29 Marca 2024 08:17:10
Zdjęcia użytkowników
nikodem78 mixer43
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj

mirekk123 [off] 02-02-2024 06:45
Ahoj tam na wodzie Grin

Kali [off] 28-01-2024 21:02
Pierwszy w 2024!

gielab0019 [off] 31-12-2023 15:49
Dzień dobry Smile2

solaris [off] 31-12-2023 11:22
tutaj już nie ma grupowiczów

themati93r [off] 27-12-2023 15:25
Witam grupowiczów Smile


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
czujnik temperatury płynu f3p (ten od deski) 
ksx
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2006 07:43
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 15.03.2005 10:54
Skąd: -

... gdzie się znajduje ?
wymieniali mi mechanicy ten czujnik po zakupie auta ponad rok temu (w ogóle nie działał), a obecnie znów z nim coś nie tak...
otóż jak jadę ponad pół godziny w obecnych upałach, najlepiej korkach, to po dojściu do (jak sądzę) 100stC wskaźnik na desce przestaje działać - spada na dół, jakby silnik był zimny. jak wyjadę na trasę, przy stałym pędzie powietrza, jak silnik się nieco schłodzi, to wskaźnik "wraca". w międzyczasie próbuje "przerywać" - jakby chciał wrócić do połozenia zaleznego od temp, ale rozłączał mu się obwód.
chcę spróbować teraz sam go wymienić, może przeczyscić styki, ale nie wiem, który to czujnik.
czy może być jakaś inna przyczyna niewskazywania temp płynu niż walnięty czujnik ?

KSX GG#: 490364
R19 '93, 1.8 sRT, F3P mono +LPG ----- fiat brava 1.2 16v 80KM +LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 11-07-2006 07:43
Awatar
Grigori
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2006 09:58
Awatar


Postów: 7

Data rejestracji: 10.08.2005 12:04
Skąd: -

Witam. Nie wiem jak w F3P ale u mnie w Reni z silnikiem F3NL czujnik ten wkręcony jest w głowicę po prawej stronie /patrząc od przodu /od strony kolektra wydechowego.

Renault 19 1,7 F3N /1992/
 
Maciej_R21
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2006 11:22
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Szukaj w glowicy , wtyczka jajowata zazwyczaj brązowa z dwoma stkami , jeden od wskaźnika drugi od kontrolki przegrzania. Od przodu czujnik jest chyba w silniku F3R W F3P jest chyba klasycznie z tylu obok kopułki.
 
ksx
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 11-07-2006 11:34
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 15.03.2005 10:54
Skąd: -

Dzięki
Czy opisywane problemy to może byż coś innego niż uszkodzony czujnik?
Jakiś zimny lut, przerwa na kostce, zaśniedziałe styki?

KSX GG#: 490364
R19 '93, 1.8 sRT, F3P mono +LPG ----- fiat brava 1.2 16v 80KM +LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
 
ksx
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 12-07-2006 10:48
Awatar


Postów: 160

Data rejestracji: 15.03.2005 10:54
Skąd: -

Czy ma ktoś może zdjęcie lub rysunek przedstawiający gdzie ten czujnik sie znajduje się w silniku jak w podpisie?
Szukałem wczoraj go, ale tylna część silnika jest doskonale zasłonięta przez węże od gazu, przez które kompletnie nie widać, co jest pod spodem...
byłbym wdzięczny...

KSX GG#: 490364
R19 '93, 1.8 sRT, F3P mono +LPG ----- fiat brava 1.2 16v 80KM +LPG

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 166666km
 
takeoff
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 14-07-2006 14:22
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Po prawej stronie glowicy masz czujnik temperatury do komputera (zdjecie).
A dokladnie w tym samym miejscu z tylu glowicy masz pod wężem czujnik do wskaźników
takeoff dodał/a następującą grafikę:
dscf4284[2338].jpg

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
Mruczyslaw19
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 12-09-2016 19:07
Awatar


Postów: 4

Data rejestracji: 12.09.2016 18:40
Skąd: warmińsko-mazurskie
Olsztyn

Odnośnie czujnika-ten obok stukowego na drucik-zapinkę to czujnik, z którego komp sczytuje opór. który malej wraz ze wzrostem temperatury na silniku. Im opór mniejszy, tym komputer zuboża bardziej mieszanki obniża obroty silnika. Drugi czujnik po prawej od aparatu zapłonowego, b. trudny dostęp, bez zdejmowania rury ssącej, dużo cierpliwości długich łap i chudych palców Smile jest na zatrzask plastikowy-kółko otaczające czujnik, ma na sobie też w oryginale kapturek a`la azbest. Jest podłączony do wskaźnika na desce rozdzielczej. Sprawdziłem to testowo, podłączając potencjometr liniowy na kablach raz do jednego raz do drugiego czujnika. Efekt: ten po prawej aparatu zapłonowego z kapturkiem przy kręceniu potencjometrem-podnosił lub opuszczał wskaźnik na desce rozdzielczej. Natomiast podłączenie do kostki z zapinką i płynna, powolna regulacja na potencjometrze od zimnego silnika do gorącego bez dodawania gazu, a tylko potencjometrem, powodowała, że zmieniały się obroty w zakresie od 800-900 silnik ciepły prawie brak oporu do 1100-1300. Podsumowując: jeśli ktoś by chciał mieć elektryczne ssanie mógłby sobie do kabiny zapodać taki potencjometr na kablach z pominięciem czujnika. Musiałby tylko obmierzyć, w którym położeniu daje max oporność, a w którym min, i pamiętać o regulacji podczas jazdy, ew. wtedy, gdy mu obroty spadają. Może też służyć testowo do sprawdzenia, czy komputer reaguje na zmianę oporności czujnika, czyli dozuje mieszankę i tym samym nie jest spalony lub upalone jest wejście od tego czujnika. Jak się zmienia-komp działa. Także howgh Smile
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: