Menu główne
Forum
Klubowicze
Bardos |
Dodany dnia 05-12-2006 14:33 |
Postów: 9 Data rejestracji: 05.12.2006 14:19 Skąd: - |
Witam, jestem tu nowy wiec i przy okazji chcialem sie przywitac.
Nie jestem włascicielem R19 lecz probuje pomoc ojcu w rozwiazaniu jego problemu. Przeszukalem stronke, forum i artukuly ale nie znalazlem odpowiedzi wiec prosze Was Koledzy o pomoc w ustaleniu czy komputer jaki mam w ojca aucie jest wlasciwy do tego samochodu. Auto to R19, 1995, 1.8 (benzyna bez LPG) z artykułu o typach silnikow wnosze ze mam silnik F3P z jednopunktowym wtryskiem, 90km. Walcze z duzym zuzyciem (ok.18l/100km) oraz nierównymi obrotami. Sprawdzilem juz wszystko, wyminilem sonde i krokowy ale problem nie znikal. Przy wiazce do komputera sterujacego silnikem odkrylem slady "dlubania". Jakies lutowane kable itp. Przypuszczam wiec ze, moze ktos podpial tam jakiego innego kompa i stad te problemy. Powiedzcie mi czy numery jakie podaje ponizej sa wlasciwe do tego silnika. Moze ktos kto ma takie wlsnie auto moglby rzucic okiem u siebie i porownac. Z gory dziekuje. Oto numery jakie widnieja na obudowie komputera: IAW 8R30 OD05 Magneti Marelli HOM 7700860338 7700870061 16086-054 IT6048 Edytowane przez Bardos dnia 12-12-2006 09:08 pozdrawiam
Bardos |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 05-12-2006 14:33 |
takeoff |
Dodany dnia 05-12-2006 15:28 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Ja mam simens i wtrysk BOSH.
Widac w F3P byly 2 typy. Odnosnie problemu. sprawdz koniecznie instalacje podcisnienia. Popsikaj obudowe wtrysku i rurki samostartem aby sprawdzic czy falszywki nie ciagnie Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
S16 |
Dodany dnia 05-12-2006 20:52 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Jezeli podasz mi typ twojej r19 to powiem Ci jaki nr ma sterownik. Typ to 4 znaki w nr.VIN po VF1
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
Bardos |
Dodany dnia 05-12-2006 21:08 |
Postów: 9 Data rejestracji: 05.12.2006 14:19 Skąd: - |
czolem,
caly VIN to: VF1553A0512090553 wielkie dzięki za odzew pozdrawiam
Bardos |
|
|
S16 |
Dodany dnia 05-12-2006 21:27 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
No więc sterownik wtrysku jest dokładnie z tego modelu tak że albo jest niesprawny albo wina tkwi w czym innym. Aha w serwisie kosztuje 3860zł
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
Bardos |
Dodany dnia 06-12-2006 07:03 |
Postów: 9 Data rejestracji: 05.12.2006 14:19 Skąd: - |
Wielkie dzieki koledzy za uwagi, podpowiedzi i odpowiedzi.
Skoro wiec komp jest wlasciwy to rzeczywiscie albo padl albo przyczyna jest gdzie indziej. Pytanko do kolegi TakeOff: Dlaczego psikac samostartem i jak bede po tym wiedzial ze lewe powietrze gdzies ciagnie Rurki juz wszystkie sprawdzalem, wymieniniona byla uszczelka pod kolektorami, sonda, krokowy, wszystkie uszczelki pod wtryskiem, czujnik temp. wody. A autko jak bujalo na wolnych tak buja. Zaslepianie EGR-a nie wywoluje na nim zadnej reakcji. Poki auto zimne chodzi rowno, po uzyskaniu temperatury zaczyna swirowac. Jedyna rzecz jaka na niego dziala to scisniecie rurki laczacej kolektor z MAP- sensorem. Wtedy zaczyna rowno chodzic na wolnych. Podmienialem wiec i MAP-sensor ale gowno to dalo. Jestem wiec w kropce. Jedyna rzecz jaka mi zostala to na probe podmienic kompa. Moze jest tu ktos z Wroclawia, kto zgodzilby sie na taki test pozdrawiam
Bardos |
|
|
S16 |
Dodany dnia 06-12-2006 07:12 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Z samostartem chodzi o to że jak popsikasz w miejsce gdzie ciągnie fałszywe powietrze to silnik zmieni obroty bo pociągnie samostartu a to przeciesz rodzaj paliwa. Tylko uwazaj z tym psikaniem i nie za duzo.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
crackers |
Dodany dnia 06-12-2006 11:49 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
A zrob eskperyment i wstaw register zamiast krokowca i obserwuj.
Rownie dobrze mozesz miec jakas uszczelke do wymiany, bo przepuszcza. POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
takeoff |
Dodany dnia 06-12-2006 12:02 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
W zasadzie S16 ci odpowiedzial
Nie psikaj tylko po kablach wysokiego Zamiast samostartu mozna uzyc wd40 ale to polowe sposoby. Podlacz miernik pod lambde jeszcze. moze ona niedziala. Chociaz w moim F3P jak lambda lezala to obroty byly rowne i nawet nieprzepalal za wiele Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
Bardos |
Dodany dnia 07-12-2006 17:17 |
Postów: 9 Data rejestracji: 05.12.2006 14:19 Skąd: - |
sprobuje jeszcze z tym samostartem choc przy falujacych obrotach moge tego nie wylapac. Miernik do dondy podlaczalem. Pokazuje caly czas blisko 0.1V tylko przy dodawaniu gazu skacze tak do 0.7. Wskazuje to na zbyt duza ilosc tlenu w spalinach.
powiedzcie mi czy uszczelka pod kolektorami jak jest nieszczelna to da sie to jakos na sluch zdiagnozowac? Niby byla wymieninana ale ja tego nie robilem tylko "fachowiec jakis". Warto wygrzebywac ja? pozdrawiam
Bardos |
|
|
S16 |
Dodany dnia 07-12-2006 17:26 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
Uszczelke raczej trudno wybadać czy przepuszcza, chociaż w robocie robimy to słuchawkami takimi jak ma doktor czasami słychać. Lepiej jakbyś załatwił pianke tą do kontroli instalacji gazowych w autach i popsikał na uszczelnieniach wtedy widać jak ją wciąga.
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
pomarancz |
Dodany dnia 07-12-2006 17:27 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
jka ci padnie pod kolektorem uszczelka to zauwazysz bo sie traktor zrobi na zewnatrz i dodanie gazu bedzie baardzo dzwieczne
2 tygle temu wypalila mi sie razem z zaworem,fatum jakies mada faka The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
S16 |
Dodany dnia 07-12-2006 17:30 |
Postów: 507 Data rejestracji: 13.01.2005 16:03 Skąd: śląskie Rydułtowy |
pomarancz tu chodzi o kolektor ssący
[small]Pozdrawiam
[center]<KLUBOWICZ #007> |
takeoff |
Dodany dnia 07-12-2006 19:39 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
samostart
Jak zassie lewizne pod kolektorem to wzrosną obroty. Naprawde to jest skuteczny sposób na wszelkie podcisnienia w silniku Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
pomarancz |
Dodany dnia 09-12-2006 21:18 |
Postów: 1293 Data rejestracji: 06.07.2005 18:47 Skąd: lubuskie Szprotawa |
upsss
The best way of life is cabrio drive
Moje auto: Twingo Expression 03´, benzyna, 112000km
|
Bardos |
Dodany dnia 15-12-2006 17:07 |
Postów: 9 Data rejestracji: 05.12.2006 14:19 Skąd: - |
kupilem na aledrogo komputer i dupa, dalej to samo
pozdrawiam
Bardos |
|
|
crackers |
Dodany dnia 15-12-2006 23:32 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
Wiec to nie wina kompa, szukaj nieszczelnosci!
POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
Bardos |
Dodany dnia 18-12-2006 06:56 |
Postów: 9 Data rejestracji: 05.12.2006 14:19 Skąd: - |
taa, tylko juz pomyslu nie mam gdzie
pozdrawiam
Bardos |
|
|
r4pc10 |
Dodany dnia 18-12-2006 10:17 |
Postów: 103 Data rejestracji: 16.02.2005 01:06 Skąd: - |
Jeśli chodzi o komputer to poniżej jest link do listy (w Excelu) co z czym i czy podejdzie (marka, numery i silniki). Na podstawie tej tabelki dobrałem u siebie kompa i zrezygnowałem z dwoch (oszczędziłem w ten sposób troche $$ ;]).
http://www.rtv-se...a_cars.xls Na pewno sie komuś przyda (IMO największa baza jaką znalazłem). Edytowane przez r4pc10 dnia 18-12-2006 10:22 |
|
|
takeoff |
Dodany dnia 18-12-2006 10:37 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Bardos napisał/a: taa, tylko juz pomyslu nie mam gdzie A probowales psikac w celu ustalenia nieszczelnosci? Upewnij sie jeszcze czy lambda dziala. Jeszcze jedna sprawa. nie leje ci wtrysk? Edytowane przez takeoff dnia 18-12-2006 10:39 Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
renault19.pl | |
|
|
Strona 1 z 2: 12
Przejdź do forum: |