27 Marca 2024 06:20:25
Zdjęcia użytkowników
jasko90 zielin
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[D] Jaki akumulator? 
dawca_nerek
#41 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2007 14:04
Awatar


Postów: 215

Data rejestracji: 28.07.2006 18:44
Skąd: -

Dorzuce cytacik z Netu:

Po około 4 latach użytkowania akumulator osiąga 50 procent swej pojemności i trzeba go wymienić na nowy.

Warto zwrócić uwagę na prąd rozruchowy. Ta wielkość jest mierzona według rozmaitych norm i często traktowana jako parametr marketingowy. Normy te przewidują różne warunki pomiaru i tak dla akumulatora o pojemności 55 amperogodzin prąd rozruchowy według normy niemieckiej wynosi 266A, a według normy amerykańskiej aż 423 A.

http://www.motofa...lator.html
http://www.motofa...tor_2.html
http://narty.gaze...10376.html
http://www.akumul.../index.php

myslę że to wyczerpie znamiona przestępstwa Wink

PS http://www.mpower...m/life.htm
PS2 http://www.moll-b...otest.html

Edytowane przez dawca_nerek dnia 26-01-2007 14:33
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 26-01-2007 14:04
Awatar
Pawki
#42 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2007 15:34
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 01.08.2006 11:25
Skąd: -

dawca_nerek napisał/a:
[quote]Znaczy że jak mam 50Ah wo w czasie zapalania rozrusznik zuzyje powiedzmy 1Ah, a jak 90Ah to 1,5Ah (załozenia czysto teoretyczne) Shock
Juz się nie tłumacz Wink




50Ah - przy obciążeniu 50A akumulator rozładuje się po godzinie

Czyli mając dwa akumulatory 50Ah i 100Ah to 100Ah przy tym samy obciąrzeniu rozładuje się po dwukrotnie dłuższym czasie. I odwrotnie ładując te akumulatory 100Ah będzie się relatywnie dłużej ładował.

I daj se już spokuj. Grin

Edytowane przez Pawki dnia 26-01-2007 15:43
 
dawca_nerek
#43 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2007 16:26
Awatar


Postów: 215

Data rejestracji: 28.07.2006 18:44
Skąd: -

Pawki napisał/a:
dawca_nerek napisał/a:
[quote]Znaczy że jak mam 50Ah wo w czasie zapalania rozrusznik zuzyje powiedzmy 1Ah, a jak 90Ah to 1,5Ah (załozenia czysto teoretyczne) Shock
Juz się nie tłumacz Wink




50Ah - przy obciążeniu 50A akumulator rozładuje się po godzinie

Czyli mając dwa akumulatory 50Ah i 100Ah to 100Ah przy tym samy obciąrzeniu rozładuje się po dwukrotnie dłuższym czasie. I odwrotnie ładując te akumulatory 100Ah będzie się relatywnie dłużej ładował.

I daj se już spokuj. Grin


ok zgadzam się nie powiedzałeś nic nowego
ale obciążając przez godzine 50 i 100 prądem 50A oba straca 50 Ah
Potem ładując je tym samym pradem będziesz je ładował do 100% tyle samo czasu! Nie wyładujesz bardziej tej 100 jak twierdziłeś Wink
Dodatkowo 100 bedzie się bez problemu nadawać do użycia a co do 50 istnieje realna szansa że bedzie sie na śmieci nadawać.
 
Pawki
#44 Drukuj posta
Dodany dnia 26-01-2007 16:59
Awatar


Postów: 28

Data rejestracji: 01.08.2006 11:25
Skąd: -

dawca_nerek napisał/a:


ok zgadzam się nie powiedzałeś nic nowego
ale obciążając przez godzine 50 i 100 prądem 50A oba straca 50 Ah
Potem ładując je tym samym pradem będziesz je ładował do 100% tyle samo czasu! Nie wyładujesz bardziej tej 100 jak twierdziłeś Wink
Dodatkowo 100 bedzie się bez problemu nadawać do użycia a co do 50 istnieje realna szansa że bedzie sie na śmieci nadawaćok zgadzam się nie powiedzałeś nic nowego



no i tu jest problem, bo żeby naładować akumulator w 100% powinien być ładowany 1/10 wartości akumulator a więc 50Ah powinno być ładowane prądem 5A i odpowiednio 100 - 10A. Alternato ma większy prąd ładowanie niż 1/10, ale słórzy do szybkiego ładowania i dlatego jeżeli altek ma ładować 50 to nienadaje się do większych. Pozatym teoretcznie 50Ah rozładowane i 100Ah rozładowane do połowy powinny się naładować w tym samy czasie ładowane tym samy prądem ale niestety jest to tylko teoretyczne w rzeczywistości tak nie jest.
 
dugi
#45 Drukuj posta
Dodany dnia 27-01-2007 19:02
Awatar


Postów: 49

Data rejestracji: 09.05.2005 20:21
Skąd: -

Pawki napisał/a:
no i tu jest problem, bo żeby naładować akumulator w 100% powinien być ładowany 1/10 wartości akumulator

Domyslam sie ze miales na mysli wartosc pojemnosci akumulatora.
Owszem powinno sie ładować prądem = 1/10 pojemności, ale jak bedziesz ładować mniejszym
to sie nic nie stanie - pozatym ze dłużej to potrwa. I odwrotnie: większy prąd = krótszy czas ładowania, z tą różnicą że ładowanie owym większym prądem (tzw szybkie ładowanie) ma ujemny wpływ na trwałość akumulatora.
Jak mi pewnego razu akumulator padł to kupiłem prostownik, ale za mały - z premedytacją, bo tańszy. Zamiast 7A dawał 4. I tez naładował Smile


a więc 50Ah powinno być ładowane prądem 5A i odpowiednio 100 - 10A. Alternato ma większy prąd ładowanie niż 1/10, ale słórzy do szybkiego ładowania i dlatego jeżeli altek ma ładować 50 to nienadaje się do większych.

Ciężko sie czyta Twoje texty. Co niby ma wynikac z powyższego wywodu?
Nie masz kontroli nad prądem ładowania w sachochodzie. Jak jedziesz na wysokich obrotach i akumulator jest wyładowany to ciągnie prąd większy niz te 1/10 pojemności.
Tak jak pisałem wcześniej akumulator o większej pojemności tez sie wkońcu naładuje tylko dłużej to potrwa, kwestia ile dłużej.
Pchać akumulator 2x większy niz zalecany to przegięcie i tutaj sie zgodzę Wink


Ja aktualnie mam sytuację odwrotną - aku o pojemności nominalnej ale i tak niedoładowany - a to dlatego że co rano mam problem z zapaleniem i musze grzać świece 2x i dugo kręcic rozrusznikiem.

--
Renata niezywa Sad
 
Bot
#46 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2010 10:53
Awatar


Postów: 1924

Data rejestracji: 26.07.2009 11:47
Skąd: warmińsko-mazurskie
Działdowo

Nie chce zakładać kolejnego tematu.

Mam okazję kupić aku 50Ah do mojej reni. Wystarczy ?
jeżeli chodzi o audio to mam tylko fabryczne 6 głośników. Więcej chyba nie potrzeba , wcześniej miałem 55Ah i jakoś się tam sprawował.

http://www.facebo...9277024050 - moje obecne zajęcie prowadzenie orkiestry : )

Moje auto: Volkswagen Vento 1.9 TDI 90KM, diesel, 260000km
 
WoZnY
#47 Drukuj posta
Dodany dnia 07-11-2010 13:33
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Bot różnica w pojemności niewielka, tych 5Ah nawet nie zauważysz. Audio nie ma tu nic do rzeczy, no chyba że przesiadujesz w aucie godzinami słuchając muzyki. Najważniejszy z punktu widzenia rozruchu jest prąd rozruchowy. Wiadomo im większy tym lepiej. Miałem kiedyś w maluchu akumulator Toopla 34Ah o prądzie rozruchowym 450A. Spokojnie wystarczał do uruchomienia silnika pięciocylindrowego o pojemności 2,2L - kilka razy tak kumpla ratowałem z opresji.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
napoleone
#48 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 15:55
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 04.10.2010 19:32
Skąd: -

Panowie czy do reny 19, 1.9 d akumulator BOSH 72 ah będzie dobry czy za duży?poleca ktoś BOSHA http://allegro.pl...17238.html czy nie bardzo? jakiej firmy byłby wskazany?dziękować za dobra radęSmile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
 
mati89tczew
#49 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 16:29
Awatar


Postów: 1989

Data rejestracji: 22.06.2009 19:32
Skąd: pomorskie
Tczew

@napoleone: patrz bardziej na prąd rozruchowy, takie jest moje zdanie

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
 
tomek1405
#50 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 16:57
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Bosch S5 i Centra Futura najdrozsze ale najlepszy prad rozruchowy a pojemnosc mysle ze 55Ah max

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
napoleone
#51 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 18:07
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 04.10.2010 19:32
Skąd: -

Rozruch 460 będzie dobry?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
 
tomek1405
#52 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 18:08
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Przecietny ja przy 52Ah mam 520A a ojciec przy 53Ah 540A

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
napoleone
#53 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 18:11
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 04.10.2010 19:32
Skąd: -

To 60 ah i 600 A powinien już być chyba z tych lepszych

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
 
tomek1405
#54 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 18:21
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Ale 60Ah moze ci nie doladowac alternator nie wiem jaki masz wsadzony.

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
napoleone
#55 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 18:52
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 04.10.2010 19:32
Skąd: -

Byłem u mechanika teraz i radził aby rozruch 720 A do diesela lepiej wrzucić

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
 
tomek1405
#56 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 19:28
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Patrz na amperogodziny. Jesli masz alternator 60A jesli dobrze pamietam to on spokojnie doladuje 55Ah a powyzej juz moizesz miec niedoladowany aku. Jesli w dieslu byly mocniejsze alternatory to mozesz wsadzic nawet powyzej 60Ah

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
napoleone
#57 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 22:34
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 04.10.2010 19:32
Skąd: -

Stary miał 66 ah lata swoje też miał i już nie wytrzymał. Mechaniory uważają, że do diesela 720 A będzie ok a co inni sądzą?

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
 
kaczor2502
#58 Drukuj posta
Dodany dnia 16-11-2010 22:46
Awatar


Postów: 691

Data rejestracji: 22.04.2008 14:48
Skąd: -

ja mam centra plus 74 A 680 ah odpala rewelacyjnie meganke Smile

Moje auto: Renault Megane dT 97r 90km, diesel, 181000km
 
maestro
#59 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2010 01:20
Moderator Awatar


Postów: 42209

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: łódzkie
Łask

Tomek - coś Ci dzwoni ale nie wiesz gdzie. Nie wprowadzaj ludzi w bład Wink

W dieslu ma być porządny kop (prąd rozruchowy czyli AMPERY) a amperogodziny to zupełnie co innego i mniej istotnego w tym przypadku. 600A w dieslu to minimum. Producent przewiduje 72Ah do diesla.

Słabi ludzie szukają zemsty, silni - wybaczają, a inteligentni ignorują.

Moje auto: Renault 19 16V, Phase II, 1992r., benzyna, (1764/136KM), hatchback 5d, 250000km
Moje auto: Renault Laguna II, Phase II, 2005r., benzyna+LPG, (2946/207KM), grandtour, 255000km
Moje auto: Renault Laguna II GT, Phase II, 2006r., diesel, (1995/173KM), grandtour, 295000km
 
napoleone
#60 Drukuj posta
Dodany dnia 17-11-2010 10:59
Awatar


Postów: 9

Data rejestracji: 04.10.2010 19:32
Skąd: -

Po 9 godzinach na parkingu rena nie odpaliła. Podgrzałem świece , kręci kręci i nie rusza. Podłączyłem pod prostownik po godzinie odpaliła od razu. Przejechałem 60 km i nic. Akumulator pod prostownik na noc i rano ledwo odpaliła. Co za czort czy to na pewno akumulator?Akumulator ma parę dobrych lat przydała by się nowy rozeznanie już zrobiłem ze 250 zł trzeba wydać jakby nie było . Jak Państwo sądzą drążyć ten akumulator czy bardziej w tym wypadku rozrusznik? hm.... światła się paplą ,kontrolki też, odtwarzacz mp3 działa co to rozrusznik może?masa lub szczotki? będę wdzięczny za ukierunkowanie

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., diesel, F8Q 1.9d (1870/64KM), hatchback 3d, 245000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: