28 Kwietnia 2024 11:41:48
Zdjęcia użytkowników
loczek1124 Pisek25
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
Gdzie śruba do reg. obrotów silnika? 
tomek1
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 23-12-2006 22:51
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 12.02.2006 10:51
Skąd: -

Witam wszystkich. Mam do Was pytanie. Posiadam R19 z silnikiem 1.8 (F3P) + Gaz (I Gen.). Jakieś pół roku temu zaczęły się problemy z odpalaniem na benzynie, na początku odpalał za 2 razem póżniej już wogóle. W czasie jazdy po przełączeniu na beznyne szarpał, troche się uspokajało pow. 2tyś obr. Natomiast po nagrzaiu silnika odpalał na benzynie odrazu,jednak płynnej jazdy na benzynie dalej nie było.
Po sprawdzeniu wszystkich postów na forum sprawdziłem : pompę paliwa (ok,ciśnienie pow. 2 bar), filtr wymieniony, wtryskiwacz działa (tzn rozpyla paliwo, chociaż wydaje mi się że jednakowo w całym zakresie obrotów). Nie mam pojęcia co go może boleć. Odłączyłem na próbe silnik krokowy i nie mam jak podawaliście 3 tyś obr tylko 2200 na gazie i ok 1800 obr na benzynie. Gdzie jest ta śruba przy silniku krokowym do regulacji obrotów? Myślałem że obroty reguluje czujnik położenia przepustnicy, w którego sprawność również nie do końca wierzę. Czy czyjnik położenia przepustnicy jest potrzebny do prawidłowej pracy gazu? Odłączyłem go na próbę i po przejechaniu 5km gaz opadał do końca i samochód gasł, co ciekawe kiedy opadł do końca gaz ciężko go było ponownie nacisnąć. Trzymała go jakaś cewka elektromagnetyczna od silnika krokowego. Założyłem kostkę od czujnika położenia przep. i wszystko wróciło do normy.
życze wszystkim spokojnych świąt.
Pozdrawiam.
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 23-12-2006 22:51
Awatar
takeoff
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2006 00:10
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

pokolei.
Jesli chcesz sprawdzic wolne obroty na krokowce to:
gasisz silnik i po chwili odpinasz zlaczke na krokowcu.
Odpalasz i musi byc 3000 obr. jesli nie to wykrecasz ten czpien krokowki ktory naciska przepustnice az bedzie 3000.



Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
tomek1
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2006 06:17
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 12.02.2006 10:51
Skąd: -

Dzięki TakeOff, po świętach zabiore się za to. Jeszcze nie wiem czy mam dopasować się do obrotów na benzynie czy na gazie bo jak pisałem po odłączeniu wtyczki i odpaleniu mam różne obroty. Spróbuje na początku wyregulować obroty przy przełączonej centralce na gaz.
 
WoZnY
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2006 09:52
Awatar


Postów: 2751

Data rejestracji: 28.06.2005 17:18
Skąd: pomorskie
Gdańsk

Z tego co mi wiadomo gazownicy chcą aby najpierw auto było wyregulowane na PB a potem oni dopasują się z gazem. Więc jak zrobisz sobie regulację PB to i tak LPG cię nie ominie.

<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI

Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
 
takeoff
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 24-12-2006 12:19
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

wszystkie regulacje zaczyna sie od PB.
Jesli sa problemy na PB to przewaznie tez będą na LPG.

Pozatym pierwsza generacja o ile wiem "srubką" sie reguluje ale to niech potwierdzą ci co sie znają na Gazie I generacji Wink Ja ci opisalem jak zrobic z PB

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
crackers
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2007 18:15
Awatar


Postów: 4316

Data rejestracji: 23.02.2006 19:53
Skąd: mazowieckie
Radom

TakeOff napisał/a:
Pozatym pierwsza generacja o ile wiem "srubką"

Najogolniej to sklad mieszanki registrem (srubka) na wezu parownik-mieszalnik i wolne obroty mala srubka (zazwyczaj na imbus) na parownikuSmile

POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE Wink

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
 
tomek1
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 01-01-2007 22:21
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 12.02.2006 10:51
Skąd: -

Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj napisałem w dziale LPG o mojej regulacji obrotów, ale tutaj też dołącze. Nie udało mi się wyregulować obrotów po odłączeniu krokowca na 3000obr. Trzpień wykręcony był prawie do końca. Ale wiem że nikt nie dłubał przy tym na pewno przez ostatnie 11 lat (od tylu jest moich rękach). Na odłączonym krokowcu mam 2000obr. na gazie i benzynie. U mnie układ wtrysku prawdopodobnie jest u kresu życia, nie odcina po puszczeniu pedału gazu paliwa do wtryskiwacza, ten układzik przy wtryskiwaczu (chyba regulator ciśnienia) kiedyś też rozpadł mi się w rękach, sonda lambda też zdechła i cholera wie co jeszcze. Ale paliwo potrzebuje tylko do rozruchu, więc nie bede pakował kasy.
A co do LPG to nigdy jeszcze nie była regulowana (założyłem ją w grudniu 2002r.).

R19 1.8 F3P + gaz
Yamaha FJ1200
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: