Menu główne
Forum
Klubowicze
tomek1405 |
Dodany dnia 20-01-2011 17:32 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
Odłaczamy akumulator, odkrecamy kable od alternatora potem popuszczamy srube mocujaca alternator 2x 16 a nastepnie opuszczamy alternator klucz 13. Sa tam dwie sruby jedna opuszcza a jedna trzyma alternator.
Gdy juz wyciagniemy alternator nalezy odrecic 4 sruby szpilki (klucz8). Teraz juz mozemy rozpolowic alternator. Chcac wymienic lozyska dodatkowo nalezy odkrecic nakretke wiatraka (klucz 24) a nastepnie zdjac kolo, wiatrak i tuleje pozniej uzyc sciagacza. Pozostaje nam odkrecic 3sruby mocujace przewody stojana z mostekiem(klucz 7) Po rozpolowieniu mamy takie cos: [img]http://img69.imageshack.us/img69/7613/121220102574.th.jpg[/img] is not a valid Image. To na dole to mostek prostwniczy Male kwadratowe filtr przeciwzakloceniowy a to u gory podluzne to regulator napiecia Mruganie swiatel na ogol powoduje konczenie sie szczotek. Szczotki kupujemy wraz z tymi blaszkamii wymienia sie w calosci. (12zl) [img]http://img18.imageshack.us/img18/4339/210120112738.th.jpg[/img] is not a valid Image. Odkrecamy srube, orginalnie trox; odkrecimy kluczem nasadowym 4. Okragła blaszka wychodzi po podwazeniu natomiast ta podluzona musimy delikatnie zsunac z blaszki regulatora a nastepnie igla podwazyc i splaszczyc blokade widoczna na zdjeciu znajduje sie po srodku podluznej blaszki. Nastepnie zsuwamy blaszke idaca do mostka i odkrecamy kolejna srube 4mm na regulatorze. Teraz juz mozemy wyciagnac regulator napiecia a po odkreceniu srub plusowej i minusowej takze mostek prostowniczy. Chcac sprawdzic dzialanie diod prostowniczych ustawiamy miernik na pozycje dioda i przykladamy na przemian koncowki. Jedna do sruby druga do radiatora. Prawidlowo dioda powinna przewodzic tylko w jedna strone czyli w zakresie 500- 800 a po zmianie koncowek miernika powinno pokazywac 1. [img]http://img15.imageshack.us/img15/2048/210120112739.th.jpg[/img] is not a valid Image. Przy skrecaniu zaczynamy od mostka prostowniczego ( czerwony napis po prawej!) Pod mostkiem w miejscu przechodzenia sruby plusowej ma byc izolator np. ebonit a od zewnatrz plastik badz samemu mozna dac jakas koszulke termokurczliwa we wglebienie a na wierzch izolator wiekszy od nakretki! układamy regulator wraz z filtrem. Nalezy zwrocic uwage na ulozenie filtra czarnym plastikiem do dolu. na blaszke filtra nakladamy blaszke z przejsciem i zakreecamy sruba z odizolowana glowka! [img]http://img35.imageshack.us/img35/2131/210120112728.th.jpg[/img] is not a valid Image. i laczymy z mostkiem sruba plusowa uwaznie zakrecacjac by nie dotykala do obudowy. Mozemy juz nalozyc przejscie do jednej ze srub mostka( przechodzi nad sruba plusowa nie moze jej dotykac!) Nastepnie montujemy w obudowie blaszki szczotek samych szczotek nie wkladamy! Przed wlozeniem polecam przepuscic drut przez srodek sprezyny zagiac na koncu(tak by po mocniejszym pociagnieciu wyszedl!) a drugi koniec wypuscic przez dziurke w obudowie szczotek i naciagnac tak by po wlozeniu szczotka chowala sie w obudowe calkowicie. Przewod szczotek przekladamy przez naciecie wzdluz obudowy a szczotke ustawiamy przed sprezyna. Potem drut zaginamy albo trzymamy jak kto woli nasuwamy wsuwke szczotki na balszke regulatora a nastepnie sruba przykrecamy. Wystajace druty przepuszczamy przez dwa otwory z tyl obudowy naciagajac je. Wsuwamy w obudowe stojan tak by 3 oczka miedziane naszly na sruby mostka ale nie stykaly do radiatora i przykrecamy nakretki. Nastepnie nasuwamy wirnik z przednia czescia obudowy, POWINNO LUZNO WEJSC! Jesli nie wchodzi tzn ze szczotki sie wysunely i muscie pociagnac mocniej druty. Inaczej pokruszycie szczotki. Po nasunieciu obudowy skrecamy 4sruby szpilki a nastepnie mocniejszym ruchem wyciagamy druty w ten sposob szczotki sa dociskane do pierscienia. Zdjecie Pogladowe ( nie naciagniete sprezyny szczotek): [img]http://img97.imageshack.us/img97/1989/210120112734.th.jpg[/img] is not a valid Image. A tutaj uniwersalne oznaczenia elektryczne: Układ zapłonowy 1 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona pierwotna, napięcie nominalne) 1a, 1b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami 2 Przerywacz zapłonu 4 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona wtórna, wysokie napięcie) 4a, 4b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami (wysokie napięcie) 7 Zacisk przewodu oporowego zapłonu, do rozdzielacza zapłonu 15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki 15a Z przewodu oporowego do cewki zapłonowej i rozrusznika Podgrzewanie wstępne (diesel) 15 Wejście podgrzewania 17 Start 19 Świeca żarowa Rozrusznik 50 Włącznik rozrusznika (bendiks) Akumulator 15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki 30 Zasilanie + (akumulator) 30a Zasilanie + (akumulator dodatkowy) 31 Masa - (akumulator) 31a Masa - (akumulator dodatkowy) 31b Masa - (akumulator przez przełącznik odcinający instalację) Silniki elektryczne 32 Masa - 33 Zacisk główny (zasilanie +) 33a Ogranicznik 33b Cewka stojana 33f Obroty bieg 2 33g Obroty bieg 3 33h Obroty bieg 4 33L Obroty lewo 33R Obroty prawo Kierunkowskazy 49 Wejście przerywacza/przekaźnika 49a Wyjście przerywacza/przekaźnika, wejście kontrolki 49b Wyjście 2 obwodu kierunkowskazów 49c Wyjście 3 obwodu kierunkowskazów C Kontrolka działania kierunkowskazu 1 C2 Kontrolka działania kierunkowskazu 2 C3 Kontrolka działania kierunkowskazu 3 L Kierunkowskazy strona lewa R Kierunkowskazy strona prawa L54 Wyjście na światła, lewa strona R54 Wyjście na światła, prawa strona Alternator/prądnica, regulator napięcia 51 Napięcie stałe (mostek prostowniczy - wyjście) 51e Jak zacisk 51, z cewką dławiącą 59 Wyjście prądu przemiennego, wejście na mostek prostowniczy, przełącznik świateł 59a Ładowanie, wyjście z wirnika 64 Lampka kontrola alternatora 61 Lampka kontrolna ładowania B+ Akumulator + B- Akumulator - D+ Prądnica/alternator + D- Prądnica/alternator - DF Pole magnetyczne (szczotka) DF1 Pole magnetyczne (szczotka) 1 DF2 Pole magnetyczne (szczotka) 2 U, V, W Trzy fazy prądu przemiennego Oświetlenie 54 Światło stop 55 Światło przeciwmgłowe 56 Światło punktowe (reflektor punktowy) 56a Reflektor przedni – światło drogowe, oraz kontrolka 56b Światła mijania 56d Sygnał błysk "flash" 57 Światła postojowe 57a Światła postojowe 57L Światła postojowe lewe 57R Światła postojowe prawe 58 Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie deski wskaźników 58d Ściemniacz oświetlenia deski wskaźników Spryskiwacze/wycieraczki szyb 53 Silnik wycieraczki + wejście 53a Silnik wycieraczki położenie krańcowe + 53b Silnik wycieraczki położenie krańcowe - 53c Pompka spryskiwacza 53e Masa stop 53i Silnik wycieraczki trzecia szczotka (najszybszy bieg) + Klakson/ostrzeżenie dźwiękowe 71 Klakson wejście 71a Klakson wyjście (niski ton) 71b Klakson wyjście (wysoki ton) 72 Przełącznik świateł ostrzegawczych 85c Przełącznik dźwięku ostrzegawczego Przełączniki 81 Otwarcie 81a 1 wyjście 81b 2 wyjście 82 Zamknięcie 82a Pierwsze wyjście 82b Drugie wyjście 82z Pierwsze wejście 82y Drugie wejście 83 Wielopozycyjny przełącznik, wejście 83a Pozycja wyjściowa 1 83b Pozycja wyjściowa 2 Przekaźniki 85 Cewka przekaźnika - 86 Cewka przekaźnika + 87 Zacisk wspólny 87a Zacisk NC normalnie zamknięty 87b Zacisk NO normalnie otwarty 88 Zacisk wspólny 2 88a Zacisk NC normalnie zamknięty 2 88b Zacisk NO normalnie otwarty 2 Inne 52 Sygnał podłączenia przyczepy 54g Zawory magnetyczne hamulców przyczepy 75 Radio, popielniczka 77 Zawory sterujące drzwiami pneumatycznymi I pare schematow pogladowych: [img]http://img529.imageshack.us/img529/4329/altbosch.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img403.imageshack.us/img403/9404/altern3.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img834.imageshack.us/img834/8910/altern4.th.gif[/img] is not a valid Image. [img]http://img703.imageshack.us/img703/5551/altern5.th.jpg[/img] is not a valid Image. [img]http://img84.imageshack.us/img84/3783/chomikimagegfdgfd.th.jpg[/img] is not a valid Image. Edytowane przez tomek1405 dnia 21-01-2011 20:22 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
renault19.pl | Dodany dnia 20-01-2011 17:32 |
prymus0786 |
Dodany dnia 11-03-2011 22:35 |
Postów: 15 Data rejestracji: 14.03.2010 18:41 Skąd: - |
przyjacielu a podaj numer katalogowy regulatora napięcia do mój alternator jest taki sam a nie mam pojęcia gdzie go dostane a w necie jest mnóstwo takich regulatorów ale spis jest po numerze katalogowym, jak możesz
Treść dodana dnia 11-03-2011 22:47: http://www.autowi...p-310.html i czy to jest ten sam regulator napięcia w tym linku tak jak masz w alternatorze u siebie odpisz na gg pozdro prymus0786
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 231000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 12-03-2011 07:11 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Jedna uwaga-pokazany tu pomiar diod to pomiar napięcia złącza i chcąc być dokładnym trzeba by w katalogu sprawdzić poprawną wartość.Omomierzem w jednym kierunku powinno być zero (lub bardzo blisko) w drugim nieskończoność. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
tomek1405 |
Dodany dnia 12-03-2011 08:57 |
Postów: 3386 Data rejestracji: 01.01.2008 13:49 Skąd: dolnośląskie Wrocław |
@grzes70: Grzes dobrze mowi ale polecam zaczac od pomiaru napiecia jak ono wyjdzie dobre to opornosc zazwyczaj tez a jak napiecie zlacza lipa to reszty nie ma co.
@prymus0786: co do regulatora to wyglada ze to ten sam ale na foto widze ze bez koncowki wtyka. Numer katalogowy to by trza podejsc do sklepu spytac ja jedyny nadruk jak widze na nim to 1042...5B04 Edytowane przez tomek1405 dnia 12-03-2011 09:07 Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
|
Krzychup |
Dodany dnia 13-03-2011 10:54 |
Postów: 4472 Data rejestracji: 10.03.2005 22:32 Skąd: wielkopolskie Poznań |
Kiedyś też to opisałem http://www.renaul...d_id=22560
Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
|
booster70 |
Dodany dnia 13-06-2011 17:47 |
Postów: 516 Data rejestracji: 04.09.2010 23:58 Skąd: lubuskie Słubice |
a czy alternator valeo podejdzie bez problemow zamiast delco remy? Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
|
Kujtek |
Dodany dnia 07-04-2015 03:25 |
Klubowicz #0475
Postów: 7641 Data rejestracji: 17.07.2011 17:29 Skąd: pomorskie Gdańsk |
obrazki nie działają Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
|
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |