Menu główne
Forum
Klubowicze
tomek1 |
Dodany dnia 23-12-2006 22:51 |
Postów: 15 Data rejestracji: 12.02.2006 10:51 Skąd: - |
Witam wszystkich. Mam do Was pytanie. Posiadam R19 z silnikiem 1.8 (F3P) + Gaz (I Gen.). Jakieś pół roku temu zaczęły się problemy z odpalaniem na benzynie, na początku odpalał za 2 razem póżniej już wogóle. W czasie jazdy po przełączeniu na beznyne szarpał, troche się uspokajało pow. 2tyś obr. Natomiast po nagrzaiu silnika odpalał na benzynie odrazu,jednak płynnej jazdy na benzynie dalej nie było. Po sprawdzeniu wszystkich postów na forum sprawdziłem : pompę paliwa (ok,ciśnienie pow. 2 bar), filtr wymieniony, wtryskiwacz działa (tzn rozpyla paliwo, chociaż wydaje mi się że jednakowo w całym zakresie obrotów). Nie mam pojęcia co go może boleć. Odłączyłem na próbe silnik krokowy i nie mam jak podawaliście 3 tyś obr tylko 2200 na gazie i ok 1800 obr na benzynie. Gdzie jest ta śruba przy silniku krokowym do regulacji obrotów? Myślałem że obroty reguluje czujnik położenia przepustnicy, w którego sprawność również nie do końca wierzę. Czy czyjnik położenia przepustnicy jest potrzebny do prawidłowej pracy gazu? Odłączyłem go na próbę i po przejechaniu 5km gaz opadał do końca i samochód gasł, co ciekawe kiedy opadł do końca gaz ciężko go było ponownie nacisnąć. Trzymała go jakaś cewka elektromagnetyczna od silnika krokowego. Założyłem kostkę od czujnika położenia przep. i wszystko wróciło do normy. życze wszystkim spokojnych świąt. Pozdrawiam. |
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 23-12-2006 22:51 |
takeoff |
Dodany dnia 24-12-2006 00:10 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
pokolei.
Jesli chcesz sprawdzic wolne obroty na krokowce to: gasisz silnik i po chwili odpinasz zlaczke na krokowcu. Odpalasz i musi byc 3000 obr. jesli nie to wykrecasz ten czpien krokowki ktory naciska przepustnice az bedzie 3000. Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
tomek1 |
Dodany dnia 24-12-2006 06:17 |
Postów: 15 Data rejestracji: 12.02.2006 10:51 Skąd: - |
Dzięki TakeOff, po świętach zabiore się za to. Jeszcze nie wiem czy mam dopasować się do obrotów na benzynie czy na gazie bo jak pisałem po odłączeniu wtyczki i odpaleniu mam różne obroty. Spróbuje na początku wyregulować obroty przy przełączonej centralce na gaz. |
|
|
WoZnY |
Dodany dnia 24-12-2006 09:52 |
Postów: 2751 Data rejestracji: 28.06.2005 17:18 Skąd: pomorskie Gdańsk |
Z tego co mi wiadomo gazownicy chcą aby najpierw auto było wyregulowane na PB a potem oni dopasują się z gazem. Więc jak zrobisz sobie regulację PB to i tak LPG cię nie ominie.
<<< WoŹnY >>> Gdańsk / STOGI
Moje auto: VW POLO 6N1 / Laguna II 1.8 16V / AUDI 80 B4 2.0, benzyna+LPG, 275000km
|
takeoff |
Dodany dnia 24-12-2006 12:19 |
Postów: 2125 Data rejestracji: 06.06.2005 13:34 Skąd: zachodniopomorskie Szczecin |
wszystkie regulacje zaczyna sie od PB.
Jesli sa problemy na PB to przewaznie tez będą na LPG. Pozatym pierwsza generacja o ile wiem "srubką" sie reguluje ale to niech potwierdzą ci co sie znają na Gazie I generacji Ja ci opisalem jak zrobic z PB Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P. |
crackers |
Dodany dnia 01-01-2007 18:15 |
Postów: 4316 Data rejestracji: 23.02.2006 19:53 Skąd: mazowieckie Radom |
TakeOff napisał/a: Pozatym pierwsza generacja o ile wiem "srubką" Najogolniej to sklad mieszanki registrem (srubka) na wezu parownik-mieszalnik i wolne obroty mala srubka (zazwyczaj na imbus) na parowniku POWERED BY MAPTEK + POWRED BY STI + POWRED BY SUBARU + FIND ME ON GOOGLE
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 150000km
|
|
|
tomek1 |
Dodany dnia 01-01-2007 22:21 |
Postów: 15 Data rejestracji: 12.02.2006 10:51 Skąd: - |
Dzięki za odpowiedź. Dzisiaj napisałem w dziale LPG o mojej regulacji obrotów, ale tutaj też dołącze. Nie udało mi się wyregulować obrotów po odłączeniu krokowca na 3000obr. Trzpień wykręcony był prawie do końca. Ale wiem że nikt nie dłubał przy tym na pewno przez ostatnie 11 lat (od tylu jest moich rękach). Na odłączonym krokowcu mam 2000obr. na gazie i benzynie. U mnie układ wtrysku prawdopodobnie jest u kresu życia, nie odcina po puszczeniu pedału gazu paliwa do wtryskiwacza, ten układzik przy wtryskiwaczu (chyba regulator ciśnienia) kiedyś też rozpadł mi się w rękach, sonda lambda też zdechła i cholera wie co jeszcze. Ale paliwo potrzebuje tylko do rozruchu, więc nie bede pakował kasy.
A co do LPG to nigdy jeszcze nie była regulowana (założyłem ją w grudniu 2002r.). R19 1.8 F3P + gaz
Yamaha FJ1200 |
|
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |