28 Kwietnia 2024 20:38:17
Zdjęcia użytkowników
koi Grzesiek1988
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
czujnik polozenia przepustnicy - c3j 
Kleciu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2006 11:17
Awatar


Postów: 60

Data rejestracji: 31.10.2006 11:01
Skąd: -

Witam! Jestem nowy na tym forum i od razu zadaje pytanie o czujnik polozenia przepustnicy. Chcialbym sie dowiedziec gdzie moge go zlokalizowac i jak go sprawdzic. Moja Renatke napedza 1.4 mono c3j. Zadaje to pytanie bo ostatnio dzieja sie dziwne rzeczy przy dodawaniu gazu. W pewnym momencie polozenia pedalu gazu silnik sie dlawi i traci moc. Jest to odczuwalne zaraz w poczatkowej fazie dodawania gazu. Przy wiekszych obrotach jest ok. Swiece mam nowe, kopulka czyszczona, przewody WN nowe. A i jeszcze jedno widzialem w jakims poscie ze czujnik polozenia walu ma miec 200 Ohm, moj ma 250, moze to ma wplyw na kulture pracy silnika?

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 320000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 31-10-2006 11:17
Awatar
Maciej_R21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2006 13:20
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Czujnik połozenia wału ok. Czujnik polozenia przepustni jest dwupozycyjny zabudowany w silowniku wolnych obrotów.
Wywal zawór EGR. JEzeszcze raz sprawdź układ WN. Napisze w skrócie . Swiece NGK-złom. Przewody Janmor - złom. Wiec jezeli masz ktoreś z tych rzeczy to sprawdź dokladnie czy jest sprawne.
Przede wszystkim spradź czujnik podcisnienia i jego polaczenie węzykiem . Wezyk nie moze miec zadnych pęknięc.

Edytowane przez Maciej_R21 dnia 31-10-2006 13:22
 
Kleciu
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2006 14:06
Awatar


Postów: 60

Data rejestracji: 31.10.2006 11:01
Skąd: -

Heh faktycznie mam swiece NGKGrin Producenta przewodow nie pamietam. Wiem ze sa sa niebieskieWink. Erg mam zaslepiony. Problem byl i dalej jest po wymianie tych rzeczy. Moze faktycznie cos z cisnieniem. Gdzie szukac tego czujnika cisnienia? Troszke mi zawory stukaja i bede musial je wyregulowac. Mam 250tys km i jak dotad autko spisywalo sie bardzo dobrze. Pozdrawiam cala ekipe dojezdzaczy Renatek

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 320000km
 
crackers
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2006 16:52
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Jesli niebieskie, to pewnie Sentech, o ile sie nie myleGrin
Nie erg, lecz EGRSmile
Ten czujnik podcisnienia to kostka o wymiarach mniej wiecej 3 x 2 x 8 cm czarna z napisem GM, odchodzi od niej jeden gumowy przewodzik i kabelki.

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
holek125
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2006 19:39
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 15.06.2006 19:37
Skąd: -

Maciej R21 jak mam rozumieć czujnik położenia przepustnicy jest w silniczku krokowym wolnych obrotów? Jeśli tak, to co się stanie jeśli odłączę ten silniczek , bo u mnie padł.
Jakie to będzie miało znaczenie dla silnika?

Renia Chamade 1.4 C3J LPG
Narazie same problemy i wydatki :-(

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
 
ping_rox
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2006 19:55
Awatar


Postów: 365

Data rejestracji: 19.06.2006 14:36
Skąd: -

Macku - NGK zlom?
brat juz 8y rok jezdzi na NGKach i nie narzeka (wymienia co 10tysi)
tez mam NGK zalozone i tez jest OK
oboje jezdzimy na gazichu, wiec tymbardziej swiece sa OK

F7P704=lpg= b l o s=ph1 '92 (avatar)
 
Maciej_R21
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 31-10-2006 20:11
Awatar


Postów: 2996

Data rejestracji: 05.02.2005 17:09
Skąd: śląskie
Pszczyna

Jak go odłaczysz to pozbedziesz sie wolnych obrotów. Poza tym silnik moze nie odcinac paliwa przy hamowaniu silnikiem . Jezeli masz inst II gen wykorzystujaca czujnik połozenia przepustnicy to takze ona nie bedzie ograniczac wypływu gazu podczas hamowania oraz bedzie nieprawidlowo dzialas przy przechodzeniu silnika z wolnych obreótów na wyzsze.
Co do NGK to sa swiece 50/50 czyli polowa chodzi polowa pada po kilku tysiacach km. Swiece notorycznie sie przegrzewaja i/lub dostaja przebicie na izolatorze co jest cholernie trudne do zdiagnozowania bo przebicie wystepuje pod fajka swiecy .
Sam wymieniam swiece po małym przebiegu jednak porzadna swieca moze chodzic nawet 60kkm a takij NGK nie spotkalem jeszcze Wink.
Zreszta rynek jest wręcz ZAWALONY tymi swiecami i idac do sklepu KAZDY jeden sprzedawca łapie za ten wlasnie katalog, poprostu rynek został tym zawalony a sprzedac to trzeba. Niestety coś co jest tanie a przy tym zachwalane na lewo i prawo , nie jest dobre.
Zaryzykował bym stwierdzenie ze lepsze sa ISKRY ktore zreszta tez sa japońskim wynalazkiem , została tylko polska nazwa Wink a akurat iskry przez cała moja kariere mnie nie zwiodły no chyba ze z motorowerze ale tam zawodzil caly silnik Grin.
 
holek125
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 02-11-2006 06:34
Awatar


Postów: 166

Data rejestracji: 15.06.2006 19:37
Skąd: -

Macieju a powiedz mii taką rzecz. Jak podłączę silniczek krokowy, lecz nie będzie w nim szczotek (bo się skończyły) to czy wtedy czujnik będzie działał. Wiem, że wtedy będzie non stop w położeniu wolnych obrotów, ale jak to się będzie miało do pracy silnika na wyższych obrotach?

Renia Chamade 1.4 C3J LPG
Narazie same problemy i wydatki :-(

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 220000km
 
Kleciu
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 05-01-2007 20:42
Awatar


Postów: 60

Data rejestracji: 31.10.2006 11:01
Skąd: -

odswierzam temat bo doszedlem do tego co mialem skopane. wiec tak. Wymienilem slynna uszczelke pomiedzy kolektorami i jak reka odjal. Silniczek wkreca sie bez problemu i nie mam juz turbo dziuryGrin Roboty strasznie duzo ale oplacalo sie.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 320000km
 
daniolap
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 08-01-2007 18:47
Awatar


Postów: 12

Data rejestracji: 01.11.2006 12:18
Skąd: -

Mam prośbę czy mógłbys dokładnie opisac gdzie jest ta uszczelka i jak ją wymienić? Mam podobny problem z dziurą a na dodatek wysokie wolne obroty około 1300. Mysle że to może byc przyczyna tego stanu! pozdrawiam
 
Kleciu
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 10-01-2007 09:09
Awatar


Postów: 60

Data rejestracji: 31.10.2006 11:01
Skąd: -

w tym temacie masz opisane wszystko:
http://renault19....ad_id=2141

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), hatchback 5d, 320000km
 
kempes1992
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 26-12-2014 16:38
Awatar


Postów: 1

Data rejestracji: 27.12.2012 22:51
Skąd: -

Witam mam taki problem ze jak sie samochód nagrzeje to w czasie jazdy jak wcisne sprzeglo to samochod mi wchodzi na 2000 obr. a czasami nawet na 3000 bo lepiej i po okolo minucie schodzi na 1500 tez sie tak dzieje jak w miescie wzuce na luz na swiatlach to wchodzi na 2tys albo lepiej co to moze byc kable NW nowe Świece nowe

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 220000km
 
grzes70
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 26-12-2014 18:26
Moderator Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

@kempes1992 Takie trudne słowo-interpunkcja.
Poszukaj w FAQ działu o Twoim silniku.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: