywoził samochód na lawecie - zakład montował, wystawiał homologację ........

Aut seryjnych na LPG w Polsce raczej nie ma - zmieni sie to jak wejdzie instalacja na Gaz ziemny. tutaj seryjne instalacje ma Volvo, Mercedes, Ford.

emgie

ex R19 phII 1.7 F3N LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 303000km
 
lukas_3city
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 15:21
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

LINK
To jest przykład że teraz nawet Renault oferuje modele z LPG - i to z silnikiem nowoczesnym, 16zaworowym i o zmiennych fazach rozrządu...

tak jak napisał emgie - teraz przyszłością są instalacje CNG (gaz ziemny) i to już będą modele z fabrycznymi instalacjami. Z tego co pamiętam Multipla ma coś takiego w swojej ofercie niedługo dołączy Punto. Na zachodzi już od kilku lat stosuje się to rozwiązanie i praktycznie nie ma marki, która by nie oferowała takiego rozwiązania (nawet wychodzą takie Smarty). Największą wadą CNG jest bardzo mała pojemność zbiorników gazowych oraz ich ciężar.
A z ciekawostek - w Gdańsku w zeszłym roku otworzyli pierwszą stację CNG i obecnie testowane są autobusy miejskie zasilane tym paliwem, ogromne zbiorniki (powierzchniowo) umieszczone są na... dachu autobusu Shock . Za gazem ziemnym przemawia ekologia i ekonomia amerykanie już wymyślili domowe urządzenia do tankowania gazu ziemnego - maszynka stoi w garażu podłączona jest do kuchenki gazowej... Fajnie było by sobie tankować samochód w garażu Grin


/maskuj linki (MonteR)

Edytowane przez MonteR dnia 30-05-2006 16:34
Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
Kune
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 15:23
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

hmm... patologia? ja wiem... raczej fakty. jakis powod powypalanych zaworow musi byc, szybciej zuzywajacych sie elementow gumowych silnika itp. Toleranca, tolerancja ale ta toleranca jest gdzies konczy, dlatego nie jest zalecane "cisniecie" auta na gazie. a zwezka w dolocie? tlumiki?? temu tez nie szkodzi? pomijam wieksza kalorycznasc gazu, co niby powinno byc na plus, tyle ze znajac jakos paliw to zaden atut Smile

magikow od gazu mialem lepszych niz 98% tego forum --> www.eko-car.com ale i tak uwazam ze gaz jest dobry do kuchenek, nie po to FABRYKA produkuje auta napedzane benzyna i ropa aby je gazowac, jesli byloby to dobre to sami by to robili.

co do FABRCZYNYCH (nie takich zakladacnych przez dealerow) instalacji to jest ich bardzo, bardzo malo, BMW kiedys montowalo (model 518i - ten z okraglymi swiatlami, tragedia jak to jezdzilo, 520i nie daje sobie rady z ta masa a co dopiero 1.8) ale sie z tego wycofalo i jakos nie widac aby chcieli powrocic, Renault takze probowalo (Laguna I ph1) ale jakos pomysl tez zarzucony.
A ze DEALER respektuje instalacje gazowe to juz odmienna bajka, teraz sprzedaz jest tak marna ze szukaja kazdej okazji zeby bylko zwabic jakiegos klietna, najczesciej sa to marki budżetowe czyli np. DU, KIA, Chevrolet etc. gdzie klienta bardziej obchodzi male/tanie spalanie i wielkosc bagaznika od koloru, wyposazenia i bezpieczenstwa samochodzu. Wiec to mnie w ogole nie przekonuje.


EDIT: wez skroc ten link!
ciekawe dlaczego ten silnik np. ma mniejsza moc GrinGrin I czy to SILNIK PRZYSTOSOWANY PRZEZ PRODUCENTA czy tylko przez RENAULT POLSKA? No i dlaczego tylko 1.6 skoro gaz taki dobry?

PS. Pomijam IVECO i ich CNG, bo to wogole inna liga i epoka.

Edytowane przez Kune dnia 30-05-2006 15:25
Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
lukas_3city
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 15:50
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

Kune napisał/a:
hmm... patologia? ja wiem... raczej fakty. jakis powod powypalanych zaworow musi byc, szybciej zuzywajacych sie elementow gumowych silnika itp. Toleranca, tolerancja ale ta toleranca jest gdzies konczy, dlatego nie jest zalecane "cisniecie" auta na gazie. a zwezka w dolocie? tlumiki?? temu tez nie szkodzi? pomijam wieksza kalorycznasc gazu, co niby powinno byc na plus, tyle ze znajac jakos paliw to zaden atut Smile

ciekawe dlaczego ten silnik np. ma mniejsza moc GrinGrin I czy to SILNIK PRZYSTOSOWANY PRZEZ PRODUCENTA czy tylko przez RENAULT POLSKA? No i dlaczego tylko 1.6 skoro gaz taki dobry?

PS. Pomijam IVECO i ich CNG, bo to wogole inna liga i epoka.


Ciekawe, że auta z tak zwanymi holenderskimi instalacjami zakładanymi ponad 10 lat temu jeżdżą bez problemów do dziś...
A skąd wiesz że te elementy się szybciej zużywają czy nawet wypalaja? Masz jakieś dane statystyczne czy coś w tym stylu? Czy tylko znajomy znajomego wujka brata szwagra zięć tak mówił Pfft
I gwarantuje Ci że jak zalejesz chrzczoną benzynę na pewno będziesz miał kila krotnie większe straty niż po zatankowaniu "taniego" gazu.

A czemu mieli by to montować do silnika 2.0 3.0 i mocniejszych? Przecież tu chodzi o ekonomie! Jak kogoś stać na duży silnik to stać będzie go stać także na paliwo (chyba że jest Polakiem Pfft) A mniejsza moc o 5, 7 KM przy normalnej jeździe nie robi żadnej różnicy.

Gaz ziemny jest bliżej niż Ci się wydaje i tak samo "niszczy silniki"
Pfft

A linka nie zedytuje bo nie umiem robić inaczej odnośnika do strony PfftFrown

Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
donald7000
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 18:44
Awatar


Postów: 417

Data rejestracji: 16.05.2005 15:41
Skąd: -

W poprzednim samochodzie, audi 80 1.9 benzyna z 1981 roku, zalozylem instalacje i przejezdzilem na niej 98 000km. Zasilanie gaznikiem, wiec trzeba bylo czasami czyscic gaznik i regulowac. Ten samochod jezdzi nadal, raz jedynie puscila uszczelka, ale nie zganiam na instalacje gazowa bo raz na prawie 100 000 to musi sie stac.

Wiec obalam mit ze gaz psuje silnik, bo przy normalnej jezdzi, delikatnej nie ma prawa nic sie stac. Tlumiki gnija, bo musza, ale blacharka tez sie sypie i niek nie zgania na gaz.

Ludzie czsto maja problemy z instalacjami, owszem, ale to wina monterow, bo 90% to glupki bez pojecia.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3P 1.8i (1794/110KM), hatchback 5d, 150000km
 
Kune
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 18:50
Awatar


Postów: 1902

Data rejestracji: 21.03.2005 21:35
Skąd: -

Lukas_3City napisał/a:
Ciekawe, że auta z tak zwanymi holenderskimi instalacjami zakładanymi ponad 10 lat temu jeżdżą bez problemów do dziś...

roznica w jakosci gazu i montowanej instalacji, tam raczej mieszalnikowych nie daja. montarzystow pomijam.
Lukas_3City napisał/a:
A skąd wiesz że te elementy się szybciej zużywają czy nawet wypalaja? Masz jakieś dane statystyczne czy coś w tym stylu? Czy tylko znajomy znajomego wujka brata szwagra zięć tak mówił Pfft

skoro tak mi piszesz to dalsza polemika jest zbedna, proponuje sprawdzic wlasciwosci spalania benzyny i gazu, oraz przy delikatnym liznieciu mechaniki dojsc do odpowiednich wnioskow --> czyli krotko mowiac pogoogluj.
Lukas_3City napisał/a:
I gwarantuje Ci że jak zalejesz chrzczoną benzynę na pewno będziesz miał kila krotnie większe straty niż po zatankowaniu "taniego" gazu.


dlatego benzyne tankuje na sprawdzonych stacjach... sprawdzone paliwo, zawsze zabieram rachunek gdyby cos gdzies. i niestety tylko 98.
Lukas_3City napisał/a:
A czemu mieli by to montować do silnika 2.0 3.0 i mocniejszych? Przecież tu chodzi o ekonomie! Jak kogoś stać na duży silnik to stać będzie go stać także na paliwo (chyba że jest Polakiem Pfft) A mniejsza moc o 5, 7 KM przy normalnej jeździe nie robi żadnej różnicy.

kwestia sporna! skoro stac kogos na auto za 60 kawalkow to powinno go byc stac takze na paliwo nie? a im wieksza pojemnosc, tym teoretycznie wieksza oszczednosc, a zdarza sie ze im czlowiek bogatszy tym bardziej skapy.

jak popatrzalbys troche na to co podales, zobaczylbys ze nie tylko moca max. i max. momentem rozni sie silnik benzynowy od tego z LPG.

Edytowane przez Kune dnia 30-05-2006 22:01
Części nowe i używane do samochodów supersportowych i luxusowych (Bentley, Aston Martin, Ferrari, Lamborghini, McLaren, AMG, Royce Rolls) - www.exoticcarparts.de

Pierwsze auto - R19 16v Chamade Smile

Moje auto: 2x A4 TDI, diesel
 
TeBe
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 20:23
Awatar


Postów: 1057

Data rejestracji: 16.03.2005 16:00
Skąd: -

Chłopaki to wszystko co piszecie to czcza gadanina. Bo nikogo kto ze względów ekonomicznych zakłada LPG nie przekonacie, żeby pozostał przy LPG. I każdego kto w imię wyższych ideałów jeździ na Pb nie przekonacie do LPG.
A tak na marginesie to:
1) ludzie których stać na auto za 60tys często potrafią liczyć i wolą forse inwestować a nie napełniać dziurawy budżet państwa,
2) stare instalacje holenderskie to przede wszystkim systemy mieszalnikowe,
3) uważam, że współczesne auta jeźdżą na Pb i ON tylko dlatego, że lobby paliwowe jest silne i ma w tym interes - paliw alternatywnych jest cała masa, od rzepaku co na polach rośnie po wodór.
Na razie nic więcej nie przychodzi mi do głowy ...

[small][center]Pozdrawiam
 
lukas_3city
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 20:42
Awatar


Postów: 563

Data rejestracji: 09.02.2005 12:20
Skąd: pomorskie
Gdynia

Kune do jakich odpowiednich wniosków doszedłeś? Mnie po prostu śmieszą takie teoretyczne dywagacje dlatego tak napisałem. Wiele razy okazało się że teoria ma się nijak do praktyki. Z resztą na tym forum możesz sobie poczytać jak ludzie chwalą trwałość silników pracujących na gazie i piszą jakie robią przebiegi.
Poza tym ja pisałem na początku że DOBRA INSTALACJA I DOBRY GAZ nie szkodzi silnikowi - a wbrew pozorom są stacje z normalnym gazem. A Ty zakładasz że benzyna na markowych stacjach jest dobra a gaz już nie (g. prawda na BP w środku miasta była afera bo przesadzili z chrzczeniem i 2 osobom musieli remontować silniki - po zatankowaniu nawet odpalić się nie dało).
Jak już tak dobrze patrzyłeś na te dane techniczne to powinieneś zauważyć, że mimo zmiany mocy i momentu osiągi pozostały bez zmian Wink

Nie jestem jakimś mega zwolennikiem gazu - szczerze mówiąc wolałbym diesla - ale pisanie że gaz niszczy silnik to delikatne przegięcie.

Edytowane przez lukas_3city dnia 30-05-2006 20:43
Lukas_3City klubowicz #92

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 213000km
 
ZaMi
#17 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 21:17
Awatar


Postów: 381

Data rejestracji: 30.01.2006 17:54
Skąd: -

A mi sie wydaje że przebiegi osiagane na gazie mówią za siebie. JA przejechałem na LPG ok 50 tys km bez remontu(teraz mam 230tys) wiec nawet teraz jakbym musial zrobic kapitalke(odpukac w niemalowane) to i tak byłbym do przodu bo za to co zaoszczedziłem mógłbym zrobic kapitalke pare razy. A oszczcędzać silnika nie oszczedzam, fakt normalnie wymiana filtrów olejówi jazda(ale to normalka i na PB )
Wiec wnioski jak dla mnie nasuwaja sie sameGrin

Edytowane przez ZaMi dnia 30-05-2006 21:17
images.spritmonitor.de/171051_4.png-spalanie LPG aż miło popatrzećSmile
 
lukaszM
#18 Drukuj posta
Dodany dnia 30-05-2006 22:05
Awatar


Postów: 267

Data rejestracji: 15.11.2005 11:55
Skąd: -

Nie wiem jak jest z gazem bo nie miałem nigdy styczności ale swoje auto czyli r 19 tankuje na ukrainie...i jak narazie nie narzekam, ojciec ma meganke z 2001 roku i też sie przerzucił na ukraińską rope.

Pozdrawiam

Łukasz
renault 19, 1991 przebieg 230 tys.
 
CiTaS
#19 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2006 00:16
Awatar


Postów: 43

Data rejestracji: 06.04.2006 16:03
Skąd: -

a mi gazu nikt z glowy niewybije mialem wczesniej vw jetta. wiem siarka ale auto cudo 89 rok 1,8 mono.jak przywiozlem z austri 7 lat temu mialo 92 tys przebiegu zalozylem instalacje LOVATTO auto sprzedalem dwa latka temu z przebiegiem 350 tysiecy bez remontu na gazie. i koles dociagnal do 380 i kapitalka. ale olej i wszystkie z tym zeczy zwiazane wymiwnialem co 8 tysiecy km. gaz nie wplywa na niszczenie silnika to jest bujda.a gaz ziemny jeszcze w polsce poczekamy na to drogie sa instalacje i sprzet a dystrybutory ktore maja pompy do ziemnego raczej sa drogie.tam musi byc jakos 200 atmosfer z tego co pamietam a na lpg 2.moze za jakies 3 latka zacznie to wchodzic do polski

czerwona renia z avatora sprzedana teraz jest granatowa 16v. hehehe ale jazda niema to jak uczyc wiesniakow z bmw jazdy
 
solaris
#20 Drukuj posta
Dodany dnia 31-05-2006 00:18
Awatar


Postów: 643

Data rejestracji: 25.01.2006 11:35
Skąd: dolnośląskie
Brzeg Dolny

Wiele razy okazało się że teoria ma się nijak do praktyki. Z resztą na tym forum możesz sobie poczytać jak ludzie chwalą trwałość silników pracujących na gazie i piszą jakie robią przebiegi.
Poza tym ja pisałem na początku że DOBRA INSTALACJA I DOBRY GAZ nie szkodzi silnikowi - a wbrew pozorom są stacje z normalnym gazem

nie zapominajmy o spalaniu detonacyjnym (stukowym) które w przypadku benzyny nie samowicie odnia się to na tuleji swożnia tłokowego, przy dizlach tulejki jak i cała reszta jest troche bardziej masywna , tak więc są one tdo tego przystosowane, o tuż na tym to polega!

r19 1.9d gtd już sprzedany i teraz tylko Nissan Sunny 2,0dlx

Moje auto: nissan Sunny 2.0 Dlx, diesel, 245000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: