Menu główne
Forum
Klubowicze
janio |
Dodany dnia 09-08-2006 18:39 |
Postów: 10 Data rejestracji: 04.08.2006 17:57 Skąd: - |
Witam wszystkich Od dłuższego czasu mam pewne problemy ze skrzynią biegów. Trudno wrzucić bieg 2 - trzeba mocno naciskać lewarek albo próbować kilka razy. Co to może być? Reszta chodzi w miarę dobrze. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 09-08-2006 18:39 |
Szabelka |
Dodany dnia 09-08-2006 21:38 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
Przez pewien czas też miałem podobny problem, tylko że z biegami 1 i 2. U mnie to była wina linki od sprzegła, naciągła się i sprzegło nie pracowało jak powinno. Wtedy jeszcze mój tata jeździł autem i zbagatelizował to "grunt że biegi da się przełączać"... Linka pękła w końcu po pewnym czasie jak jechałem z tatą autostradą, strachu się wtedy najedliśmy, nie życzę nikomu takich przygód...
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
zbiniu85 |
Dodany dnia 09-08-2006 22:06 |
Postów: 92 Data rejestracji: 06.05.2006 21:43 Skąd: - |
w rynience pod autem idzie cięgno od lewarka zmiany biegow do skrzyni. byc moze na laczeniu troszke ci sie ciegno przestawilo. mi tez tak sie stalo kiedys i mialem podobny problem. srobuj, to laczenie wystepuje mniej wiecej nad katalizatorem, zaraz przy dzwigni zmiany biegow. aha, dodam jeszcze ze ja mam f3n, nie wiem jak w innych wersjach jest... |
|
|
gogi123 |
Dodany dnia 09-08-2006 23:13 |
Postów: 241 Data rejestracji: 16.03.2005 21:25 Skąd: - |
Znam ten ból. Ciezko ci wchodzi 2 i wsteczny czesto zgrzyta. Reszta chodzi ale z oporami...... Przerabialem to
Kolego..... ELF TRANSELF TRX 75w80 do skrzyni wlej i po sprawie. teraz zaluje ze tak dlugo ociagalem sie z wymiana. lej tylko ELFa tego co ci napisalem bo latwo go dostac. Nic innego nie wlewaj poniewaz tylko ten olej nadaje sie do naszych skrzyn i posiada homologacje renault - Generalnie chodzi o norme PSA czy jak sie nazywa czyli odnosnie materialu z jakiego wykonane sa synchronizatory i ich dzialanie a zaden inny olej tego nie spelnia. gogi123@poczta.fm
gg:3737538 |
usik |
Dodany dnia 21-08-2006 19:44 |
Postów: 5 Data rejestracji: 22.06.2006 19:43 Skąd: - |
Miałem dokladnie to samo.Ciężko wchodzila 1 i 2.Wymieniasz olej w skrzyni i po sprawie.
Edytowane przez GrzesiekLca dnia 21-08-2006 19:59 |
Szabelka |
Dodany dnia 21-08-2006 20:52 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
jak już został poruszony ten temat to pytania:
1. Jak wymienić olej w skrzyni? 2. Trzeba jakiś filtr gdzieś zmieniać? 3. Wylać cały stary olej? Ile litrów orientacyjnie potrzeba na skrzynię? z góry dzięki za odpowiedź Edytowane przez Kucu dnia 21-08-2006 21:53 "Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
gogi123 |
Dodany dnia 21-08-2006 22:59 |
Postów: 241 Data rejestracji: 16.03.2005 21:25 Skąd: - |
Ano musisz troche pojezdzic zeby rozgrzac skrzynie - najlepiej zjechac z trasy Pod skrzynia jest oslonka plastikowa (powinna byc) pod nia masz srube z miedziana podkladka - to korek wlasnie. Odkrecasz i czekasz az zleci caly olej, Zalewasz nowym i gra.
Napisz jaka masz skrzynie to ci powiem ile oleju . A korek na zdjeciu Edytowane przez gogi123 dnia 21-08-2006 23:02 gogi123@poczta.fm
gg:3737538 |
Szabelka |
Dodany dnia 22-08-2006 10:26 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
gogi a jak sprawdzić jaką mam skrzynię :\ ? pozatym ten korek jest na dole, tzn potrzebuję kanał? skoro jest na dole to gdzie mam wlewać nowy olej, chyba nie tym samym otworem co on wycieka?
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
gogi123 |
Dodany dnia 22-08-2006 12:31 |
Postów: 241 Data rejestracji: 16.03.2005 21:25 Skąd: - |
wlew masz na foto ktore zamiescilem. kanal potrzebny moze i bez niego by dalo rade jak samochod uniesiesz co do modelu skrzyni to na laczeniu skrzyni z silnikiem powinna byc metalowa blaszka z wytloczonym nr np JB....
foto http://renault19....ek_skrzyni [2362].jpg gogi123@poczta.fm
gg:3737538 |
Szabelka |
Dodany dnia 22-08-2006 14:02 |
Postów: 3936 Data rejestracji: 13.04.2006 22:24 Skąd: śląskie Czeladź |
jeszcze jedno pytanie, jak już wyleję stary olej to gdzie wlewać nowy?
"Jeżeli wszystko jest pod kontrolą - jedziesz zbyt wolno"
R19 ph1 hb F3N '91 -> R19 ph2 sedan F3N '94 -> R19 ph3 coupe F3R '97 -> Laguna ph1 hb F3P '96 -> R19 ph5 (Meg II) + Dacionault Duster [moje nastki] DORTP.TV | Dacia | Renault | News | Outdoor | Społeczności Moje auto: Renault Megane II 1.6 16v '03, benzyna+LPG
|
koniczynka13 |
Dodany dnia 22-08-2006 22:31 |
Postów: 81 Data rejestracji: 30.12.2005 20:01 Skąd: wielkopolskie Leszno |
Ooo, też miałam ten problem. Z tym, że u mnie to była 3 (bardzo ekstremalne przeżycia przy wyprzedaniu traktora:-P), a czasami 1. I też po wymianie oleju wszystko jest w normie. Biegi chodzą jak marzenie:-) Aczkolwiek co do techniki wymiany się nie wypowiem, bo mnie to zrobili w saloonie Renault :-) Moje auto: Renault Megane, benzyna, 101000km
|
|
|
Sebo83 |
Dodany dnia 22-08-2006 22:40 |
Postów: 845 Data rejestracji: 02.04.2005 15:47 Skąd: - |
tez mam problem z wrzóceniem 2 z biegu 3 4 i 5...2 t ez czasem przecina i zgrzyta ale rzadko.... Problem ponoć tkwi w synchronizatorzy :> Ja robie tak ze jak nie chce wejść w 2 to lekko przegazowuje tak o ok 500obr i bieg wchodzi jak masełko
Renault 19 '93 5D 1721ccm 73KM LPG (było) Audi A4 Avant 1,9 TDI AFN (było) KIA Cee'd SW 1,6CRDi Jest
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 165000km
|
pablo34a |
Dodany dnia 24-08-2006 23:00 |
Postów: 44 Data rejestracji: 20.02.2005 13:21 Skąd: - |
Witam. No u mnie taki był wstęp przed wymianą sprzęgła, najpierw problemy z 2 i R, potem coraz trudniej pozostałe biegi i chałas z tarczy dociskowej no i... komplet sprzęgła nowy. |
|
|
gogi123 |
Dodany dnia 24-08-2006 23:28 |
Postów: 241 Data rejestracji: 16.03.2005 21:25 Skąd: - |
a u mnie poszly poduchy to prawie biegow wcale nie mialem ;p
gogi123@poczta.fm
gg:3737538 |
hepos |
Dodany dnia 03-09-2006 20:27 |
Postów: 855 Data rejestracji: 13.09.2005 23:29 Skąd: - |
Witam. Ja mam inny problem. Otóż podczas jazdy ciężko wychodzi bieg II i III mowie przy zmianie np wyrzucajac dwójke i chcac wzucic 3, w sumie to samo jest np redukujac z 4 na 3. Ciężko wybic lewarek. Gdzie szukac przyczyny
[img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.
Renault 19 1.7 F3N LPG powered + elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag. ...Jakbym wiedział to bym się nie pytał ... Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
|
crackers |
Dodany dnia 03-09-2006 21:22 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Proponuje sprawdzic poziom oleju w skrzyni i czy nie ma luzow nigdzie.
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
hepos |
Dodany dnia 03-09-2006 23:21 |
Postów: 855 Data rejestracji: 13.09.2005 23:29 Skąd: - |
A jak sprawdzic jego poziom? Zapomniałem dodac ze jak dodaje hazu i puszczam to lewarek troche sie rusza
\PS sorry, ale zawsze mialem escorta, a R 19 PH1 ktora mialem wczesniej byla bezawaryjna wiec nei znam sie na renowkach [img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.
Renault 19 1.7 F3N LPG powered + elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag. ...Jakbym wiedział to bym się nie pytał ... Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
|
gogi123 |
Dodany dnia 04-09-2006 11:23 |
Postów: 241 Data rejestracji: 16.03.2005 21:25 Skąd: - |
hepos napisał/a: A jak sprawdzic jego poziom? Zapomniałem dodac ze jak dodaje hazu i puszczam to lewarek troche sie rusza \PS sorry, ale zawsze mialem escorta, a R 19 PH1 ktora mialem wczesniej byla bezawaryjna wiec nei znam sie na renowkach Przez ten korek z mojego foto. Wykrecasz jak jest z takim jak pretem wygietym to na nim musi byc olej. Jak masz zwykly gladki korek to wkladasz palec w otworek i masz miec wilgotny - ok bez skojarzen Oleju mozesz miec dosc ale i tak musisz zmienic Edytowane przez gogi123 dnia 04-09-2006 11:23 gogi123@poczta.fm
gg:3737538 |
hepos |
Dodany dnia 22-10-2006 00:17 |
Postów: 855 Data rejestracji: 13.09.2005 23:29 Skąd: - |
Zauwazylem nowa rzecz. Jak bieg nie chce wyskoczyc, to mam takie uczucie, jakby sprzęgło nie bylo do konca wcisnietet, samochod troche wtedy ciagnie do przodu, mimo iz jest wcisniete sprzeglo. Wtedy wlasnie ciezko wychodzi bieg.
Zauwazylem, ze jak puszcze sprzeglo naciskajac gaz9 tak jak sie rusza) to wtedy juz jest ok, a jak nie pomaga to jeszcze raz i jest ok, ale mam uczucie tak jak mowie, jakby nie wysorzeglalo do konca [img]http://img527.imageshack.us/img527/2539/80x15fg9.jpg[/img] is not a valid Image.
Renault 19 1.7 F3N LPG powered + elektryczne szyby, centralny na pilota, alufelgi, wspomaganie, airbag. ...Jakbym wiedział to bym się nie pytał ... Moje auto: Vw Golf III, benzyna+LPG, 224000km
|
Darecky |
Dodany dnia 22-10-2006 00:30 |
Postów: 230 Data rejestracji: 04.03.2006 20:22 Skąd: - |
hepos, mam dokladnie ten sam problem... jak znajdziesz rozwiązanie chętnie przeczytam |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |