Menu główne
Forum
Klubowicze
KEMOT |
Dodany dnia 13-08-2009 08:23 |
Postów: 76 Data rejestracji: 08.04.2009 11:56 Skąd: - |
powiem że mnie ponad 4 lata temu kosztowało około 1400 wiec teraz dużo mniej a mam taki sam silnik jak alpinus, do niego zwykła śruba wystarczy bo tam kompa to on za specjalnego nie ma i nie ma sensu zakładać lepszej instalacji więc nie daj się nabić że trzeba mu coś w stylu monowtrysku, podjedź do kilku warsztatów i zobacz jakie ceny, u mnie w jednym co pamiętam to 1600 chcieli i facet się 30 min zastanawiał jaka instalacja, a do drugiego podjechałem powiedział 1300-1400nie pamiętam podałem tylko jaki silnik można powiedzieć że klapy nie podniósł i mówi że te C3J bezproblemowo dają sobie radę na zwykłej instalacji a wwalenie komputera do gazu mówi koszta większe a mocy nic nie przybędzie
Edytowane przez KEMOT dnia 13-08-2009 08:23 Moje auto: Renault Laguna 1.9 dTI, diesel, 204000km
|
renault19.pl | Dodany dnia 13-08-2009 08:23 |
Maciej_R21 |
Dodany dnia 13-08-2009 10:01 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Mocy nie przybędzie ale przybędzie pewnośc że skład mieszanki jest zawsze prawidłowy. Zreszta nie ma się co dziwić gazownikom , bo większośc z nich ma znikome pojęcie jeśli chodzi o regulację II generacji. I generacji nikt w tej chwili legalnie nie założy bo można je zakładać tylko do silników gaźnikowych. Śruba może i jest mniej skomplikowana ( rozwiązanie z czasów smierdzących gazem polonezów ) , ale niestety nie ma tam absolutnie ŻADNEJ kontroli składu mieszanki i zmienia się ona wraz ze zmianą każdych warunków np. temperatury powietrza czy jakości zatankowanego gazu. Jeśłi chodzi o pompe paliwa to poprostu stosuje się jej odłaczenie podczas pracy silnika na LPG, proste i bezpieczne. Jednak nie można zapominać ze silnik pracuje na PB bo to najwieksza głupota jaką robią uzytkownicy gazu. Jak już założa gaz to tak chcą zaoszczędzić ze zapominają o drugim paliwie. |
kosiarz79 |
Dodany dnia 26-09-2009 23:07 |
Postów: 2556 Data rejestracji: 07.01.2007 15:54 Skąd: wielkopolskie Września |
lukas_3city napisał/a: gaz wypala gniazda zaworowe i zawory .Zaciera gazniki i inne niespodzianki wyskakuja .Jedz do dobrego szlifierza odrazu spojrzy i ci powie na czym auto jezdziloKune napisał/a: hmm... patologia ja wiem... raczej fakty. jakis powod powypalanych zaworow musi byc, szybciej zuzywajacych sie elementow gumowych silnika itp. Toleranca, tolerancja ale ta toleranca jest gdzies konczy, dlatego nie jest zalecane "cisniecie" auta na gazie. a zwezka w dolocie tlumiki? temu tez nie szkodzi? pomijam wieksza kalorycznasc gazu, co niby powinno byc na plus, tyle ze znajac jakos paliw to zaden atut ciekawe dlaczego ten silnik np. ma mniejsza moc I czy to SILNIK PRZYSTOSOWANY PRZEZ PRODUCENTA czy tylko przez RENAULT POLSKA No i dlaczego tylko 1.6 skoro gaz taki dobry PS. Pomijam IVECO i ich CNG, bo to wogole inna liga i epoka. Ciekawe, że auta z tak zwanymi holenderskimi instalacjami zakładanymi ponad 10 lat temu jeżdżą bez problemów do dziś... A skąd wiesz że te elementy się szybciej zużywają czy nawet wypalaja? Masz jakieś dane statystyczne czy coś w tym stylu? Czy tylko znajomy znajomego wujka brata szwagra zięć tak mówił I gwarantuje Ci że jak zalejesz chrzczoną benzynę na pewno będziesz miał kila krotnie większe straty niż po zatankowaniu "taniego" gazu. A czemu mieli by to montować do silnika 2.0 3.0 i mocniejszych? Przecież tu chodzi o ekonomie! Jak kogoś stać na duży silnik to stać będzie go stać także na paliwo (chyba że jest Polakiem ) A mniejsza moc o 5, 7 KM przy normalnej jeździe nie robi żadnej różnicy. Gaz ziemny jest bliżej niż Ci się wydaje i tak samo "niszczy silniki" A linka nie zedytuje bo nie umiem robić inaczej odnośnika do strony sprzedam graty 1,4 1,7 1,8 1,816v -nr 513337953+cabrio na czesci
Moje auto: r19cabrioCsaxoMEGANcoupe MAZDA 323 mz250, benzyna
|
WoZnY |
Dodany dnia 27-09-2009 09:10 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Powie na czym auto jeździło bo LPG pozostawia nieco inny nagar niż PB ale nie koniecznie destrukcyjny. Z tym wypalaniem zaworów też bym się powstrzymał.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
saimon020 |
Dodany dnia 27-09-2009 10:12 |
Postów: 27 Data rejestracji: 20.09.2008 15:16 Skąd: dolnośląskie Gryfów Śląski |
tak sobie to czytam i powiem tyle. gdybyśmy tankowali gaz na kilogramy a nie na litry spalanie byłoby podobne a nie 20-30% więcej. wynika to z tego ze kaloryczność paliwa jest podawana w J/kg. a że litr benzyny waży więcej niż litr gazu więc stąd większe spalanie. http://www.gazeo....st_lpg.php Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), sedan, 200000km
|
TeBe |
Dodany dnia 27-09-2009 12:50 |
Postów: 1057 Data rejestracji: 16.03.2005 16:00 Skąd: - |
W sumie to nie chce mi się czytać całego tematy, ale widzę, że co niektórzy się strasznie napalają dając głosy za i przeciw LPG.
Ja jeżdżę na LPG od wielu lat - najpierw 4 lata Favoritką, a teraz 4 lata R19. Mam założoną II generacje (najprostsza wersja ze śrubą i sterownikiem Stag 2L), Auto pali od 7 do 9 litrów LPG. Renóffką zrobiłem 140kkm na LPG, gdzie 100km kosztuje mnie 16-18zł. Raz w roku zrobię jakąś regulacje i wymianę filtra. I nic więcej. Żadnych usterek. Parownik ciągle ten sam. Odpalam zawsze na Pb. Auto jedzie dobrze na jednym i drugim paliwie, chociaż na LPG jest słabsza. W sumie to nawet mi zwisa czy się coś tam wypala czy nie. Jak się wypali to się zrobi i tyle. A potem znowu będę jeździł za 16-18 zł za 100km. Przecież to jest czysta ekonomia i nie ma najmniejszego sensu dodawać do tego jakiejś filozofii. Acha. I nic nie wymieniam częściej tylko normalnie - olej i filtr powietrza co 10-12 kkm, świece raz w roku i tyle. Jedynie co mnie wnerwia to droższy przegląd, na którym do instalacji nawet nie zaglądają. Edytowane przez TeBe dnia 27-09-2009 12:54 [small][center]Pozdrawiam
|
Krzychup |
Dodany dnia 27-09-2009 21:25 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
TeBe napisał/a: Jedynie co mnie wnerwia to droższy przegląd, na którym do instalacji nawet nie zaglądają. To wspomnij panu diagnoście, żeby zobaczył, czy gaz nie ucieka, bo "ostatnio coś gazem śmierdzi..." Mi zawsze sprawdzali szczelność połączeń, w końcu za to biorą kasę! Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
mario19 |
Dodany dnia 27-09-2009 21:27 |
Postów: 363 Data rejestracji: 05.04.2007 19:13 Skąd: łódzkie Ozorków |
Jak ze śrubą to 1 generacja a nie 2. Moje auto: Vectra 1.6 16V, benzyna+LPG, 190000km
|
TeBe |
Dodany dnia 27-09-2009 22:26 |
Postów: 1057 Data rejestracji: 16.03.2005 16:00 Skąd: - |
mario19 napisał/a: Jak ze śrubą to 1 generacja a nie 2. Nie mądrz się ... napisałem, że jest sterownik Stag 2l (czyli II gen.) i dodatkowo śruba. Edytowane przez TeBe dnia 27-09-2009 22:32 [small][center]Pozdrawiam
|
Zero |
Dodany dnia 27-09-2009 23:09 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Sterownik Stag 2W też posiada krokowca i śróbe naraz
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
michor |
Dodany dnia 29-09-2009 00:25 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
kosiarz79 napisał/a: lukas_3city napisał/a: gaz wypala gniazda zaworowe i zawory .Zaciera gazniki i inne niespodzianki wyskakuja .Jedz do dobrego szlifierza odrazu spojrzy i ci powie na czym auto jezdziloKune napisał/a: hmm... patologia ja wiem... raczej fakty. jakis powod powypalanych zaworow musi byc, szybciej zuzywajacych sie elementow gumowych silnika itp. Toleranca, tolerancja ale ta toleranca jest gdzies konczy, dlatego nie jest zalecane "cisniecie" auta na gazie. a zwezka w dolocie tlumiki? temu tez nie szkodzi? pomijam wieksza kalorycznasc gazu, co niby powinno byc na plus, tyle ze znajac jakos paliw to zaden atut ciekawe dlaczego ten silnik np. ma mniejsza moc I czy to SILNIK PRZYSTOSOWANY PRZEZ PRODUCENTA czy tylko przez RENAULT POLSKA No i dlaczego tylko 1.6 skoro gaz taki dobry PS. Pomijam IVECO i ich CNG, bo to wogole inna liga i epoka. Ciekawe, że auta z tak zwanymi holenderskimi instalacjami zakładanymi ponad 10 lat temu jeżdżą bez problemów do dziś... A skąd wiesz że te elementy się szybciej zużywają czy nawet wypalaja? Masz jakieś dane statystyczne czy coś w tym stylu? Czy tylko znajomy znajomego wujka brata szwagra zięć tak mówił I gwarantuje Ci że jak zalejesz chrzczoną benzynę na pewno będziesz miał kila krotnie większe straty niż po zatankowaniu "taniego" gazu. A czemu mieli by to montować do silnika 2.0 3.0 i mocniejszych? Przecież tu chodzi o ekonomie! Jak kogoś stać na duży silnik to stać będzie go stać także na paliwo (chyba że jest Polakiem ) A mniejsza moc o 5, 7 KM przy normalnej jeździe nie robi żadnej różnicy. Gaz ziemny jest bliżej niż Ci się wydaje i tak samo "niszczy silniki" A linka nie zedytuje bo nie umiem robić inaczej odnośnika do strony Jak żałujesz i jeździsz na ubogo to tak. A co jak Ci powiem że gaz nie spłukuje filmu olejowego jak to robi benza na zimnym silniku jak Ci komputer walnie 2x normalną dawkę bo się paliwo źle atomizuje w zimnej temperaturze? Masakra nie? [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
mareczek16161616 |
Dodany dnia 19-10-2009 22:30 |
Postów: 2 Data rejestracji: 14.10.2009 15:33 Skąd: - |
trzeba dbać o autko i można jeżdzić na gazie bez problemu Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 250000km
|
|
|
krzysiek_b |
Dodany dnia 20-10-2009 09:59 |
Postów: 572 Data rejestracji: 13.08.2008 15:26 Skąd: - |
mareczek16161616 napisał/a: trzeba dbać o autko i można jeżdzić na gazie bez problemu Oczywiście Jak się dba tak się ma Moje autko na gazie przejeździło 200 tys z czego ja 150. U mnie poza droższymi przeglądami musiałem wymienić silnik bo wypaliło mi zawory (od zbyt ubogiej mieszanki gazu). Za silnik dałem 250 zł a tyle to ja oszczędzam miesięcznie. Licząc 20 zł oszczędności na 100 km to w ciągu 200tys zaoszczędziłem 40tys zł. Można łatwo policzyć ile mógłbym w tym czasie kupić nie tylko silników ale całych 19-ek Wiele można mówić na lpg ale to po prostu się opłaca i tyle Moje auto: Audi B4 Avant 1.9 TDI, diesel, 200000km
|
|
|
zieluch111 |
Dodany dnia 20-10-2009 11:46 |
Postów: 1369 Data rejestracji: 10.03.2008 22:41 Skąd: lubuskie Strzelce Krajeńskie |
moje r 19 od 2001 jeździ na lpg 130000 km na lpg ma zrobione i jakoś jeździ i nic się w silniku nie psuje olej leje lipnej jakości bo mi trochę cieknie z silnika i auto jak chodziło tak chodzi Moje auto: Alfa Romeo 147 1.6 16V, benzyna+LPG, 280000km
|
Zero |
Dodany dnia 20-10-2009 12:55 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Dalej polemizujecie na temat LPG jeszcze wam sie nie znudziło?
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
michor |
Dodany dnia 20-10-2009 15:24 |
Postów: 8781 Data rejestracji: 24.08.2006 09:56 Skąd: mazowieckie Warszawa |
Zero napisał/a: Dalej polemizujecie na temat LPG jeszcze wam sie nie znudziło? Zawsze ktoś poczyta i odgrzenie kotleta A tam już wszystko po 3 razy napisane [SUB: VelocityV250+ Velocity VRS 10 w 19l Closed] + [Przód/tył full active:Audison LR435XR (woofery przednie i tylne) + Audison LR52XR. Przód:Sinuslive SL-135F + tweetery VAG jedwabne, Tył:Velocity Vantage V6 (same woofery)]+[Pioneer DEQ7500]+[HU: KEHM8000RDS+aux + CDX-M30]
Moje auto: BMW E39 Touring, 1997r., M62B44 (4398cm3/286KM/440Nm), benzyna, 197000km
|
Zero |
Dodany dnia 20-10-2009 17:03 |
Postów: 3662 Data rejestracji: 05.03.2007 13:39 Skąd: - |
Michor ja powiem tak niech każdy wieży w co chce nawet w świętego Mikołaja Generalnie ten co się raz zawiódł na gazie albo mu silnik padł i ktoś mu powiedział że to przez gaz to w to wierzy i zawsze będzie przeciwko, a ten co umie obsługiwać gaz i sobie policzy koszta to zawsze ze względów chociażby ekonomicznych będzie za gazem
Zero się nie ściga, Zero uświadamia
innych albo samego siebie Moje auto: Renault Megane Coupe, benzyna, 150000km
|
szafran29 |
Dodany dnia 30-09-2011 19:30 |
Postów: 351 Data rejestracji: 06.11.2009 11:25 Skąd: lubuskie Szprotawa |
ja mialem przejechane ok 80tys i wszystko ok Moje auto: Audi a3 1.8T, benzyna+LPG, 220000km
|
Lolly |
Dodany dnia 26-11-2012 16:33 |
Postów: 7 Data rejestracji: 22.11.2012 11:01 Skąd: - |
Bo ta polemika nigdy się nie konczy Ja podobnie jak krzysiek B - autko miało na liczniku 262tys w momencie sprzedaży (daewoo nexia), 220tyś na gazie, z czego ok 60 tys zrobiłem ja. Silnik chodził jak marzenie, żadnych problemów z instalacją. Mądrym polecam gaz. Gazofobia to zło...
Grawitacja nie może być odpowiedzialna za to, że ludzie się zakochują.
|
|
|
luksad2200 |
Dodany dnia 26-11-2012 18:37 |
Postów: 1236 Data rejestracji: 26.05.2011 22:55 Skąd: małopolskie Kraków |
Ja zakładam gaz i powiem że mądrzy ludzie jeżdżą na gazie,
renówki bardzo dobrze znoszą gaz, serwisuje auta które maja na gazie przejechane ponad 200tys, a jeden gosciu zrobił na gazie już 680tys, i jak to powiedział, dopiero 2 instalacjia i drugi silnik sadi-mechanik
części do diesla mam prawie wszystko, 1,9td i 1,9d Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9dT (1870/90KM), hatchback 5d, 197000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |