Menu główne
Forum
Klubowicze
stasiu |
Dodany dnia 29-11-2006 15:14 |
Postów: 107 Data rejestracji: 17.09.2006 10:18 Skąd: - |
Witam !
Kto mi podpowie gdzie jest wężyk podciśnienia w w/w silniku. Nurtuje mnie jedna rzecz i nie wiem czy to tak ma wyglądać a mianowicie wężyk /jego stan/ który wychodzi z takiego małego urządzenia które znajduje się po prawej stronie silnika nad cewką. Nie wiem od czego ten wężyk jest ale jest on cały spękany z zewnątrz, po prostu się łuszczy, schodzi zniego ta czarna otulina. Myślałem że to on jest przyczyną pływającch obrotów ale po dokładnym oglądnięciu pod tą otuliną /warstwą prawdopodobnie gumy/ jest wężyk i nie wygląda on na popękany a raczej na pewno. z góry dzięki za odp. stasiu bryka
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 29-11-2006 15:14 |
tarantini |
Dodany dnia 29-11-2006 15:25 |
Postów: 738 Data rejestracji: 24.02.2006 22:51 Skąd: - |
u mnie ten wężyk był przyczyną kopcenia na czarno na benzynie, podwyższonych obrotów, za bogatej mieszanki paliwa, warczenia z tego powodu układu wydechowego i bulgotania (że tak nazwę) silnika po jego zgaszeniu. Był częściowo spękany tak jak piszesz, jest gumowy a wyglądał jak przypalony plastik i na dodatek jeszcze się odpiął. Po wymianie nie ta praca silnika. Wymiana zajęła 10 minut. To urządzenie z którego wychodzi to regulator podcisnienia, u mnie (F3N) jest po prawej stronie filtra powietrza patrząc od przodu samochodu, przy podszybiu i wężyk wpina się gdzieś pod filtrem powietrza. Nie wiem jak to jest w F3P, ale wymień go i powinna być widoczna poprawa. |
|
|
stasiu |
Dodany dnia 29-11-2006 15:25 |
Postów: 107 Data rejestracji: 17.09.2006 10:18 Skąd: - |
Panowie i użytkownicy naszych pięknych, śmigłych samochodów
Jeżeli ma ktoś problem ze zmianą biegów, proponuję zaczać tylko i wyłącznie od ........ Nie wierzcie mechanikom do końca zdajcie się na własną swoą intuicję. W porównaniu z kosztami jakie Was czekają przy lokalizacji i naprawie uszkodzonej czy to skrzyni czy to sprzęgła zalecam zacząć od zmiany oleju na TRX 75W/80. Nie słuchać pitoleń, że się nie wymienia że tylko się sprawdza stan i dolewa. Jeżeli mnie posłuchacie - na pewno większość upora się z problemem zmainy biegów. Cieszę się BARDZO - mam to za sobą. Skrzynia chodzi pięknie a były problemy i to duże. Życzę i Wam żeby się to skończyło na wymianie oleju. Ale zacznijcie od wymiany OLEJU na TRX 75W/80 - tylko i wyłacznie. Ja za olej to jest 3,5 litry dałem z przesyłką 79 zł - prawda nie dużo ale oryginalny - jestem pewien. Pozdrowionka dla wszystkich. Edytowane przez stasiu dnia 29-11-2006 15:30 stasiu bryka
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
|
|
|
stasiu |
Dodany dnia 29-11-2006 15:33 |
Postów: 107 Data rejestracji: 17.09.2006 10:18 Skąd: - |
Dzięki za szybką odp. ale mnie interesuje ktoś kto ma taki sam silnik jak ja i żeby mi podpowiedział co to za wężyk i czy tak mam wyglądać.
stasiu bryka
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
|
|
|
tarantini |
Dodany dnia 29-11-2006 15:36 |
Postów: 738 Data rejestracji: 24.02.2006 22:51 Skąd: - |
jeżeli podciśnienie to może nie być różnicy, może się tylko różnić umiejscowieniem regulatora, mi chodzi o to, że wężyk masz zniszczony jak ja miałem. Nie kojarzę jak wygląda silnik F3P. |
|
|
takeoff |
Dodany dnia 29-11-2006 15:48 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Ja mam F3P
tarantini dobrze ci napisał. ale uściśle. To jest czujnik podcisnienia a nie regulator. F3P jak i F3N ma ten czujnik w tym samym miejscu. odpowiada on za pomiar podcisnienia w komorze dolotowej a co za tym idzie jest miernikiem obciążenia silnika. Komputer (sterownik) na jego podstawie wylicza dawke paliwa więc musi być sprawny i wężyk musi być szczelny! Co do popękania to masz popękaną prawdopodobnie tylko plastykową otoczke tego wężyka coś jak termokurczliwa inzolacja. Powyginaj go czy niepęka sam wężyk. Jak guma jest zdrowa to nieruszaj. Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
tarantini |
Dodany dnia 29-11-2006 15:57 |
Postów: 738 Data rejestracji: 24.02.2006 22:51 Skąd: - |
słusznie - czujnik. Dobrze myślałem a źle napisałem. Ja bym się nie cackał z tym, wymień wężyk na nowy i już. Ja miałem tydzień myślenia co się dzieje, a tu głupi ale jak ważny wężyk. |
|
|
takeoff |
Dodany dnia 29-11-2006 16:02 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Tylko niezapominajcie ze ten wężyk nie moze być za mieki bo bedzie zafałszowywał pomiary Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
stasiu |
Dodany dnia 29-11-2006 17:07 |
Postów: 107 Data rejestracji: 17.09.2006 10:18 Skąd: - |
TakeOff napisał/a: Ja mam F3P tarantini dobrze ci napisał. ale uściśle. To jest czujnik podcisnienia a nie regulator. F3P jak i F3N ma ten czujnik w tym samym miejscu. odpowiada on za pomiar podcisnienia w komorze dolotowej a co za tym idzie jest miernikiem obciążenia silnika. Komputer (sterownik) na jego podstawie wylicza dawke paliwa więc musi być sprawny i wężyk musi być szczelny! Co do popękania to masz popękaną prawdopodobnie tylko plastykową otoczke tego wężyka coś jak termokurczliwa inzolacja. Powyginaj go czy niepęka sam wężyk. Jak guma jest zdrowa to nieruszaj. stasiu bryka
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
|
|
|
stasiu |
Dodany dnia 29-11-2006 17:10 |
Postów: 107 Data rejestracji: 17.09.2006 10:18 Skąd: - |
co może być jeszcze przyczyną pływjacych obrotów w F3p oprócz świec, przewodów WN
stasiu bryka
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
|
|
|
pomarancz |
Dodany dnia 29-11-2006 17:15 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
silniczek krokowy i to najczesciej
The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
Brzozak |
Dodany dnia 29-11-2006 18:31 |
Postów: 503 Data rejestracji: 29.05.2006 21:07 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Od razu mówię, że wymieniłem świece, przewody, palec i kopułkę - nic sie na zmieniło
Była Renata, teraz pod Łodzią lata. Moje auto: Toyota Yaris, diesel, 150000km
|
takeoff |
Dodany dnia 29-11-2006 19:23 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
lewe powietrze.
posprawdzaj wszystkie rurki dochodzace do wtrysku. Podobno lambda tez moze byc. ja mialem zupelnie padnieta i silnik chodzil rowno i se radzil. nawet nieprzepalal za wiele! Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
Brzozak |
Dodany dnia 29-11-2006 19:40 |
Postów: 503 Data rejestracji: 29.05.2006 21:07 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Ja się zastanawiam nad interfacem do Renoofki z programem diagnostycznym. Jak mi w serwisie Renault zaśpiewali 190,- za podłączenie do kompa to wolę wydać z kimś na spółkę 300,- i mieć własny
Była Renata, teraz pod Łodzią lata. Moje auto: Toyota Yaris, diesel, 150000km
|
Hipis |
Dodany dnia 29-11-2006 22:08 |
Postów: 2396 Data rejestracji: 24.10.2005 00:02 Skąd: mazowieckie Warszawa |
ja za podlaczenie do kompa zaplacilem 50zl,tylko maja jakis chyba okrojony te system bo ABS nie mieli tylko silnik i poducha . FAchowcy Moje auto: Chwilowy brak, we krwi, benzyna
|
|
|
crackers |
Dodany dnia 30-11-2006 21:25 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Hipis napisał/a: ja za podlaczenie do kompa zaplacilem 50zl,tylko maja jakis chyba okrojony te system bo ABS nie mieli tylko silnik i poducha . FAchowcy Powszechnie nie maja z obsluga ABS w R19. Koles w Radomiu stwierdzil, ze tylko serwis moze ci sie wpiac w ABS. POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |