Menu główne
Forum
Klubowicze
dawca_nerek |
Dodany dnia 26-01-2007 14:04 |
Postów: 215 Data rejestracji: 28.07.2006 18:44 Skąd: - |
Dorzuce cytacik z Netu:
Po około 4 latach użytkowania akumulator osiąga 50 procent swej pojemności i trzeba go wymienić na nowy. Warto zwrócić uwagę na prąd rozruchowy. Ta wielkość jest mierzona według rozmaitych norm i często traktowana jako parametr marketingowy. Normy te przewidują różne warunki pomiaru i tak dla akumulatora o pojemności 55 amperogodzin prąd rozruchowy według normy niemieckiej wynosi 266A, a według normy amerykańskiej aż 423 A. http://www.motofa...lator.html http://www.motofa...tor_2.html http://narty.gaze...10376.html http://www.akumul.../index.php myslę że to wyczerpie znamiona przestępstwa PS http://www.mpower...m/life.htm PS2 http://www.moll-b...otest.html Edytowane przez dawca_nerek dnia 26-01-2007 14:33 |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 26-01-2007 14:04 |
Pawki |
Dodany dnia 26-01-2007 15:34 |
Postów: 28 Data rejestracji: 01.08.2006 11:25 Skąd: - |
dawca_nerek napisał/a: [quote]Znaczy że jak mam 50Ah wo w czasie zapalania rozrusznik zuzyje powiedzmy 1Ah, a jak 90Ah to 1,5Ah (załozenia czysto teoretyczne) Juz się nie tłumacz 50Ah - przy obciążeniu 50A akumulator rozładuje się po godzinie Czyli mając dwa akumulatory 50Ah i 100Ah to 100Ah przy tym samy obciąrzeniu rozładuje się po dwukrotnie dłuższym czasie. I odwrotnie ładując te akumulatory 100Ah będzie się relatywnie dłużej ładował. I daj se już spokuj. Edytowane przez Pawki dnia 26-01-2007 15:43 |
|
|
dawca_nerek |
Dodany dnia 26-01-2007 16:26 |
Postów: 215 Data rejestracji: 28.07.2006 18:44 Skąd: - |
Pawki napisał/a: dawca_nerek napisał/a: [quote]Znaczy że jak mam 50Ah wo w czasie zapalania rozrusznik zuzyje powiedzmy 1Ah, a jak 90Ah to 1,5Ah (załozenia czysto teoretyczne) Juz się nie tłumacz 50Ah - przy obciążeniu 50A akumulator rozładuje się po godzinie Czyli mając dwa akumulatory 50Ah i 100Ah to 100Ah przy tym samy obciąrzeniu rozładuje się po dwukrotnie dłuższym czasie. I odwrotnie ładując te akumulatory 100Ah będzie się relatywnie dłużej ładował. I daj se już spokuj. ok zgadzam się nie powiedzałeś nic nowego ale obciążając przez godzine 50 i 100 prądem 50A oba straca 50 Ah Potem ładując je tym samym pradem będziesz je ładował do 100% tyle samo czasu! Nie wyładujesz bardziej tej 100 jak twierdziłeś Dodatkowo 100 bedzie się bez problemu nadawać do użycia a co do 50 istnieje realna szansa że bedzie sie na śmieci nadawać. |
|
|
Pawki |
Dodany dnia 26-01-2007 16:59 |
Postów: 28 Data rejestracji: 01.08.2006 11:25 Skąd: - |
dawca_nerek napisał/a: ok zgadzam się nie powiedzałeś nic nowego ale obciążając przez godzine 50 i 100 prądem 50A oba straca 50 Ah Potem ładując je tym samym pradem będziesz je ładował do 100% tyle samo czasu! Nie wyładujesz bardziej tej 100 jak twierdziłeś Dodatkowo 100 bedzie się bez problemu nadawać do użycia a co do 50 istnieje realna szansa że bedzie sie na śmieci nadawaćok zgadzam się nie powiedzałeś nic nowego no i tu jest problem, bo żeby naładować akumulator w 100% powinien być ładowany 1/10 wartości akumulator a więc 50Ah powinno być ładowane prądem 5A i odpowiednio 100 - 10A. Alternato ma większy prąd ładowanie niż 1/10, ale słórzy do szybkiego ładowania i dlatego jeżeli altek ma ładować 50 to nienadaje się do większych. Pozatym teoretcznie 50Ah rozładowane i 100Ah rozładowane do połowy powinny się naładować w tym samy czasie ładowane tym samy prądem ale niestety jest to tylko teoretyczne w rzeczywistości tak nie jest. |
|
|
dugi |
Dodany dnia 27-01-2007 19:02 |
Postów: 49 Data rejestracji: 09.05.2005 20:21 Skąd: - |
Pawki napisał/a: no i tu jest problem, bo żeby naładować akumulator w 100% powinien być ładowany 1/10 wartości akumulator Domyslam sie ze miales na mysli wartosc pojemnosci akumulatora. Owszem powinno sie ładować prądem = 1/10 pojemności, ale jak bedziesz ładować mniejszym to sie nic nie stanie - pozatym ze dłużej to potrwa. I odwrotnie: większy prąd = krótszy czas ładowania, z tą różnicą że ładowanie owym większym prądem (tzw szybkie ładowanie) ma ujemny wpływ na trwałość akumulatora. Jak mi pewnego razu akumulator padł to kupiłem prostownik, ale za mały - z premedytacją, bo tańszy. Zamiast 7A dawał 4. I tez naładował a więc 50Ah powinno być ładowane prądem 5A i odpowiednio 100 - 10A. Alternato ma większy prąd ładowanie niż 1/10, ale słórzy do szybkiego ładowania i dlatego jeżeli altek ma ładować 50 to nienadaje się do większych. Ciężko sie czyta Twoje texty. Co niby ma wynikac z powyższego wywodu? Nie masz kontroli nad prądem ładowania w sachochodzie. Jak jedziesz na wysokich obrotach i akumulator jest wyładowany to ciągnie prąd większy niz te 1/10 pojemności. Tak jak pisałem wcześniej akumulator o większej pojemności tez sie wkońcu naładuje tylko dłużej to potrwa, kwestia ile dłużej. Pchać akumulator 2x większy niz zalecany to przegięcie i tutaj sie zgodzę Ja aktualnie mam sytuację odwrotną - aku o pojemności nominalnej ale i tak niedoładowany - a to dlatego że co rano mam problem z zapaleniem i musze grzać świece 2x i dugo kręcic rozrusznikiem. --
Renata niezywa |
|
|
Bot |
Dodany dnia 07-11-2010 10:53 |
Postów: 1924 Data rejestracji: 26.07.2009 11:47 Skąd: warmińsko-mazurskie Działdowo |
Nie chce zakładać kolejnego tematu.
Mam okazję kupić aku 50Ah do mojej reni. Wystarczy ? jeżeli chodzi o audio to mam tylko fabryczne 6 głośników. Więcej chyba nie potrzeba , wcześniej miałem 55Ah i jakoś się tam sprawował. http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )
Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
|
WoZnY |
Dodany dnia 07-11-2010 13:33 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Bot różnica w pojemności niewielka, tych 5Ah nawet nie zauważysz. Audio nie ma tu nic do rzeczy, no chyba że przesiadujesz w aucie godzinami słuchając muzyki. Najważniejszy z punktu widzenia rozruchu jest prąd rozruchowy. Wiadomo im większy tym lepiej. Miałem kiedyś w maluchu akumulator Toopla 34Ah o prądzie rozruchowym 450A. Spokojnie wystarczał do uruchomienia silnika pięciocylindrowego o pojemności 2,2L - kilka razy tak kumpla ratowałem z opresji.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
napoleone |
Dodany dnia 16-11-2010 15:55 |
Postów: 9 Data rejestracji: 04.10.2010 19:32 Skąd: - |
Panowie czy do reny 19, 1.9 d akumulator BOSH 72 ah będzie dobry czy za duży?poleca ktoś BOSHA http://allegro.pl...17238.html czy nie bardzo? jakiej firmy byłby wskazany?dziękować za dobra radę Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
|
|
|
mati89tczew |
Dodany dnia 16-11-2010 16:29 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
@napoleone: patrz bardziej na prąd rozruchowy, takie jest moje zdanie Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 16-11-2010 16:57 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Bosch S5 i Centra Futura najdrozsze ale najlepszy prad rozruchowy a pojemnosc mysle ze 55Ah max Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
napoleone |
Dodany dnia 16-11-2010 18:07 |
Postów: 9 Data rejestracji: 04.10.2010 19:32 Skąd: - |
Rozruch 460 będzie dobry? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 16-11-2010 18:08 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Przecietny ja przy 52Ah mam 520A a ojciec przy 53Ah 540A Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
napoleone |
Dodany dnia 16-11-2010 18:11 |
Postów: 9 Data rejestracji: 04.10.2010 19:32 Skąd: - |
To 60 ah i 600 A powinien już być chyba z tych lepszych Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 16-11-2010 18:21 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Ale 60Ah moze ci nie doladowac alternator nie wiem jaki masz wsadzony. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
napoleone |
Dodany dnia 16-11-2010 18:52 |
Postów: 9 Data rejestracji: 04.10.2010 19:32 Skąd: - |
Byłem u mechanika teraz i radził aby rozruch 720 A do diesela lepiej wrzucić Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 16-11-2010 19:28 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Patrz na amperogodziny. Jesli masz alternator 60A jesli dobrze pamietam to on spokojnie doladuje 55Ah a powyzej juz moizesz miec niedoladowany aku. Jesli w dieslu byly mocniejsze alternatory to mozesz wsadzic nawet powyzej 60Ah Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
napoleone |
Dodany dnia 16-11-2010 22:34 |
Postów: 9 Data rejestracji: 04.10.2010 19:32 Skąd: - |
Stary miał 66 ah lata swoje też miał i już nie wytrzymał. Mechaniory uważają, że do diesela 720 A będzie ok a co inni sądzą? Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
|
|
|
kaczor2502 |
Dodany dnia 16-11-2010 22:46 |
Postów: 691 Data rejestracji: 22.04.2008 14:48 Skąd: - |
ja mam centra plus 74 A 680 ah odpala rewelacyjnie meganke Moje auto: Renault Megane dT 97r 90km, diesel, 181000km
|
|
|
maestro |
Dodany dnia 17-11-2010 01:20 |
Postów: 42209 Data rejestracji: 20.06.2005 19:34 Skąd: łódzkie Łask |
Tomek - coś Ci dzwoni ale nie wiesz gdzie. Nie wprowadzaj ludzi w bład
W dieslu ma być porządny kop (prąd rozruchowy czyli AMPERY) a amperogodziny to zupełnie co innego i mniej istotnego w tym przypadku. 600A w dieslu to minimum. Producent przewiduje 72Ah do diesla. Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują. Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km |
napoleone |
Dodany dnia 17-11-2010 10:59 |
Postów: 9 Data rejestracji: 04.10.2010 19:32 Skąd: - |
Po 9 godzinach na parkingu rena nie odpaliła. Podgrzałem świece , kręci kręci i nie rusza. Podłączyłem pod prostownik po godzinie odpaliła od razu. Przejechałem 60 km i nic. Akumulator pod prostownik na noc i rano ledwo odpaliła. Co za czort czy to na pewno akumulatorAkumulator ma parę dobrych lat przydała by się nowy rozeznanie już zrobiłem ze 250 zł trzeba wydać jakby nie było . Jak Państwo sądzą drążyć ten akumulator czy bardziej w tym wypadku rozrusznik? hm.... światła się paplą ,kontrolki też, odtwarzacz mp3 działa co to rozrusznik może?masa lub szczotki? będę wdzięczny za ukierunkowanie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |