27 Kwietnia 2024 01:35:19
Zdjęcia użytkowników
wolf death
Ilosć albumów: 1736, Ilosć zdjęć: 6649


Shoutbox
Musisz się zalogować aby wysłać wiadomość.

patrick_LCH [off] 23-04-2024 07:23
Wiele osób z sentymentu tu dalej zagląda ale się nie udziela Grin jak trafi się kiedyś luźniejszy dzień w pracy to trzeba będzie temat o autach zaktualizować Grin

mirekk123 [off] 22-04-2024 10:57
jeszcze trochę i przywrócimy forum do życia Grin

adiks7 [off] 20-04-2024 21:28
Obecny

mirekk123 [off] 19-04-2024 10:27
Hej tam na dole, hej w tej dolinie ! Niechaj Wam życie miło płynie! Grin

Janko2771 [off] 17-04-2024 07:41
Siemaneczko Smile

gielab0019 [off] 25-03-2024 07:07
death, póki co to skoda octavia 2 śmigam Grin

death [off] 13-03-2024 21:54
Szkoda ze forum słabe, fb wyparł takie strony w większej mierze, no i mało kto już posiada r19 ? ? Pozdro posiadaczy i nie tylko ? ?

solaris [off] 10-03-2024 21:09
o kur... to jeszcze istnieje

Christmas_23 [off] 17-02-2024 20:44
Takie czasy, r19 to juz archaizm, ludzie przesiadają sie na lepsze maszyny Sad

fed21 [off] 16-02-2024 21:13
Jakieś pustki tutaj


Porządku pilnują
PROSZĘ PISAĆ JEDYNIE W SPRAWACH DOTYCZĄCYCH KLUBU I STRONY.
OD SPRAW TECHNICZNYCH JEST FORUM.

only - założyciel klubu
mati_ - administrator
Krzychup - administrator
Szabelka - administrator
Playazka - główny administrator
ANDI - administrator, sprawy i problemy techniczne związane z obsługą forum
Lesiu11 - administrator
Kujtek - administrator

Nawigacja
Logowanie/Rejestracja


     ::   Przypomnij haslo :: Zarejestruj sie
Najbliższe spoty
Niestety... W najbliższym czasie, nigdzie sie nie spotykamy.
Zobacz temat
Renault19.pl » FORUM TECHNICZNE » Wyposażenie elektryczne
 Drukuj temat
[F]Naprawa alternatora Delco Remy 80A 
tomek1405
#1 Drukuj posta
Dodany dnia 20-01-2011 17:32
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

Odłaczamy akumulator, odkrecamy kable od alternatora potem popuszczamy srube mocujaca alternator 2x 16 a nastepnie opuszczamy alternator klucz 13. Sa tam dwie sruby jedna opuszcza a jedna trzyma alternator.

Gdy juz wyciagniemy alternator nalezy odrecic 4 sruby szpilki (klucz8). Teraz juz mozemy rozpolowic alternator.

Chcac wymienic lozyska dodatkowo nalezy odkrecic nakretke wiatraka (klucz 24) a nastepnie zdjac kolo, wiatrak i tuleje pozniej uzyc sciagacza.

Pozostaje nam odkrecic 3sruby mocujace przewody stojana z mostekiem(klucz 7)

Po rozpolowieniu mamy takie cos:

[img]http://img69.imageshack.us/img69/7613/121220102574.th.jpg[/img] is not a valid Image.

To na dole to mostek prostwniczy
Male kwadratowe filtr przeciwzakloceniowy
a to u gory podluzne to regulator napiecia

Mruganie swiatel na ogol powoduje konczenie sie szczotek. Szczotki kupujemy wraz z tymi blaszkamii wymienia sie w calosci. (12zl)

[img]http://img18.imageshack.us/img18/4339/210120112738.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Odkrecamy srube, orginalnie trox; odkrecimy kluczem nasadowym 4.
Okragła blaszka wychodzi po podwazeniu natomiast ta podluzona musimy delikatnie zsunac z blaszki regulatora a nastepnie igla podwazyc i splaszczyc blokade widoczna na zdjeciu znajduje sie po srodku podluznej blaszki.

Nastepnie zsuwamy blaszke idaca do mostka i odkrecamy kolejna srube 4mm na regulatorze.
Teraz juz mozemy wyciagnac regulator napiecia a po odkreceniu srub plusowej i minusowej takze mostek prostowniczy.

Chcac sprawdzic dzialanie diod prostowniczych ustawiamy miernik na pozycje dioda i przykladamy na przemian koncowki. Jedna do sruby druga do radiatora. Prawidlowo dioda powinna przewodzic tylko w jedna strone czyli w zakresie 500- 800 a po zmianie koncowek miernika powinno pokazywac 1.

[img]http://img15.imageshack.us/img15/2048/210120112739.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Przy skrecaniu zaczynamy od mostka prostowniczego ( czerwony napis po prawej!)
Pod mostkiem w miejscu przechodzenia sruby plusowej ma byc izolator np. ebonit a od zewnatrz plastik badz samemu mozna dac jakas koszulke termokurczliwa we wglebienie a na wierzch izolator wiekszy od nakretki! układamy regulator wraz z filtrem. Nalezy zwrocic uwage na ulozenie filtra czarnym plastikiem do dolu. na blaszke filtra nakladamy blaszke z przejsciem i zakreecamy sruba z odizolowana glowka!!

[img]http://img35.imageshack.us/img35/2131/210120112728.th.jpg[/img] is not a valid Image.


i laczymy z mostkiem sruba plusowa uwaznie zakrecacjac by nie dotykala do obudowy. Mozemy juz nalozyc przejscie do jednej ze srub mostka( przechodzi nad sruba plusowa nie moze jej dotykac!) Nastepnie montujemy w obudowie blaszki szczotek samych szczotek nie wkladamy!
Przed wlozeniem polecam przepuscic drut przez srodek sprezyny zagiac na koncu(tak by po mocniejszym pociagnieciu wyszedl!!) a drugi koniec wypuscic przez dziurke w obudowie szczotek i naciagnac tak by po wlozeniu szczotka chowala sie w obudowe calkowicie. Przewod szczotek przekladamy przez naciecie wzdluz obudowy a szczotke ustawiamy przed sprezyna. Potem drut zaginamy albo trzymamy jak kto woli nasuwamy wsuwke szczotki na balszke regulatora a nastepnie sruba przykrecamy. Wystajace druty przepuszczamy przez dwa otwory z tyl obudowy naciagajac je. Wsuwamy w obudowe stojan tak by 3 oczka miedziane naszly na sruby mostka ale nie stykaly do radiatora i przykrecamy nakretki. Nastepnie nasuwamy wirnik z przednia czescia obudowy, POWINNO LUZNO WEJSC!! Jesli nie wchodzi tzn ze szczotki sie wysunely i muscie pociagnac mocniej druty. Inaczej pokruszycie szczotki. Po nasunieciu obudowy skrecamy 4sruby szpilki a nastepnie mocniejszym ruchem wyciagamy druty w ten sposob szczotki sa dociskane do pierscienia.

Zdjecie Pogladowe ( nie naciagniete sprezyny szczotek):

[img]http://img97.imageshack.us/img97/1989/210120112734.th.jpg[/img] is not a valid Image.


A tutaj uniwersalne oznaczenia elektryczne:

Układ zapłonowy
1 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona pierwotna, napięcie nominalne)
1a, 1b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami
2 Przerywacz zapłonu
4 Cewka zapłonowa, rozdzielacz (strona wtórna, wysokie napięcie)
4a, 4b Rozdzielacz z dwoma odseparowanymi obwodami (wysokie napięcie)
7 Zacisk przewodu oporowego zapłonu, do rozdzielacza zapłonu
15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki
15a Z przewodu oporowego do cewki zapłonowej i rozrusznika

Podgrzewanie wstępne (diesel)
15 Wejście podgrzewania
17 Start
19 Świeca żarowa

Rozrusznik
50 Włącznik rozrusznika (bendiks)

Akumulator
15 Zasilanie + po włączeniu stacyjki
30 Zasilanie + (akumulator)
30a Zasilanie + (akumulator dodatkowy)
31 Masa - (akumulator)
31a Masa - (akumulator dodatkowy)
31b Masa - (akumulator przez przełącznik odcinający instalację)

Silniki elektryczne
32 Masa -
33 Zacisk główny (zasilanie +)
33a Ogranicznik
33b Cewka stojana
33f Obroty bieg 2
33g Obroty bieg 3
33h Obroty bieg 4
33L Obroty lewo
33R Obroty prawo

Kierunkowskazy
49 Wejście przerywacza/przekaźnika
49a Wyjście przerywacza/przekaźnika, wejście kontrolki
49b Wyjście 2 obwodu kierunkowskazów
49c Wyjście 3 obwodu kierunkowskazów
C Kontrolka działania kierunkowskazu 1
C2 Kontrolka działania kierunkowskazu 2
C3 Kontrolka działania kierunkowskazu 3
L Kierunkowskazy strona lewa
R Kierunkowskazy strona prawa
L54 Wyjście na światła, lewa strona
R54 Wyjście na światła, prawa strona

Alternator/prądnica, regulator napięcia
51 Napięcie stałe (mostek prostowniczy - wyjście)
51e Jak zacisk 51, z cewką dławiącą
59 Wyjście prądu przemiennego, wejście na mostek prostowniczy, przełącznik świateł
59a Ładowanie, wyjście z wirnika
64 Lampka kontrola alternatora
61 Lampka kontrolna ładowania
B+ Akumulator +
B- Akumulator -
D+ Prądnica/alternator +
D- Prądnica/alternator -
DF Pole magnetyczne (szczotka)
DF1 Pole magnetyczne (szczotka) 1
DF2 Pole magnetyczne (szczotka) 2
U, V, W Trzy fazy prądu przemiennego

Oświetlenie
54 Światło stop
55 Światło przeciwmgłowe
56 Światło punktowe (reflektor punktowy)
56a Reflektor przedni – światło drogowe, oraz kontrolka
56b Światła mijania
56d Sygnał błysk "flash"
57 Światła postojowe
57a Światła postojowe
57L Światła postojowe lewe
57R Światła postojowe prawe
58 Oświetlenie tablicy rejestracyjnej, oświetlenie deski wskaźników
58d Ściemniacz oświetlenia deski wskaźników

Spryskiwacze/wycieraczki szyb
53 Silnik wycieraczki + wejście
53a Silnik wycieraczki położenie krańcowe +
53b Silnik wycieraczki położenie krańcowe -
53c Pompka spryskiwacza
53e Masa stop
53i Silnik wycieraczki trzecia szczotka (najszybszy bieg) +

Klakson/ostrzeżenie dźwiękowe
71 Klakson wejście
71a Klakson wyjście (niski ton)
71b Klakson wyjście (wysoki ton)
72 Przełącznik świateł ostrzegawczych
85c Przełącznik dźwięku ostrzegawczego

Przełączniki
81 Otwarcie
81a 1 wyjście
81b 2 wyjście
82 Zamknięcie
82a Pierwsze wyjście
82b Drugie wyjście
82z Pierwsze wejście
82y Drugie wejście
83 Wielopozycyjny przełącznik, wejście
83a Pozycja wyjściowa 1
83b Pozycja wyjściowa 2

Przekaźniki
85 Cewka przekaźnika -
86 Cewka przekaźnika +
87 Zacisk wspólny
87a Zacisk NC normalnie zamknięty
87b Zacisk NO normalnie otwarty
88 Zacisk wspólny 2
88a Zacisk NC normalnie zamknięty 2
88b Zacisk NO normalnie otwarty 2

Inne
52 Sygnał podłączenia przyczepy
54g Zawory magnetyczne hamulców przyczepy
75 Radio, popielniczka
77 Zawory sterujące drzwiami pneumatycznymi

I pare schematow pogladowych:

[img]http://img529.imageshack.us/img529/4329/altbosch.th.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img403.imageshack.us/img403/9404/altern3.th.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img834.imageshack.us/img834/8910/altern4.th.gif[/img] is not a valid Image.

[img]http://img703.imageshack.us/img703/5551/altern5.th.jpg[/img] is not a valid Image.

[img]http://img84.imageshack.us/img84/3783/chomikimagegfdgfd.th.jpg[/img] is not a valid Image.

Edytowane przez tomek1405 dnia 21-01-2011 20:22
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
renault19.pl Administrator
Dodany dnia 20-01-2011 17:32
Awatar
prymus0786
#2 Drukuj posta
Dodany dnia 11-03-2011 22:35
Awatar


Postów: 15

Data rejestracji: 14.03.2010 18:41
Skąd: -

przyjacielu a podaj numer katalogowy regulatora napięcia do mój alternator jest taki sam a nie mam pojęcia gdzie go dostane a w necie jest mnóstwo takich regulatorów ale spis jest po numerze katalogowym, jak możesz?


Treść dodana dnia 11-03-2011 22:47:

http://www.autowi...p-310.html i czy to jest ten sam regulator napięcia w tym linku tak jak masz w alternatorze u siebie? odpisz na gg pozdro

Grin prymus0786 Pfft

Moje auto: Renault 19, Phase II, 1994r., benzyna, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 231000km
 
grzes70
#3 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2011 07:11
Awatar


Postów: 3739

Data rejestracji: 12.12.2008 10:13
Skąd: małopolskie
Kraków

Jedna uwaga-pokazany tu pomiar diod to pomiar napięcia złącza i chcąc być dokładnym trzeba by w katalogu sprawdzić poprawną wartość.Omomierzem w jednym kierunku powinno być zero (lub bardzo blisko) w drugim nieskończoność.

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
 
tomek1405
#4 Drukuj posta
Dodany dnia 12-03-2011 08:57
Awatar


Postów: 3386

Data rejestracji: 01.01.2008 13:49
Skąd: dolnośląskie
Wrocław

@grzes70: Grzes dobrze mowi ale polecam zaczac od pomiaru napiecia jak ono wyjdzie dobre to opornosc zazwyczaj tez a jak napiecie zlacza lipa to reszty nie ma co.
@prymus0786: co do regulatora to wyglada ze to ten sam ale na foto widze ze bez koncowki wtyka. Numer katalogowy to by trza podejsc do sklepu spytac ja jedyny nadruk jak widze na nim to
1042...5B04

Edytowane przez tomek1405 dnia 12-03-2011 09:07
Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna, F3P 1.8s (1794/90KM), hatchback 5d, 207200km
 
Krzychup
#5 Drukuj posta
Dodany dnia 13-03-2011 10:54
Administrator Awatar


Postów: 4472

Data rejestracji: 10.03.2005 22:32
Skąd: wielkopolskie
Poznań

Kiedyś też to opisałem Smile http://www.renaul...d_id=22560


Moje auto: Honda Civic, benzyna+LPG, 200000km
 
booster70
#6 Drukuj posta
Dodany dnia 13-06-2011 17:47
Awatar


Postów: 516

Data rejestracji: 04.09.2010 23:58
Skąd: lubuskie
Słubice

a czy alternator valeo podejdzie bez problemow zamiast delco remy?

Moje auto: Audi A4, B5, 1999r., afn 1.9 (1896/110KM) avant, diesel, 268000km
 
Kujtek
#7 Drukuj posta
Dodany dnia 07-04-2015 03:25
Administrator Awatar

Klubowicz #0475

Postów: 7641

Data rejestracji: 17.07.2011 17:29
Skąd: pomorskie
Gdańsk

obrazki nie działają Sad

Moje auto: Renault 19, Phase I, 1990r., F3N-L746 1.7 TXI (1721/107KM), benzyna, 230001km
 
renault19.pl Administrator
Awatar
Przejdź do forum: