11 Maja 2024 20:32:10
Zdjęcia użytkowników
revolution semen1975
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
 Drukuj temat
R19 1.8 praca na 3 cylindry 
zbojWrenowce
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2007 13:17
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 10.10.2007 11:18
Skąd: -

witam
mam problem, który widze był juz wcześniej poruszany. mianowicie mam 19 cabrio 92r 1.8 88KW,na gazie, problem tkwi w tym że auto pracuje jakgdyby na 3 cylindry, ma bardzo nierównomierną prace, a po zdjeciu 1 z przewodów zapłonowych silnik pracuje tak samo. wymieniłem standardowo już świece, kable, palec zapłonowy, czujnik ciśnienia bezwzględnego, cewke, i bez zmian, zarówno na gazie jak i na benzynie. co może być tego przyczyną? mechanicy proponują mi remont silika, lub wymiane na inny. ale ponoć jest jakaś zaślepka z tyłu silnika, która może być tego przyczyną. czy ktoś zna bardziej dokładnie ten temat? z góry dziękuje

dario
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 10-10-2007 13:17
Awatar
Tomek_R21
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2007 14:18
Awatar


Postów: 270

Data rejestracji: 20.11.2006 20:23
Skąd: kujawsko-pomorskie
Bydgoszcz

Tutaj masz link do FAQ właśnie o tej zaślepce

http://www.renaul...ad_id=2914

Było sobie R19
www.off-road.bydgoszcz.pl

Moje auto: Rover 214 Si, 103KM, benzyna, 192000km
 
takeoff
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2007 14:50
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

W F3P nie ma slawnych zaslepek. Ten link ci niepomoze.

A zmieniales kopolke?
Sprawdzales cisnienie na cylindrach?

Cudow nie ma. albo niedochodzi iskra do tego cylindra albo masz problem z cisnieniem (zawory? pierscienie? uszczelka glowicy?)

Mozesz jeszcze przy pracujacym silniku opsilac lekko wd40 cienkie rurki za wtryskiem. jak beda rosly obroty to znaczy ze lapie falszywe powietrze. to samo z rurkami do czujnika podcisnienia na grodzi i do zaworu pod filtrem powietrza

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
zbojWrenowce
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2007 15:23
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 10.10.2007 11:18
Skąd: -

kopułke już sprawdzałem, i jest dobra. ciśnienie na cylindrach jest małe po 10 na 3 cyl, a na 1 ma 8. kod silnika to F3P, jeśli to komuś coś mówi.

dario
 
zbojWrenowce
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2007 15:28
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 10.10.2007 11:18
Skąd: -

takeoff napisał/a:
W F3P nie ma slawnych zaslepek. Ten link ci niepomoze.

A zmieniales kopolke?
Sprawdzales cisnienie na cylindrach?

Cudow nie ma. albo niedochodzi iskra do tego cylindra albo masz problem z cisnieniem (zawory? pierscienie? uszczelka glowicy?)

Mozesz jeszcze przy pracujacym silniku opsilac lekko wd40 cienkie rurki za wtryskiem. jak beda rosly obroty to znaczy ze lapie falszywe powietrze. to samo z rurkami do czujnika podcisnienia na grodzi i do zaworu pod filtrem powietrza



problem w tym, że zjejmując po 1 kablu silnik wciąż ma te same wolne obroty i wykazuje szarpania, tak jakby pracował na 3 cylindrach. ciekawostką jest że, gdyby to były pierścienie- to by brał olej itd, a nie bieże, gdyby początek uszkodzenia uszczelki pod głowice, to by wzrosło ciśnienie w zbiorniku wyrównawczym itd, a tak tez nie jest, czujniki tez posprawdzałem. mechanicy ręce rozkładają

dario
 
evergreen
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2007 15:33
Awatar


Postów: 212

Data rejestracji: 01.11.2006 13:55
Skąd: mazowieckie
Błonie

Jeśli wszystko masz ok to jedynie chyba uratuje cię remoncik. Pierścienie są chyba trzy na tłoku i tylko jeden odpowiada za zbieranie oleju, a 2 za sprężenie. Moim zdaniem to masz zajechany silnik.

Pytanie: Czy jak ma wyższe obroty to chodzi normalnie? Ma siłę, czy raczej przymula?

Edytowane przez evergreen dnia 10-10-2007 15:34
_______________________________________
evergreen... R19 1.8 16V Smile

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 250000km
 
takeoff
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2007 15:43
Awatar


Postów: 2125

Data rejestracji: 06.06.2005 13:34
Skąd: zachodniopomorskie
Szczecin

podstawa to sprawdz szczelnosc wszystkich gumowych wężyków a potem cisnienie na cylindrach.

Warto sprawdzic czy rozrząd nie jest przestawiony o ząb lub więcej.
Potem zostaja juz tylko cisnienie paliwa z pompy, wtrysk, filtr powietrza

Renault 19 93r 1,8s F3P HB Ph2 3D 230 kkm SPI BOSH LPG+PB R.I.P.
 
dawid19
#8 Drukuj posta
Dodany dnia 10-10-2007 17:42
Awatar


Postów: 235

Data rejestracji: 13.03.2007 23:19
Skąd: -

Podnieś miarkę oleju na właczonym silniku i bedziesz wiedział,czy szukuje się remont silnika czy nie.Jeśli masz uszkodzone pierscienie to bedzie walic cisnienie miarką-proste jak drut.Przy uszkodzonej uszczelce pod głowicą wcale nie musi wzrastać cisnienie.Sprawdz tylko czy ci nie przybyło oleju albo czy w zbiorniczku nie masz plam olejowych.Jaką masz przerwę na świecach?Przerabiałem calutki silnik F3P 88km od A do Z.A jak silnik zachowuje się na wyższych obrotach?Strzela delikatnie z tłumika?Poopowiadaj coś jeszcze,bo troszkę mało spostrzeżeń podałeś.
 
zbojWrenowce
#9 Drukuj posta
Dodany dnia 11-10-2007 12:28
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 10.10.2007 11:18
Skąd: -

jak już wspomniałem, ciśnienie na 3 cylindrach wynosi 10, a na 1 wynosi 8, ponoć mało, tak mi powiedziano w serwisie w kielcach. oleju w silniku nie przybyło, ani tez nie ma plam oleju w zbiorniku wyrównawczym, więc uszczelka pod głowicą moim skromnym zdaniem odpada. rozpędzając renie na niskich biegach, tnz na 2, 3 i wprowadzając ją stopniowo na wysokie obroty, to całkiem niezle ciągnie, ale problem sie pojawia przy obrotach ok 2500 -3000 obr na 5 biegu,a nawt na 4 ,auto zupełnie nie ma mocy, brak jakiejkolwiek elastyczności, muł poprostu, wręcz ciężko osiągnąc 100km/h, i co ciekawostka - ogromne spalanie, ok 14-15 l/100km, przy V=90km/h, czyli średniej predkości kabrioletem. przy predkości 90km/h wciskając pedał gazu auto dostaje dziwnych wibracji,tzn silnik, tak jakby sie dławiło i nie spalało paliwa. świece są NGK BP6ES, wg katalogu dla silnika F3P.
w ubiegłym roku sprawdzałem po zainstalowaniu gazu renie w serwisie Renault w kielcach, ale nie w Ofionie, bo im to trzeba bombe od talibów podłożyc i wysadzis tych gamoni w powietrze,. badanie w serwisie wykazało że z autem jest wszystko ok, wyniki były w normie, ale już od tamtej pory auto kuleje. czekam na wasze spostrzeżenia i podpowiedzi.
pozdrawiam

dario
 
zbojWrenowce
#10 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2007 12:48
Awatar


Postów: 5

Data rejestracji: 10.10.2007 11:18
Skąd: -

Panowie nic po wymianie przewodów, kopułek, świec, czujników, zaślepiania wężyków itd. wasze rady na nic sie zdały. Wymieniłem silnik, który ma ok 180 tys przejechane, i cabrio jeździ tak jak powinno. Pali na dotyk, brak szarpania, pracuje równiótko, i rewelacyjnie przyśpiesza. Koszt, no cóż, 900 zł. Pozdrawiam

dario
 
maestro-nieaktywny
#11 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2007 17:11
Awatar


Postów: 11769

Data rejestracji: 20.06.2005 19:34
Skąd: -

w sumie najprościej było od razu powiedzieć - wymień silnikSmile

no ale starali sie starali rozwiązać zagadkeWink

pozdrawiam i życze bezawaryjności tego silnika
 
stelf1
#12 Drukuj posta
Dodany dnia 20-10-2007 17:40
Awatar


Postów: 173

Data rejestracji: 20.07.2007 22:06
Skąd: śląskie
Zawiercie

witam. mam silnik F3N ale silnik to silnik. bylem z identycznym problemem u "mojego" mechanika. elektryka, cisnienie, uszczelki itp. sa wporzadku. powiedzial mi ze moze byc luz"nieszczelnosc" na tulejach(prowadnicach) zaworow i przez to moze nie palic na jakis cylinder na wolnych obrotach. na wyrzszych jest wszystko OK przynajmniej umnie. pozdrawiam.
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: