Menu główne
Forum
Klubowicze
ksx |
Dodany dnia 11-07-2006 07:43 |
Postów: 160 Data rejestracji: 15.03.2005 10:54 Skąd: - |
... gdzie się znajduje
wymieniali mi mechanicy ten czujnik po zakupie auta ponad rok temu (w ogóle nie działał), a obecnie znów z nim coś nie tak... otóż jak jadę ponad pół godziny w obecnych upałach, najlepiej korkach, to po dojściu do (jak sądzę) 100stC wskaźnik na desce przestaje działać - spada na dół, jakby silnik był zimny. jak wyjadę na trasę, przy stałym pędzie powietrza, jak silnik się nieco schłodzi, to wskaźnik "wraca". w międzyczasie próbuje "przerywać" - jakby chciał wrócić do połozenia zaleznego od temp, ale rozłączał mu się obwód. chcę spróbować teraz sam go wymienić, może przeczyscić styki, ale nie wiem, który to czujnik. czy może być jakaś inna przyczyna niewskazywania temp płynu niż walnięty czujnik KSX GG#: 490364 R19 '93, 1.8 sRT, F3P mono +LPG ----- fiat brava 1.2 16v 80KM +LPG Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 11-07-2006 07:43 |
Grigori |
Dodany dnia 11-07-2006 09:58 |
Postów: 7 Data rejestracji: 10.08.2005 12:04 Skąd: - |
Witam. Nie wiem jak w F3P ale u mnie w Reni z silnikiem F3NL czujnik ten wkręcony jest w głowicę po prawej stronie /patrząc od przodu /od strony kolektra wydechowego.
Renault 19 1,7 F3N /1992/
|
|
|
Maciej_R21 |
Dodany dnia 11-07-2006 11:22 |
Postów: 2996 Data rejestracji: 05.02.2005 17:09 Skąd: śląskie Pszczyna |
Szukaj w glowicy , wtyczka jajowata zazwyczaj brązowa z dwoma stkami , jeden od wskaźnika drugi od kontrolki przegrzania. Od przodu czujnik jest chyba w silniku F3R W F3P jest chyba klasycznie z tylu obok kopułki. |
ksx |
Dodany dnia 11-07-2006 11:34 |
Postów: 160 Data rejestracji: 15.03.2005 10:54 Skąd: - |
Dzięki
Czy opisywane problemy to może byż coś innego niż uszkodzony czujnik Jakiś zimny lut, przerwa na kostce, zaśniedziałe styki KSX GG#: 490364 R19 '93, 1.8 sRT, F3P mono +LPG ----- fiat brava 1.2 16v 80KM +LPG Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
|
|
|
ksx |
Dodany dnia 12-07-2006 10:48 |
Postów: 160 Data rejestracji: 15.03.2005 10:54 Skąd: - |
Czy ma ktoś może zdjęcie lub rysunek przedstawiający gdzie ten czujnik sie znajduje się w silniku jak w podpisie
Szukałem wczoraj go, ale tylna część silnika jest doskonale zasłonięta przez węże od gazu, przez które kompletnie nie widać, co jest pod spodem... byłbym wdzięczny... KSX GG#: 490364 R19 '93, 1.8 sRT, F3P mono +LPG ----- fiat brava 1.2 16v 80KM +LPG Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
|
|
|
takeoff |
Dodany dnia 14-07-2006 14:22 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Po prawej stronie glowicy masz czujnik temperatury do komputera (zdjecie). A dokladnie w tym samym miejscu z tylu glowicy masz pod wężem czujnik do wskaźników
takeoff dodał/a następującą grafikę:
Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
Mruczyslaw19 |
Dodany dnia 12-09-2016 19:07 |
Postów: 4 Data rejestracji: 12.09.2016 18:40 Skąd: warmińsko-mazurskie Olsztyn |
Odnośnie czujnika-ten obok stukowego na drucik-zapinkę to czujnik, z którego komp sczytuje opór. który malej wraz ze wzrostem temperatury na silniku. Im opór mniejszy, tym komputer zuboża bardziej mieszanki obniża obroty silnika. Drugi czujnik po prawej od aparatu zapłonowego, b. trudny dostęp, bez zdejmowania rury ssącej, dużo cierpliwości długich łap i chudych palców Smile jest na zatrzask plastikowy-kółko otaczające czujnik, ma na sobie też w oryginale kapturek a`la azbest. Jest podłączony do wskaźnika na desce rozdzielczej. Sprawdziłem to testowo, podłączając potencjometr liniowy na kablach raz do jednego raz do drugiego czujnika. Efekt: ten po prawej aparatu zapłonowego z kapturkiem przy kręceniu potencjometrem-podnosił lub opuszczał wskaźnik na desce rozdzielczej. Natomiast podłączenie do kostki z zapinką i płynna, powolna regulacja na potencjometrze od zimnego silnika do gorącego bez dodawania gazu, a tylko potencjometrem, powodowała, że zmieniały się obroty w zakresie od 800-900 silnik ciepły prawie brak oporu do 1100-1300. Podsumowując: jeśli ktoś by chciał mieć elektryczne ssanie mógłby sobie do kabiny zapodać taki potencjometr na kablach z pominięciem czujnika. Musiałby tylko obmierzyć, w którym położeniu daje max oporność, a w którym min, i pamiętać o regulacji podczas jazdy, ew. wtedy, gdy mu obroty spadają. Może też służyć testowo do sprawdzenia, czy komputer reaguje na zmianę oporności czujnika, czyli dozuje mieszankę i tym samym nie jest spalony lub upalone jest wejście od tego czujnika. Jak się zmienia-komp działa. Także howgh Smile |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |