27 Kwietnia 2024 16:55:50
Zdjęcia użytkowników
marekgapa themati93r
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Gdzie jest wężyk pdciśnienia w F3P 1,8 
stasiu
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 15:14
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 17.09.2006 10:18
Skąd: -

Witam !
Kto mi podpowie gdzie jest wężyk podciśnienia w w/w silniku.
Nurtuje mnie jedna rzecz i nie wiem czy to tak ma wyglądać a mianowicie wężyk /jego stan/ który wychodzi z takiego małego urządzenia które znajduje się po prawej stronie silnika nad cewką.
Nie wiem od czego ten wężyk jest ale jest on cały spękany z zewnątrz, po prostu się łuszczy, schodzi zniego ta czarna otulina. Myślałem że to on jest przyczyną pływającch obrotów ale po dokładnym oglądnięciu pod tą otuliną /warstwą prawdopodobnie gumy/ jest wężyk i nie wygląda on na popękany a raczej na pewno. z góry dzięki za odp.

stasiu bryka

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 29-11-2006 15:14
Awatar
tarantini
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 15:25
Awatar


Postów: 738

Data rejestracji: 24.02.2006 22:51
Skąd: -

u mnie ten wężyk był przyczyną kopcenia na czarno na benzynie, podwyższonych obrotów, za bogatej mieszanki paliwa, warczenia z tego powodu układu wydechowego i bulgotania (że tak nazwę) silnika po jego zgaszeniu.
Był częściowo spękany tak jak piszesz, jest gumowy a wyglądał jak przypalony plastik i na dodatek jeszcze się odpiął. Po wymianie nie ta praca silnika. Wymiana zajęła 10 minut. To urządzenie z którego wychodzi to regulator podcisnienia, u mnie (F3N) jest po prawej stronie filtra powietrza patrząc od przodu samochodu, przy podszybiu i wężyk wpina się gdzieś pod filtrem powietrza. Nie wiem jak to jest w F3P, ale wymień go i powinna być widoczna poprawa.Cool
 
stasiu
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 15:25
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 17.09.2006 10:18
Skąd: -

Panowie i użytkownicy naszych pięknych, śmigłych samochodów !!
Jeżeli ma ktoś problem ze zmianą biegów, proponuję zaczać tylko i wyłącznie od ........ Nie wierzcie mechanikom do końca zdajcie się na własną swoą intuicję. W porównaniu z kosztami jakie Was czekają przy lokalizacji i naprawie uszkodzonej czy to skrzyni czy to sprzęgła zalecam zacząć od zmiany oleju na TRX 75W/80.
Nie słuchać pitoleń, że się nie wymienia że tylko się sprawdza stan i dolewa.
Jeżeli mnie posłuchacie - na pewno większość upora się z problemem zmainy biegów. Cieszę się BARDZO - mam to za sobą. Skrzynia chodzi pięknie a były problemy i to duże. Życzę i Wam żeby się to skończyło na wymianie oleju. Ale zacznijcie od wymiany OLEJU na TRX 75W/80 - tylko i wyłacznie. Ja za olej to jest 3,5 litry dałem z przesyłką 79 zł - prawda nie dużo ale oryginalny - jestem pewien.
Pozdrowionka dla wszystkich.

Edytowane przez stasiu dnia 29-11-2006 15:30
stasiu bryka

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
 
stasiu
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 15:33
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 17.09.2006 10:18
Skąd: -

Dzięki za szybką odp. ale mnie interesuje ktoś kto ma taki sam silnik jak ja i żeby mi podpowiedział co to za wężyk i czy tak mam wyglądać.
Smile

stasiu bryka

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
 
tarantini
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 15:36
Awatar


Postów: 738

Data rejestracji: 24.02.2006 22:51
Skąd: -

jeżeli podciśnienie to może nie być różnicy, może się tylko różnić umiejscowieniem regulatora, mi chodzi o to, że wężyk masz zniszczony jak ja miałem. Nie kojarzę jak wygląda silnik F3P.
 
takeoff
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 15:48
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Ja mam F3P Smile
tarantini dobrze ci napisał. ale uściśle.
To jest czujnik podcisnienia a nie regulator.
F3P jak i F3N ma ten czujnik w tym samym miejscu.
odpowiada on za pomiar podcisnienia w komorze dolotowej a co za tym idzie jest miernikiem obciążenia silnika.
Komputer (sterownik) na jego podstawie wylicza dawke paliwa więc musi być sprawny i wężyk musi być szczelny!

Co do popękania to masz popękaną prawdopodobnie tylko plastykową otoczke tego wężyka coś jak termokurczliwa inzolacja. Powyginaj go czy niepęka sam wężyk. Jak guma jest zdrowa to nieruszaj.

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
tarantini
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 15:57
Awatar


Postów: 738

Data rejestracji: 24.02.2006 22:51
Skąd: -

słusznie - czujnik.Smile Dobrze myślałem a źle napisałem. Ja bym się nie cackał z tym, wymień wężyk na nowy i już. Ja miałem tydzień myślenia co się dzieje, a tu głupi ale jak ważny wężyk. Wink
 
takeoff
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 16:02
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

Smile
Tylko niezapominajcie ze ten wężyk nie moze być za mieki bo bedzie zafałszowywał pomiary

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
stasiu
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 17:07
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 17.09.2006 10:18
Skąd: -

TakeOff napisał/a:
Ja mam F3P Smile
tarantini dobrze ci napisał. ale uściśle.
To jest czujnik podcisnienia a nie regulator.
F3P jak i F3N ma ten czujnik w tym samym miejscu.
odpowiada on za pomiar podcisnienia w komorze dolotowej a co za tym idzie jest miernikiem obciążenia silnika.
Komputer (sterownik) na jego podstawie wylicza dawke paliwa więc musi być sprawny i wężyk musi być szczelny!

Co do popękania to masz popękaną prawdopodobnie tylko plastykową otoczke tego wężyka coś jak termokurczliwa inzolacja. Powyginaj go czy niepęka sam wężyk. Jak guma jest zdrowa to nieruszaj.

stasiu bryka

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
 
stasiu
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 17:10
Awatar


Postów: 107

Data rejestracji: 17.09.2006 10:18
Skąd: -

co może być jeszcze przyczyną pływjacych obrotów w F3p oprócz świec, przewodów WN

stasiu bryka

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 16000km
 
pomarancz
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 17:15
Awatar


Postów: 1293

Data rejestracji: 06.07.2005 18:47
Skąd: lubuskie
Szprotawa

silniczek krokowy i to najczesciej

The best way of life is cabrio drive

Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
 
Brzozak
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 18:31
Awatar


Postów: 503

Data rejestracji: 29.05.2006 21:07
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Od razu mówię, że wymieniłem świece, przewody, palec i kopułkę - nic sie na zmieniło Frown

Była Renata, teraz pod Łodzią lata.

Moje auto: Toyota Yaris, diesel, 150000km
 
takeoff
#13 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 19:23
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

lewe powietrze.
posprawdzaj wszystkie rurki dochodzace do wtrysku.
Podobno lambda tez moze byc. ja mialem zupelnie padnieta i silnik chodzil rowno i se radzil. nawet nieprzepalal za wiele!

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
Brzozak
#14 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 19:40
Awatar


Postów: 503

Data rejestracji: 29.05.2006 21:07
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Ja się zastanawiam nad interfacem do Renoofki z programem diagnostycznym. Jak mi w serwisie Renault zaśpiewali 190,- za podłączenie do kompa to wolę wydać z kimś na spółkę 300,- i mieć własny Wink

Była Renata, teraz pod Łodzią lata.

Moje auto: Toyota Yaris, diesel, 150000km
 
Hipis
#15 Drukuj posta
Dodany dnia 29-11-2006 22:08
Awatar


Postów: 2396

Data rejestracji: 24.10.2005 00:02
Skąd: mazowieckie
Warszawa

ja za podlaczenie do kompa zaplacilem 50zl,tylko maja jakis chyba okrojony te system bo ABS nie mieli tylko silnik i poducha Grin. FAchowcy

Moje auto: Chwilowy brak, we krwi, benzyna
 
crackers
#16 Drukuj posta
Dodany dnia 30-11-2006 21:25
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

Hipis napisał/a:
ja za podlaczenie do kompa zaplacilem 50zl,tylko maja jakis chyba okrojony te system bo ABS nie mieli tylko silnik i poducha Grin. FAchowcy

Powszechnie nie maja z obsluga ABS w R19. Koles w Radomiu stwierdzil, ze tylko serwis moze ci sie wpiac w ABS.

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: