20 Kwietnia 2024 04:20:12
Zdjęcia użytkowników
stankiewicz kudlaty
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Instalacja gazowa (LPG)
 Drukuj temat
fakty i mity doczące LPG 
KEMOT
#81 Drukuj posta
Dodany dnia 13-08-2009 08:23
Awatar


Postów: 76

Data rejestracji: 08.04.2009 11:56
Skąd: -

powiem że mnie ponad 4 lata temu kosztowało około 1400 wiec teraz dużo mniej a mam taki sam silnik jak alpinus, do niego zwykła śruba wystarczy bo tam kompa to on za specjalnego nie ma i nie ma sensu zakładać lepszej instalacji więc nie daj się nabić że trzeba mu coś w stylu monowtrysku, podjedź do kilku warsztatów i zobacz jakie ceny, u mnie w jednym co pamiętam to 1600 chcieli i facet się 30 min zastanawiał jaka instalacja, a do drugiego podjechałem powiedział 1300-1400nie pamiętam podałem tylko jaki silnik można powiedzieć że klapy nie podniósł i mówi że te C3J bezproblemowo dają sobie radę na zwykłej instalacji a wwalenie komputera do gazu mówi koszta większe a mocy nic nie przybędzie

Edytowane przez KEMOT dnia 13-08-2009 08:23
Moje auto: Renault Laguna 1.9 dTI, diesel, 204000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 13-08-2009 08:23
Awatar
Maciej_R21
#82 Drukuj posta
Dodany dnia 13-08-2009 10:01
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Mocy nie przybędzie ale przybędzie pewnośc że skład mieszanki jest zawsze prawidłowy. Zreszta nie ma się co dziwić gazownikom , bo większośc z nich ma znikome pojęcie jeśli chodzi o regulację II generacji.
I generacji nikt w tej chwili legalnie nie założy bo można je zakładać tylko do silników gaźnikowych.
Śruba może i jest mniej skomplikowana ( rozwiązanie z czasów smierdzących gazem polonezów ) , ale niestety nie ma tam absolutnie ŻADNEJ kontroli składu mieszanki i zmienia się ona wraz ze zmianą każdych warunków np. temperatury powietrza czy jakości zatankowanego gazu.

Jeśłi chodzi o pompe paliwa to poprostu stosuje się jej odłaczenie podczas pracy silnika na LPG, proste i bezpieczne.
Jednak nie można zapominać ze silnik pracuje na PB bo to najwieksza głupota jaką robią uzytkownicy gazu. Jak już założa gaz to tak chcą zaoszczędzić ze zapominają o drugim paliwie.
 
kosiarz79
#83 Drukuj posta
Dodany dnia 26-09-2009 23:07
Awatar


Postów: 2556

Data rejestracji: 07.01.2007 15:54
Skąd: wielkopolskie
Września

lukas_3city napisał/a:
Kune napisał/a:
hmm... patologia? ja wiem... raczej fakty. jakis powod powypalanych zaworow musi byc, szybciej zuzywajacych sie elementow gumowych silnika itp. Toleranca, tolerancja ale ta toleranca jest gdzies konczy, dlatego nie jest zalecane "cisniecie" auta na gazie. a zwezka w dolocie? tlumiki?? temu tez nie szkodzi? pomijam wieksza kalorycznasc gazu, co niby powinno byc na plus, tyle ze znajac jakos paliw to zaden atut Smile

ciekawe dlaczego ten silnik np. ma mniejsza moc GrinGrin I czy to SILNIK PRZYSTOSOWANY PRZEZ PRODUCENTA czy tylko przez RENAULT POLSKA? No i dlaczego tylko 1.6 skoro gaz taki dobry?

PS. Pomijam IVECO i ich CNG, bo to wogole inna liga i epoka.


Ciekawe, że auta z tak zwanymi holenderskimi instalacjami zakładanymi ponad 10 lat temu jeżdżą bez problemów do dziś...
A skąd wiesz że te elementy się szybciej zużywają czy nawet wypalaja? Masz jakieś dane statystyczne czy coś w tym stylu? Czy tylko znajomy znajomego wujka brata szwagra zięć tak mówił Pfft
I gwarantuje Ci że jak zalejesz chrzczoną benzynę na pewno będziesz miał kila krotnie większe straty niż po zatankowaniu "taniego" gazu.

A czemu mieli by to montować do silnika 2.0 3.0 i mocniejszych? Przecież tu chodzi o ekonomie! Jak kogoś stać na duży silnik to stać będzie go stać także na paliwo (chyba że jest Polakiem Pfft) A mniejsza moc o 5, 7 KM przy normalnej jeździe nie robi żadnej różnicy.

Gaz ziemny jest bliżej niż Ci się wydaje i tak samo "niszczy silniki"
Pfft

A linka nie zedytuje bo nie umiem robić inaczej odnośnika do strony PfftFrown
gaz wypala gniazda zaworowe i zawory .Zaciera gazniki i inne niespodzianki wyskakuja .Jedz do dobrego szlifierza odrazu spojrzy i ci powie na czym auto jezdziloRotfl

sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci

Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
 
WoZnY
#84 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 09:10
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Powie na czym auto jeździło bo LPG pozostawia nieco inny nagar niż PB ale nie koniecznie destrukcyjny. Z tym wypalaniem zaworów też bym się powstrzymał.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
saimon020
#85 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 10:12
Awatar


Postów: 27

Data rejestracji: 20.09.2008 15:16
Skąd: dolnośląskie
Gryfów Śląski

tak sobie to czytam i powiem tyle. gdybyśmy tankowali gaz na kilogramy a nie na litry spalanie byłoby podobne a nie 20-30% więcej. wynika to z tego ze kaloryczność paliwa jest podawana w J/kg. a że litr benzyny waży więcej niż litr gazu więc stąd większe spalanie.
http://www.gazeo....st_lpg.php

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
 
TeBe
#86 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 12:50
Awatar


Postów: 1057

Data rejestracji: 16.03.2005 16:00
Skąd: -

W sumie to nie chce mi się czytać całego tematy, ale widzę, że co niektórzy się strasznie napalają dając głosy za i przeciw LPG.

Ja jeżdżę na LPG od wielu lat - najpierw 4 lata Favoritką, a teraz 4 lata R19. Mam założoną II generacje (najprostsza wersja ze śrubą i sterownikiem Stag 2L), Auto pali od 7 do 9 litrów LPG. Renóffką zrobiłem 140kkm na LPG, gdzie 100km kosztuje mnie 16-18zł. Raz w roku zrobię jakąś regulacje i wymianę filtra. I nic więcej. Żadnych usterek. Parownik ciągle ten sam. Odpalam zawsze na Pb. Auto jedzie dobrze na jednym i drugim paliwie, chociaż na LPG jest słabsza.

W sumie to nawet mi zwisa czy się coś tam wypala czy nie. Jak się wypali to się zrobi i tyle. A potem znowu będę jeździł za 16-18 zł za 100km.

Przecież to jest czysta ekonomia i nie ma najmniejszego sensu dodawać do tego jakiejś filozofii.

Acha. I nic nie wymieniam częściej tylko normalnie - olej i filtr powietrza co 10-12 kkm, świece raz w roku i tyle. Jedynie co mnie wnerwia to droższy przegląd, na którym do instalacji nawet nie zaglądają.

Edytowane przez TeBe dnia 27-09-2009 12:54
[small][center]Pozdrawiam
 
Krzychup
#87 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 21:25
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

TeBe napisał/a:
Jedynie co mnie wnerwia to droższy przegląd, na którym do instalacji nawet nie zaglądają.


To wspomnij panu diagnoście, żeby zobaczył, czy gaz nie ucieka, bo "ostatnio coś gazem śmierdzi..." Smile

Mi zawsze sprawdzali szczelność połączeń, w końcu za to biorą kasę!


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
mario19
#88 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 21:27
Awatar


Postów: 363

Data rejestracji: 05.04.2007 19:13
Skąd: łódzkie
Ozorków

Jak ze śrubą to 1 generacja a nie 2.

Moje auto: Vectra 1.6 16V, benzyna+LPG, 190000km
 
TeBe
#89 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 22:26
Awatar


Postów: 1057

Data rejestracji: 16.03.2005 16:00
Skąd: -

mario19 napisał/a:
Jak ze śrubą to 1 generacja a nie 2.


Nie mądrz się ... napisałem, że jest sterownik Stag 2l (czyli II gen.) i dodatkowo śruba.

Edytowane przez TeBe dnia 27-09-2009 22:32
[small][center]Pozdrawiam
 
Zero
#90 Drukuj posta
Dodany dnia 27-09-2009 23:09
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Sterownik Stag 2W też posiada krokowca i śróbe naraz

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
michor
#91 Drukuj posta
Dodany dnia 29-09-2009 00:25
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

kosiarz79 napisał/a:
lukas_3city napisał/a:
Kune napisał/a:
hmm... patologia? ja wiem... raczej fakty. jakis powod powypalanych zaworow musi byc, szybciej zuzywajacych sie elementow gumowych silnika itp. Toleranca, tolerancja ale ta toleranca jest gdzies konczy, dlatego nie jest zalecane "cisniecie" auta na gazie. a zwezka w dolocie? tlumiki?? temu tez nie szkodzi? pomijam wieksza kalorycznasc gazu, co niby powinno byc na plus, tyle ze znajac jakos paliw to zaden atut Smile

ciekawe dlaczego ten silnik np. ma mniejsza moc GrinGrin I czy to SILNIK PRZYSTOSOWANY PRZEZ PRODUCENTA czy tylko przez RENAULT POLSKA? No i dlaczego tylko 1.6 skoro gaz taki dobry?

PS. Pomijam IVECO i ich CNG, bo to wogole inna liga i epoka.


Ciekawe, że auta z tak zwanymi holenderskimi instalacjami zakładanymi ponad 10 lat temu jeżdżą bez problemów do dziś...
A skąd wiesz że te elementy się szybciej zużywają czy nawet wypalaja? Masz jakieś dane statystyczne czy coś w tym stylu? Czy tylko znajomy znajomego wujka brata szwagra zięć tak mówił Pfft
I gwarantuje Ci że jak zalejesz chrzczoną benzynę na pewno będziesz miał kila krotnie większe straty niż po zatankowaniu "taniego" gazu.

A czemu mieli by to montować do silnika 2.0 3.0 i mocniejszych? Przecież tu chodzi o ekonomie! Jak kogoś stać na duży silnik to stać będzie go stać także na paliwo (chyba że jest Polakiem Pfft) A mniejsza moc o 5, 7 KM przy normalnej jeździe nie robi żadnej różnicy.

Gaz ziemny jest bliżej niż Ci się wydaje i tak samo "niszczy silniki"
Pfft

A linka nie zedytuje bo nie umiem robić inaczej odnośnika do strony PfftFrown
gaz wypala gniazda zaworowe i zawory .Zaciera gazniki i inne niespodzianki wyskakuja .Jedz do dobrego szlifierza odrazu spojrzy i ci powie na czym auto jezdziloRotfl


Jak żałujesz i jeździsz na ubogo to tak.

A co jak Ci powiem że gaz nie spłukuje filmu olejowego jak to robi benza na zimnym silniku jak Ci komputer walnie 2x normalną dawkę bo się paliwo źle atomizuje w zimnej temperaturze? Smile

Masakra nie? Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
mareczek16161616
#92 Drukuj posta
Dodany dnia 19-10-2009 22:30
Awatar


Postów: 2

Data rejestracji: 14.10.2009 15:33
Skąd: -

trzeba dbać o autko i można jeżdzić na gazie bez problemuSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
 
krzysiek_b
#93 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2009 09:59
Awatar


Postów: 572

Data rejestracji: 13.08.2008 15:26
Skąd: -

mareczek16161616 napisał/a:
trzeba dbać o autko i można jeżdzić na gazie bez problemuSmile



Oczywiście Smile
Jak się dba tak się ma Smile

Moje autko na gazie przejeździło 200 tys z czego ja 150.

U mnie poza droższymi przeglądami musiałem wymienić silnik bo wypaliło mi zawory (od zbyt ubogiej mieszanki gazu).

Za silnik dałem 250 zł a tyle to ja oszczędzam miesięcznie.

Licząc 20 zł oszczędności na 100 km to w ciągu 200tys zaoszczędziłem 40tys zł.

Można łatwo policzyć ile mógłbym w tym czasie kupić nie tylko silników ale całych 19-ek Smile


Wiele można mówić na lpg ale to po prostu się opłaca i tyle

Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
 
zieluch111
#94 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2009 11:46
Awatar


Postów: 1369

Data rejestracji: 10.03.2008 22:41
Skąd: lubuskie
Strzelce Krajeńskie

moje r 19 od 2001 jeździ na lpg 130000 km na lpg ma zrobione i jakoś jeździ i nic się w silniku nie psuje olej leje lipnej jakości bo mi trochę cieknie z silnika i auto jak chodziło tak chodzi

Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
 
Zero
#95 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2009 12:55
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Dalej polemizujecie na temat LPG jeszcze wam sie nie znudziło?

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
michor
#96 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2009 15:24
Moderator Awatar


Postów: 8781

Data rejestracji: 24.08.2006 09:56
Skąd: mazowieckie
Warszawa

Zero napisał/a:
Dalej polemizujecie na temat LPG jeszcze wam sie nie znudziło?


Zawsze ktoś poczyta i odgrzenie kotleta Grin

A tam już wszystko po 3 razy napisane Pfft

[SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]

Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
 
Zero
#97 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2009 17:03
Awatar


Postów: 3662

Data rejestracji: 05.03.2007 13:39
Skąd: -

Michor ja powiem tak niech każdy wieży w co chce nawet w świętego Mikołaja Pfft Generalnie ten co się raz zawiódł na gazie albo mu silnik padł i ktoś mu powiedział że to przez gaz to w to wierzy i zawsze będzie przeciwko, a ten co umie obsługiwać gaz i sobie policzy koszta to zawsze ze względów chociażby ekonomicznych będzie za gazem

Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie

Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
 
szafran29
#98 Drukuj posta
Dodany dnia 30-09-2011 19:30
Awatar


Postów: 351

Data rejestracji: 06.11.2009 11:25
Skąd: lubuskie
Szprotawa

ja mialem przejechane ok 80tys i wszystko ok

Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
 
Lolly
#99 Drukuj posta
Dodany dnia 26-11-2012 16:33
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 22.11.2012 11:01
Skąd: -

Bo ta polemika nigdy się nie konczy Wink Ja podobnie jak krzysiek B - autko miało na liczniku 262tys w momencie sprzedaży (daewoo nexia), 220tyś na gazie, z czego ok 60 tys zrobiłem ja. Silnik chodził jak marzenie, żadnych problemów z instalacją. Mądrym polecam gaz. Gazofobia to zło... Wink

Grawitacja nie może być odpowiedzialna za to, że ludzie się zakochują.
 
luksad2200
Dodany dnia 26-11-2012 18:37
Awatar


Postów: 1236

Data rejestracji: 26.05.2011 22:55
Skąd: małopolskie
Kraków

Ja zakładam gaz i powiem że mądrzy ludzie jeżdżą na gazie,
renówki bardzo dobrze znoszą gaz, serwisuje auta które maja na gazie przejechane ponad 200tys, a jeden gosciu zrobił na gazie już 680tys, i jak to powiedział, dopiero 2 instalacjia i drugi silnik

sadi-mechanikSmile
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: