Menu główne
Forum
Klubowicze
hahansik |
Dodany dnia 10-03-2012 22:40 |
Postów: 11 Data rejestracji: 10.03.2012 22:06 Skąd: - |
Witam Was wszystkich serdecznie
Jakiś czas temu w moim życiu pojawiła się Renia z silnikiem 1.4 na wtrysku z 91 roku. Autko było czyimś pupilkiem i prawdę zdaje się mówić licznik o przebiegu 170kkm gdyż wypieszczone tak w środku jak i na zewnątrz wielce. Spisywała się świetnie, od piątku np. przewiozła mnie z Krakowa, do Katowic, potem Warszawy, Białegostoku, a dziś jeszcze zabrała mnie na Litwę. Teraz natomiast jest klops do potęgi 10. Jestem gdzieś (przy miejscowości Czajewszczyzna) ok. 15 km na północ od Suwałk i Renia ani myśli przemieścić się choć by kawałek dalej. Chwilę temu robiła rzeczy dziwne, to znaczy przy gwałtownym otwarciu przepustnicy tak na benzynie jak i na LPG przerywała, jakaś zmulona była i nie chętna do jazdy. Teraz natomiast iskry brak, obrotomierz jednakowoż się wychyla toteż optuję za uszkodzoną cewką/modułem zapłonu. No i tu zaczyna się problem poważny. Jakoś udało nam się znaleźć kwaterę na przekimania się lecz trzeba coś począć dalej tym bardziej że w poniedziałek o 13:00 muszę zameldować się w Sosnowcu. Z tego co rozmawiałem w okolicy raczej jest marna szansa na znalezienie kogoś kto dysponował by częściami do R19 tudzież specjalizował się w naprawach Renault'ów. Toteż drodzy Forumowicze gdyby ktoś z Was wiedział o jakimś miejscu w okolicach Suwałk, gdzie mógłbym zaopatrzy się w takowy moduł to proszę o informację tak na forum jak i telefonicznie (dostęp do netu teraz mam gościnnie +48690011078). Prosił bym również o dodatkowe informacje o ile było by to możliwe: 1.Rozpiskę przewodów – sygnałów przychodzących do modułu zapłonu – trzy kable w jednej kostce, oraz jeden (chyba do obrotomierza) w drugiej podwójnej 2.Informację czy kondensator który jest przyłączony do cewki, jest kondensatorem przeciwzakłóceniowym czy też jest on odpowiedzialny za ładownie cewki ergo czy on może być źródłem problemów u mnie. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam Mały update: aby nam było weselej właśnie aura postanowiła zrobić nam prezent pod postacią małej zawieji śnieżnej. Edytowane przez hahansik dnia 11-03-2012 09:12 Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
|
|
|
renault19.pl | Dodany dnia 10-03-2012 22:40 |
kimada |
Dodany dnia 10-03-2012 22:55 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
Co prawda nie znam się na tego typu silnikach, ale miałem to samo u siebie. Jak masz kopułkę, to zdejmij i zobacz w jakim jest stanie w środku. U mnie było tak, że po wysprzęgleniu prawie gasła i na benie i LPG, a po dodaniu gazu skakała jak żaba i gasła. Zajrzyj najpier tam, a potem pomyśli się dalej. Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
hahansik |
Dodany dnia 10-03-2012 23:06 |
Postów: 11 Data rejestracji: 10.03.2012 22:06 Skąd: - |
kimada napisał/a: (...)masz kopułkę(...) MAM lecz nie mam iskry na cewce do kopułi to jeszcze kawałek Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
|
|
|
piotrekTSA |
Dodany dnia 10-03-2012 23:07 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
a może czujnik położenia wału padł
SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 10-03-2012 23:16 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
@hahansik Masz jak sprawdzić czy jest prąd na cewce?
"Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
mati89tczew |
Dodany dnia 10-03-2012 23:20 |
Postów: 1989 Data rejestracji: 22.06.2009 19:32 Skąd: pomorskie Tczew |
@piotrekTSA jak podskakuje wskazówka obrotomierza to chyba czujnik położenia wału sprawny, chyba, że cos mi się pochrzaniło. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 3d, 225000km
|
|
|
piotrekTSA |
Dodany dnia 10-03-2012 23:22 |
Postów: 3750 Data rejestracji: 26.12.2008 20:00 Skąd: świętokrzyskie Sandomierz |
@mati89tczew możliwe nie wiem dlatego mówię ''może''
SPRZEDAM
Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, E6J (1390/82KM), hatchback 5d, 260000km Moje auto: Renault Scenic, Phase II, 2001r., benzyna, F4R (2000/140KM), 5d, 199337km Moje auto: Renault 19, Phase I, 1992r., benzyna, F7P 1.8 16v (1764/136KM), hatchback 5d, 163000km
|
grzes70 |
Dodany dnia 10-03-2012 23:39 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Gdyby padł czujnik położenia wału to obrotek nie dawałby oznak życia.Masę na moduł (czarny) masz stałą,żółty to + po stacyjce,biały do obrotka. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
hahansik |
Dodany dnia 10-03-2012 23:51 |
Postów: 11 Data rejestracji: 10.03.2012 22:06 Skąd: - |
piotrekTSA napisał/a: a może czujnik położenia wału padł Może... obrotomierz podskakuje przy kręceniu zatem _jakiś_ sugnał się tam pojawia. Treść dodana dnia 10-03-2012 23:53: dj_mafiozo napisał/a: @hahansik Masz jak sprawdzić czy jest prąd na cewce? Zgadałem się tu że na jutro jakiś miernik mi udostępnią. Jeśli nie udostępnią to z żarówki od migacza i kawałka kabla wskaźnk będzie. Treść dodana dnia 10-03-2012 23:54: grzes70 napisał/a: Gdyby padł czujnik położenia wału to obrotek nie dawałby oznak życia.Masę na moduł (czarny) masz stałą,żółty to + po stacyjce,biały do obrotka. To znaczy że w tych autach sygnał do wyzwalania iskry idzie bezpośrednio z komputera ? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
|
|
|
grzes70 |
Dodany dnia 11-03-2012 00:05 |
Postów: 3739 Data rejestracji: 12.12.2008 10:13 Skąd: małopolskie Kraków |
Tu masz jak to wygląda http://www.fotosi...d91fc.html Moje auto: Renault 19, Phase I, 1991r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 240000km
|
|
|
hahansik |
Dodany dnia 11-03-2012 12:26 |
Postów: 11 Data rejestracji: 10.03.2012 22:06 Skąd: - |
grzes70 napisał/a: Tu masz jak to wygląda http://www.fotosi...d91fc.html Witaj, Dzięki za schemat lecz u mnie to wygląda trochę inaczej. Do cewki łącznie dochodzą cztery przewody. Trzy w jednej kostce i jeden w podwójnej. Wydaje mi się że do tego modułu, który ja mam nie są przyłączone przewody z czujnika położenia wału korbowego. Miał byś może schemat takiego układu ? Treść dodana dnia 11-03-2012 13:49: Dostałem miernik i przystąpiłem do pomiarów. Czujnik położenia wału 200 Ohm, a pompa paliwowa włącza się po przekręceniu silnikiem – wnioskuje że jest dobry. Napięcie +12 oraz masa na module zapłonu są - wnioskuje że nie jest to głupia awaria ukręconego przewodu. I teraz zrobiłem tak: odkręciłem cewkę od modułu i : Wszyło mi że oporność po stronie pierwotnej ok. 1,2 Ohma Lecz po stronie wtórnej niemierzalna omomierzem o zakresie 200 MOhm. Dodatkowo cewka podłączona bezpośrednio do akumulatora nie daje iskry – mogę swobodnie trzymać palcem za złącze wysokiego napięcia czując udar prądu lecz lekki. Zatem czy możecie potwierdzić moją diagnozę - uszkodzona cewka. I tu pytanie czy mogę w jej miejsce na chwilę podłączyć jakąkolwiek, którą uda mi się tu zorganizować? Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
|
|
|
dj_mafiozo |
Dodany dnia 11-03-2012 13:55 |
Postów: 1874 Data rejestracji: 28.10.2008 22:56 Skąd: łódzkie Łódź |
Na forum ktoś jeździł C3Jem z cewką od malucha podobno. Spróbuj, zawsze istnieje szansa, że pojedzie, bo w szczerym polu w niedzielę raczej ciężko będzie ogarnąć cewkę do R19.
Treść dodana dnia 11-03-2012 13:57: Nie odpala ... wilgoć - tu masz link do tematu. "Disce, sed a doctis, indoctos ipse doceto"
Panie, czego pan chcesz od osiemnastoletniej francuski wychowanej w Niemczech? Grzeczna ale ma swój charakterek. Moje auto: Renault Grand Scenic II Phase II, 2008r., benzyna + LPG, F4R (1998/136 KM) Renault Grand Espace IV, Phase II, 2007r., benzyna + LPG, V4Y 3.5 V6 (3498/245 KM) Moje auto: Renault 19, Phase II, 1993r., benzyna+LPG, F3P 1.8s (1794/90KM), sedan, 117982km
|
kimada |
Dodany dnia 11-03-2012 20:37 |
Postów: 1750 Data rejestracji: 05.03.2010 14:15 Skąd: podlaskie Białystok |
@dj_mafiozo pisze prawdę, od malucha podobno jest git, a w najgorszym wypadku dasz radę doturlać się do większego miasta a tam już dasz radę.@hahansik Tam gdzie teraz jesteś, to nie mam żadnych namiarów na warsztaty, sorki wielkie Moje auto: Renault 19, Phase II, 1995r., benzyna+LPG, F3N-L740 (1721/73KM), hatchback 5d, 140000km
|
hahansik |
Dodany dnia 11-03-2012 23:35 |
Postów: 11 Data rejestracji: 10.03.2012 22:06 Skąd: - |
Sprawa wygląda tak: Zaatakowałem dzisiaj Suwałki w poszukiwaniu prowiantu i modułu. Prowiant nabyłem, ba nawet fajną knajpę ustrzeliłem z dobrym żarciem w przyzwoitych cenach – Piano Bar, lecz modułu czy cewki. Lokalnie tu gdzie jestem zorganizować nawet cewki do Rometa mi się nie udało zatem jutro skoro świt obdzwonię szroty, które gadając z ludźmi w Suwałkach wytypowałem jako prawdopodobne do posiadania takiej cewki – może gdzieś będzie. Pozdrawiam Treść dodana dnia 12-03-2012 11:03: Witam Wszytko zakończyło się dobrze ! Auto odpalone - szczegóły w http://www.renaul...ost_486909 Pozdrawiam wszystkich i dzięki za pomoc. Moje auto: Renault 19, Phase I, 1989r., benzyna+LPG, C3J (1390/58KM), sedan, 173000km
|
|
|
Ewarystt |
Dodany dnia 12-03-2012 11:21 |
Postów: 110 Data rejestracji: 08.06.2011 09:57 Skąd: - |
Dobrze, że dałeś rade. I ludzie okazali się pomocni |
renault19.pl | |
|
|
Przejdź do forum: |