Menu główne
Forum
Klubowicze
rekin79 |
Dodany dnia 19-12-2006 15:46 |
Postów: 150 Data rejestracji: 12.10.2006 17:06 Skąd: - |
Witam. Po raz kolejny renia mnie zawiodła. Nie daje benzyny do gardzieli. Pompa paliwowa działa i benzyna dochodzi do wtrysku (taki elektrozawór) ale ten nie puszcza benzyny dalej. Do tego elektrozaworu dochodzi wiązka 4 kable. W jednym z nich (zewnętrzny z prawej plusowy) jest napięcie 4,44V a w drugim nie ma nic a jeśli się nie mylę powinno być jakieś napięcie podczas odpalania. Proszę o pomoc.(najlepiej schemat albo porady) Jestem uziemniony na święta.
www.retro-renault.pl
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 19-12-2006 15:46 |
takeoff |
Dodany dnia 19-12-2006 15:58 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
Jaki silnik?
Jesli F3P to 2 zewnetrzne to termometr a 2 wewnetrzne to wlasnie zasilanie wtrysku. Tam nie ma napięcia a krotkie impulsy pojawiajace sie tylko podczas obracania wału. Nie wiem czy zwykłym miernikiem je zaobserwujesz. Przydalby sie oscyloskop. Wazniejsze to to abys podal opornosc cewki wtrysku. o ile pamietam to cos kolo 1om powinna miec. Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
rekin79 |
Dodany dnia 20-12-2006 12:11 |
Postów: 150 Data rejestracji: 12.10.2006 17:06 Skąd: - |
Dzięki za wskazówki. Silnik F3P. Oscyloskop jest poza zasięgiem. Oporność będę musiał zmierzyć albo odczytać z cewki. Ale co dalej? Przecierz powinien podawać paliwo a nie podaje. A z kąd dochodzą te impulsy do zasilania wtrysku? Z jakiego urządzenia? Czasu mam coraz mniej, święta się zbliżają a rodzinkę trzeba przewieźć.....
www.retro-renault.pl
|
|
|
takeoff |
Dodany dnia 20-12-2006 13:10 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
to dobrze domyslilem sie ze F3P
Wiec jeszcze raz. Opornosc cewki wtrysku to okolo 1,5om. jesli masz nieskonczonosc to walniety wtrysk. Jakbys chcial wymieniac to wez go ze soba na szrot albo zanotuj kolory jakie sa bo szrociaze pytaja o to (widac po odkreceniu tego kapturka czarnego). Jak bedzie nieskonczony opor to zdejmij ten czarny kapturek i bezposrednio na wtrysku zrob pomiar. Inny sposob sprawdzenia wtrysku samego to zdejmujesz kabel z niego. wlaczasz zaplon i kabelkami na 2 srodkowe podajesz na chwile 12V i lookasz do srodka wtrysku czy psika paliwo (trzeba sie przygladnac bo to mgiełka). Sam wtrysk po podpieciu napiecia pyknie. UWAGA! Wtrysk bedzie podawal paliwo tylko do momentu spadku cisnienia w wezyku paliwa poniewaz ECU odcina pompe paliwa po wlaczeniu zaplonu po chwili jak niezaobserwuje obrotu silnika. Jesli ci wyjdzie ze sam wtrysk dziala i podaje paliwo bezposrednio zasilony to pozostaje ECU i osprzet. Tu na pierwszy plan idzie czujnik na wale czy dziala (jak ECU niezaobserwuje nim obrotu walu nie poda impulsow na wtrysk i wylączy pompe). zprawdz omomierzem. powinien mieć ok. 200om i byc w odleglosci ok 1mm od wału. To jest czujnik indukcyjny jakby co. Jesli czujnik ma 200om a wtrysk zasilony bezposrednio podaje paliwe to pozostaje sam ECU + bezpieczniki jego w zasadzie. Inne czujniki nie maja wplywu na odpalenie a jedynie na parametry pracy. Pytasz co zasila wtrysk. Własnie ECU Impulsami o roznych dlugościach odpowiednio dawkuje paliwo. Wtrysk nie jest calyczas zasilany! To nie zawor a uzadzenie do dokladnego dawkowania. Zreszta jak przylozysz ucho przy sprawnym dzialajacym silniku wyraznie slychac jak cyka. Napisz co ci wyjdzie a bedziemy myslec dalej. Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
rekin79 |
Dodany dnia 21-12-2006 11:01 |
Postów: 150 Data rejestracji: 12.10.2006 17:06 Skąd: - |
OK. Dzięki ale napisz co to jest ECU (nie znam tego skrótu) i gdzie to jest. Resztę sprawdzę bez problemu . Chyba, że masz dużo wolnego czasu i wpadniesz do Malborka. Ze Szczecina to prawie rzut beretem(około 400km) hehehe.
Edytowane przez rekin79 dnia 21-12-2006 11:05 www.retro-renault.pl
|
|
|
takeoff |
Dodany dnia 21-12-2006 11:12 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
ECU - sterownik wtrysku ,albo potocznie komputer.
Jest to czarna skrzynka kolo alternatora na nadkolu. a dokladniej miedzy nadkolem a reflektorem Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
rekin79 |
Dodany dnia 21-12-2006 12:33 |
Postów: 150 Data rejestracji: 12.10.2006 17:06 Skąd: - |
Dzięki. Wiem gdzie jest komputer. Będę miał problem jeśli on będzie do wymiany. Ciekawe ile mnie to szarpnie z kieszeni. Albo napiszę do Świętego o nowy (hehehe) Podziwiam Twoją wiedzę TakeOff. Pewnie już przez wszystko przeszedłeś ze swoją 19-tką. Długo ją masz? Wesołych Swiąt i Happy New Year.
www.retro-renault.pl
|
|
|
takeoff |
Dodany dnia 21-12-2006 13:20 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
komputer to okolo 100zl. Ale najpierw dojdz czy cos go nieuszkadza.
pomierz opor na odpietym kompie i wtrysku miedzy koncowkami wtrysku a masa i miedzy kablami wtrysku a masą czy nie ma zwarcia ktore moglo spalic komp. Apropo czasu To wychowalem sie na 19 ojciec mial ze 4 lata potem ja ja mialem 2 az poszla do ludzi i kupilem malca (fuj) ale niestety finanse. Teraz mam od poltora roku 2 sztuki jak w podpisie Odnosnie kabelkow to jestem elektronik z zawodu i z zamilowania wiec sporo wiedzy mam z teorii. poprostu wiem co moze sie przytrafic i co sie psuje Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
rekin79 |
Dodany dnia 22-12-2006 11:33 |
Postów: 150 Data rejestracji: 12.10.2006 17:06 Skąd: - |
Coś już wiem. Wtrysk ma rezystancję 1,8 om. Czujnik położenia wału korbowego 213 om. Zastanawia mnie jeszcze jedna rzecz - tzw. alarm, odcięcie zapłonu (fabryczny) itp. Może coś z tym jest nie tak. Jak myślisz TakeOff?
Edytowane przez rekin79 dnia 22-12-2006 11:33 www.retro-renault.pl
|
|
|
takeoff |
Dodany dnia 22-12-2006 12:22 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
czyli wtrysk i czujnik są ok.
A pewnie ze fabryczne odciecie moze motać!. Nie wiem co ono odcina ale pewnie wtrysk miedzyinnymi. Nie mam go na szczęście u siebie. Nie masz tam jakiejś diody sygnalizującej zazbrojenie? Z tego co słyszałem to się rozbraja pilotem. Otwierasz samochod pilotem czy kluczykiem? Najlepiej niech wypowie się ktoś kto ma immobilizer. Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
rekin79 |
Dodany dnia 22-12-2006 13:58 |
Postów: 150 Data rejestracji: 12.10.2006 17:06 Skąd: - |
Otwieram pilotem ale nie ma żadnej diody. Przydałby się schemacik takiego fabrycznego immobilizera. Może ktoś zna jakieś strony na których są schemaciki do 19-tki. A może macie taki schemat?
www.retro-renault.pl
|
|
|
takeoff |
Dodany dnia 22-12-2006 14:08 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
on jest zaszyty chyba w sterowniku. Cos podobno jest pod panelem nawiewu, pod tą klapką. Moze tam są jakieś bezpieczniki?
Ale dokladnie nie powiem ci bo nie mam immo. Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
rekin79 |
Dodany dnia 23-12-2006 12:13 |
Postów: 150 Data rejestracji: 12.10.2006 17:06 Skąd: - |
Ok. Poszukam pod panelem. I muszę znależć co konkretnie odcina i gdzie. I czy działa. Dzięki. Wesołych świąt. No to do roboty.
www.retro-renault.pl
|
|
|
rekin79 |
Dodany dnia 25-12-2006 22:04 |
Postów: 150 Data rejestracji: 12.10.2006 17:06 Skąd: - |
No i wszystko się wyjaśniło. Teraz autko działa. Problemem była źle podłączona instalacja gazowa, poprostu odcinała wtrysk. Czeka mnie tylko wymiana akumulatora i jazda.
www.retro-renault.pl
|
|
|
takeoff |
Dodany dnia 25-12-2006 23:32 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
No to super
Po drodze nauczyleś sie conieco Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |